Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000245 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2575 Gepost op: 2011/01/26, 12:09:50 »
Best interessante site, McVries. Je hebt op korte tijd ook al heel wat voor elkaar.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #2576 Gepost op: 2011/01/26, 12:36:10 »
Klopt, zelfs dingen waarvan ik niet denk dat ik ze onder een Willekeurig ander OS net zo mooi/makkelijk voor elkaar zou krijgen.
Een goeie community helpt, dat blijkt wel.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #2577 Gepost op: 2011/01/26, 12:51:02 »
Welkom McVries, ik heb je blog "KleinMensch op Ubuntu" met een glimlach gelezen. En ja, ik herken het ook :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline wimdouwe

• Lid
« Reactie #2578 Gepost op: 2011/01/30, 23:31:30 »
Even voorstellen

Wim Koelewijn, 41 jaar, (douwe is bijnaam die ik heb overgehouden doordat ik bij een bekende koffiebrander heb gewerkt).

Ik heb afgelopen week ubuntu op m'n laptop geinstalleerd, draai het nu naast windows. Dit omdat ik al enige tijd openofice en firefox in windows gebruik, windows steeds vaker het voor mekaar krijgt me het bloed onder de nagels weg te halen.......
Ik heb de wibu installatie gedaan en was blij verrast hoe kinderlijk eenvoudig dit ging!  :D  =D  XD :D
Ik ga nog kijken of wine werkt, zo ja dan hoeft die dual boot ook niet meer.

groeten,
wim

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2579 Gepost op: 2011/01/30, 23:51:58 »
Welkom, Wim!

Twee tips:

- een "gewone" tweevoudige opstart, waarbij Ubuntu een eigen partitie krijgt, is technisch beter dan een Wubi-installatie. Zo doe je het beter:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

- Windows helemaal wegdoen is meestal niet zo verstandig. Gun jezelf de tijd om rustig te wennen aan Linux....
Bovendien blijft er altijd wel een enkel dingetje (zoals bijvoorbeeld het bijwerken van de TomTom) dat alleen onder W. gaat. Niks mis mee, daar is een tweevoudige opstart voor uitgevonden. En je hebt per slot van rekening toch al betaald voor die Windowslicentie. :)

« Reactie #2580 Gepost op: 2011/01/31, 10:46:22 »
@Pjotr: Misschien is het beter om te vragen welke programma's Wim onder Wine wil draaien, dan kunnen we kijken of het wegdoen van Windows nodig is of niet ;)

@Wim: Welkom op het forum :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2581 Gepost op: 2011/01/31, 13:49:26 »
Ik was verlicht en verlost van vele zorgen  :) :) :)
Hoe een lamp gekocht ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wimdouwe

• Lid
« Reactie #2582 Gepost op: 2011/01/31, 18:25:03 »
Welkom, Wim!

Twee tips:

- een "gewone" tweevoudige opstart, waarbij Ubuntu een eigen partitie krijgt, is technisch beter dan een Wubi-installatie. Zo doe je het beter:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

- Windows helemaal wegdoen is meestal niet zo verstandig. Gun jezelf de tijd om rustig te wennen aan Linux....
Bovendien blijft er altijd wel een enkel dingetje (zoals bijvoorbeeld het bijwerken van de TomTom) dat alleen onder W. gaat. Niks mis mee, daar is een tweevoudige opstart voor uitgevonden. En je hebt per slot van rekening toch al betaald voor die Windowslicentie. :)

@ Pjotr
idd een goed idee, ik heb het linkje gelezen, moet te doen zijn. Ook ik heb tomtom, verder draai ik wel eens configuratiesoftware thuis voor DSP's (digital sound prossesor) fijn als ik daarvoor de laptop van de zaak niet hoef op te starten. Denk niet dat dat lekker gaat met wine.
@ iedereen hier
Als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen, maar er valt genoeg te lezen op dit forum, Top!

groeten Wim
« Laatst bewerkt op: 2011/01/31, 18:27:55 door wimdouwe »

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2583 Gepost op: 2011/02/01, 22:34:07 »
Ik was verlicht en verlost van vele zorgen  :) :) :)
Hoe een lamp gekocht ?.

Spaarlamp XD

Offline evarie

• Lid
« Reactie #2584 Gepost op: 2011/02/01, 22:44:58 »
leeftijd 36 jaar en begonnen met ubuntu 7.04 in januari 2008

Ubuntu gebruik ik vanwege de slechte tijden met windows 2000 en xp tussen de jaren 2002 en 2007.
Partities verdwenen, veel data verloren en de onderhoud was te veel en te moeilijk. De mcafee firewall was binnen vijf minuten gehackt. En een printer aansluiten in het netwerk, vier computer met windows xp, is te moeilijk voor de gewone mensen. Ubuntu is makkelijker te leren en te gebruiken. Ubuntu is klik en klaar. Met de komst van de firewall in de router is er veel veranderd en verbeterd.

Er zijn ook moeilijke dingen in Linux/Unix.
Het is me soms te veel informatie dat op me afkomt. De man-pages zijn niet meteen te begrijpen als ik ze lees. Ik moet er echt veel moeite doen om man-pages te begrijpen. Vele commano's heb ik niet nodig. Daardoor kan ik de commando's ook niet begrijpen. Ik ga er ook niet naar op zoek. Maar als er opdrachten zijn die leuk zijn om er toch wat nuttigs van te leren. Dan mag je me dat laten weten met privee berichtjes.
Ik vind het jammer dat bijvoorbeeld apache httpd niet vertaald word door vrijwilligers. Zo zijn er nog meer handleidingen in het Engels die toch te moeilijk zijn of te lang voor andere Nederlanders.
Juist als manuals lang zijn en in het Engels, leest dat niet makkelijk. De drempel kan worden verlaagt door iets kortere versies te maken in het Nederlands. Dan nog de zoekwoorden. Je moet al wat weten als je iets wilt zoeken en vinden met een zoekmachine. Daarvoor is het forum wel praktisch. Het is verstandig om altijd zoekwoorden aan te dragen.
Naast de wiki zou er misschien nog een kans kunnen liggen met dit pakket http://phpmyfaq.de/

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #2585 Gepost op: 2011/02/03, 19:00:34 »
Hoi Ik ben Emiel en mijn bouwjaar is 76.
ik woon samen met Geertje, mijn gras parkiet.
Ik heb jaren lang als tekenaar constructeur machinebouw gewerkt met verschillende CAT pakketten.
Ik heb gewerkt met Pro-E, Unigraphics, Solid Works, Catia en Autocat.

Ik ben begonnen in Dos op een XT met WP5 volgens mij.
Daarna Dos, Win 3.11 op een 486DX2 met Turbo knop XD.
Vervolgens het hele rijtje windows tot en met win XP.
Later nog wel met Vista gewerkt maar niet op een pc van mij zelf.
Nu heb ik een laptop met Windows draai meerdere bugs naast elkaar 7.

Heb een aantal jaar geleden een keer Suse Linux gebruikt en Knoppix als ik mij niet vergis.
Dit was toen Win XP net uit was.
Dit heb ik toen amper gebruikt omdat de installatie van de software niet zo simpel was als het nu is.
Ben na jaren intensief gebruik van mijn pc's gestopt met pc's en heb een jaar of 5 mij bezig gehouden met andere dingen.

Onlangs ben ik weer begonnen met mijn oude hobby en ik merk dat er veel verandert is. Moet veel dingen opnieuw leren kwa hard- en software.
ik heb een laptop met Win 7 gekocht maar om 1 of andere rede bevalt Win 7 mij niet zo goed.
ik zag toevallig op Youtube een filmpje van Ubuntu wat ik daarna in VMware heb getest.
Dit beviel zo goed dat ik nu dual boot met Win 7 en Ubuntu 10.10.

Ik heb een nieuwe Hard disk en 4 gig geheugen besteld.
Hierop komt zowie zo Ubuntu te staan als hoofd systeem met als dual boot Win XP en/of Win 7.
Licht er aan of Win XP naast Win 7 wil draaien.
In Ubuntu zal ik Win XP in VMware draaien.

Ik weet niet wat het is maar ik krijg met Ubuntu nu weer dat gevoel dat ik had met Dos en windows tot en met 98.
Ik heb nog een hoop te leren maar het gaat mij tot nu toe wonderbaarlijk goed al zeg ik het zelf.

« Reactie #2586 Gepost op: 2011/02/03, 21:07:57 »
Voelt toch zoveel echter aan, dat Ubuntu, niet ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #2587 Gepost op: 2011/02/03, 22:02:00 »
Weet niet wat het is maar denk de vrijheid die je hebt.
Ik vind Ubuntu fijner dan Kubuntu maar bijde zijn fijner dan Windows.
heb nog wat kleine probleempjes maar dat weegt niet op tegen al die voordelen.
Ubuntu voelt beter, net als Dos vroeger.
Dat geklooi met de config.sys en command.com om meer geheugen vrij te krijgen om zo 8mb voor je spellen te krijgen. Het had iets.
Spel installeren in Dos daarna naar de cd speler en nog wat dingen op LH en een pc met 8mb geheugen waar je toen nog 250 gulden voor 4mb geheugen betaalde, draaide dan zonder problemen.
Zo hoefde je geen extra geheugen te installeren. Je moest alleen iedere keer je config.sys en zo aanpassen en restarten om de cd speler te kunnen gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/03, 22:03:50 door emiel1976 »

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2588 Gepost op: 2011/02/04, 00:13:19 »
In elk geval, welkom bij de club Emiel!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

« Reactie #2589 Gepost op: 2011/02/04, 10:48:56 »
Van mij ook nog even een hartelijk welkom Emiel :)

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2590 Gepost op: 2011/02/04, 11:29:13 »
Welkom op het forum!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #2591 Gepost op: 2011/02/04, 16:22:42 »
Dank u allen.

« Reactie #2592 Gepost op: 2011/02/05, 17:50:49 »
Hallo,

Ik ben Erik en ben van 1984 (zoals de username misschien wel deed vermoeden). Ben sinds twee maanden overgestapt van Vista naar Ubuntu omdat ik het zat was dat mijn PC steeds trager begon te worden. Daarbij kende ik Ubuntu al want heb ook versie 7.10 gedraaid op een laptop (die helaas niet meer onder ons is) en Xubunt op een oude PC. Hierdoor wist ik dus al dat Ubuntu gewoon een erg fijn besturingssysteem is en heb gewoon van de een op de andere dag 10.10 geinstalleerd over Vista heen. Toch beschouw ik mezelf nochsteeds als een newbie als het op Linux aankomt en o.a. daarom vind ik het wel handig om me te registreren op dit forum. De kennis die ik wel heb deel ik daarnaast graag met anderen. Zit ook op het Engelstalige, officiele forum maar het is ook leuk om in je eigen taal over Ubuntu te kunnen praten :P

jesse2314

• Gast
« Reactie #2593 Gepost op: 2011/02/05, 17:52:16 »
Welkom! erik1984 :)

« Reactie #2594 Gepost op: 2011/02/05, 18:05:26 »
Welkom op het forum Erik :)

Offline Pisces75

• Lid
« Reactie #2595 Gepost op: 2011/02/06, 21:57:58 »
Hoi Allemaal,

Ik ben Pisces75 ( Sterrenbeeld en geboortedatum )
Ben dus 35 jaar

Ik kwam in aanraking met Linux toen ik eigenlijk voor de gein een tijdschrift kocht over dit besturingssysteem.
Linux Starter bij dit blad werd een cd geleverd waar Ubuntu 8.10 op stond...
Deze versie heb ik een poosje naast XP gebruikt. Toen weer terug naar Windows...

Op dit moment draait Ubuntu 10.10 naast XP... maar ben van plan om zometeen alles eraf te gooien en compleet over te gaan naar
Linux Ubuntu 10.10.
Wat ik ervan gezien heb en van geprobeerd heb... Geweldig!!! Ik had die stap moeten zetten met Ubuntu 8.10!!!

Voor mijn laptop, Acer Aspire 5310 met 1Gb intern geheugen heb ik Linux Mint 9 gedownload ( LTS versie...)
Of zal Ubuntu 10.10 beter zijn om op deze laptop te zetten?

Groet, Pisces75
Groet, Pisces75

Op naar de volgende uitdaging...;-)

« Reactie #2596 Gepost op: 2011/02/06, 22:26:18 »
Welkom aan boord !

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2597 Gepost op: 2011/02/07, 00:31:36 »
Ah! Weer een provinciegenoot erbij :)
Welkom!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Rirap

• Lid
« Reactie #2598 Gepost op: 2011/02/08, 22:09:57 »
Ik ben Rirap en ik ben 47 jaar. Ik ben in 1998 met linux begonnen en sindsdien een trouw gebruiker.
Alle grote distro's wel geprobeerd. Maar ik gebruik ubuntu nu sinds twee jaar fulltime.

Ik heb zelfs geen Microsoft Windows meer op mijn computers-laptop-netbook staan.
Alleen mijn vrouw en zoon gebruiken het nog op hun eigen computer. Maar daar draait ook ubuntu (dualboot) naar alle tevredenheid.
En ze gebruiken het steeds meer.

Met vriendelijke groet,

Rirap

« Reactie #2599 Gepost op: 2011/02/08, 22:38:35 »
Welkom op het forum :)
Leuk om te horen dat ook het gezin vrolijk aan de Ubuntu is :)