Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1071751 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2425 Gepost op: 2010/09/27, 15:54:18 »
Een rainmaker is ook een regenmaker, dus dat zegt niet zoveel.

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2426 Gepost op: 2010/09/27, 17:28:38 »
Ik denk eerder jij alleen!

Wat bedoel je?
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.

« Reactie #2427 Gepost op: 2010/09/27, 17:30:18 »
Een regenmaker is ook een Zuid-Afrikaans muziekinstrument.
Hij is gemaakt van een holle stam en is gevuld met steentjes. Wanneer de regenmaker wordt omgedraaid, vallen de steentjes naar beneden en het klinkt als een regenbui.

De Regenmaker wordt gebruikt door de Indianen bij de regendansen.
Deze regenmaker is handgemaakt van bamboe en versierd met traditionele tekeningen.

Weet ik ;)
Op school hebben we ook eens zo'n gemaakt.

Maar regenmakers zijn er niet alleen in Zuid-Afrika, ook in Amerika ;)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #2428 Gepost op: 2010/09/27, 17:54:07 »
Even ontopic mensen, dit is niet de Stamkroeg.
Even ontopic graag mensen ;)
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #2429 Gepost op: 2010/09/27, 17:57:50 »
Een regenmaker is ook een Zuid-Afrikaans muziekinstrument.
Hij is gemaakt van een holle stam en is gevuld met steentjes. Wanneer de regenmaker wordt omgedraaid, vallen de steentjes naar beneden en het klinkt als een regenbui.

De Regenmaker wordt gebruikt door de Indianen bij de regendansen.
Deze regenmaker is handgemaakt van bamboe en versierd met traditionele tekeningen.

Die vuvuzela's hadden ze ook beter kunnen vullen met steentjes. :evil:

En voor degene die mij nog niet kennen, ik heet Gijs. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2430 Gepost op: 2010/09/27, 18:21:32 »
Dag Gijs!
Waarom staat er dan Gijsbert?

« Reactie #2431 Gepost op: 2010/09/27, 19:03:06 »
Dat vraag ik mij ook af. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2432 Gepost op: 2010/09/27, 19:25:56 »
Danku...

De originele denker die kansen creëert.

Offline hdpaddy

• Lid
« Reactie #2433 Gepost op: 2010/09/30, 13:38:08 »
Hola,

Ik zie dat ik mij nog nooit voorgesteld heb hier, dus bij deze.
Ik ben Paddy, 40 jaar, married with child.
Al met computers bezig sinds ik mij kan herinneren, die (heel lang geleden overleden)ouwe van me had nog een ZX81 staan waar ik een leuk scriptje op schreef (lichtje aan en weer uit, jaaaa dat was heel wat in die tijd).
Wat OS-en betreft, heb ik rondgezworven van DOS via de resterende distro's van MS, toen naar Apple en diverse Linux Distro's (ik geloof dat ik ergens begon bij RedHat 3. zoveel), BeOS, Windows7, you name it.
Net de 10.10 Beta geinstalleerd eens even kijken wat dat oplevert, het vrouwtje heb ik in al die jaren nog steeds niet over kunnen halen om met Linux te gaan werken dus nu ben ik gedwongen tot een Dualboot Win7/Ubuntu.
Ik lees veel op fora en schrijf of vraag weinig, voor de meeste vragen vind ik op fora als deze of op google wel een antwoord.

Paddy out.

« Reactie #2434 Gepost op: 2010/09/30, 15:15:41 »
Welkom op het forum :)

Zo, dat is een lange tijd al zeg, wauw :)

« Reactie #2435 Gepost op: 2010/10/07, 20:05:55 »
Ik ben Kevin F en woon in Tongeren, Limburg, België  =D

Ik heb 2 (laatste) jaar informatica in het middelbaar gedaan, en nu ben ik aan mijn 2de jaar toegepaste informatica op Bachelor niveau bezig.

Een kennis van me is een groot open-source/ubuntu liefhebber en zo ben ik er eigenlijk mee in contact gekomen.
Ik draai graag ubuntu in dual-boot naast mijn Win 7 omdat:

a) Ubuntu erg onstabiel is bij mij. Ik heb de x64 versie (slechte keuze?) en de verkenner crasht regelmatig en doet rare dingen. Ook wilt hij memorysticks niet leeg maken (in de verkenner zijn ze weg, bij properties is de stick vol en je kan er niets bij krijgen. Misschien toch maar terug de X86 installeren die ni het verleden wel stabiel/snel was.
b) Veel school gerelateerde programma's (onder andere Visual Studio) draaien op Win 7

Ik hoop hier veel bij te leren (waar ik niet aan twijfel) en mijn ervaringen van school (volgende trim krijgen we ubuntu) te delen.

Eum ???, Ubuntu is onstabiel?  Vindt ge Windows 7 dan veel stabieler of zo?  =D lol
En dat programma Visual Studio waar over je spreekt, dat werkt WEL in ubuntu via WineHQ.  ???
En je zegt onstabiel, wat voor computer hebt je?  Als uw computer GEEN 64bit is, dan moet je 32bit gebruiken he (wat natuurlijk ook met andere dingen te maken heeft) :D =D

« Reactie #2436 Gepost op: 2010/10/07, 20:31:24 »
Windows 7 is hier stabiel hoor :)
Ik heb andere redenen waarom ik het liever niet gebruik ;)

Maar ehm, als je computer niet 64-bits is, dan krijg je de 64-bitsversie niet eens geïnstalleerd. Dus zijn computer is wel 64-bits. Maar de problemen waarover hij spreekt, hebben niks met de architectuur te maken. Dat is ergens op softwareniveau.

« Reactie #2437 Gepost op: 2010/10/09, 16:53:58 »
ik had per ongeluk een heel moeilijk wachtwoord gedaan en nu weet ik al twee jaar mn wachtwoord niet en mn oude acount weet ik ook niet maar ik ben gellukkig terug en gebruik al 1 jaar ubuntu dus ik ben ook nieuw maar mn oude acount heb ik bijna nooit gebruikt dus aangenaam

softwares die ik het vaakst gebruikt :)

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #2438 Gepost op: 2010/10/09, 17:25:22 »
Welkom (terug) Maartenkoster.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

jesse2314

• Gast
« Reactie #2439 Gepost op: 2010/10/09, 17:48:26 »
Welkom maartenkoster.

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2440 Gepost op: 2010/10/09, 18:37:46 »
Idem, Maarten.

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

allanon

• Gast
« Reactie #2441 Gepost op: 2010/10/10, 14:23:30 »
Ik ben Huib, man van 61, Lief van mijn Lief en 2 volwassen kids, die niet meer in Casa di Mamma vertoeven.
Ooit, in het verleden, heb ik wat gestoeid met SuSe en RedHat, maar daar nooit ver in gekomen omdat ik mij er de tijd niet voor gunde.

Nu heb ik sinds kort  2 machines draaien op Ubuntu 10.04
Een door mijn Lief afgedankte Jewel Safier 1440+ laptop en een Medion desktop (P4 1,9 GHz met 512 MB) waarvan de harde schijf  gecrasht is en ik geen behoefte meer had om weer met oude XP recovery schijven  en zo in de weer te gaan.  =D
Deze Desktop krijgt nog wat extra geheugen en ik verwacht dat hij dan iets soepeler draait.

Groetje Huib

jesse2314

• Gast
« Reactie #2442 Gepost op: 2010/10/10, 16:01:02 »
Welkom allanon :)

« Reactie #2443 Gepost op: 2010/10/10, 22:25:07 »
Van harte welkom op het forum allanon :)

Offline Bugs

• Lid
« Reactie #2444 Gepost op: 2010/10/15, 12:28:25 »
En weer een nieuwe enthousiasteling erbij,

Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Adrie, 46 jaar en ben vader van twee tiener dochters.
Voor het hele gezin staat er in de woonkamer een windows pc, maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Een poos geleden kreeg ik van een kennis een oude laptop, 192 Mb geheugen en een 700 Mhz processor, met een illegale windows XP erop. Updaten kon niet (illegaal) en dus op zoek naar wat anders. Eerst Xubuntu wat goed werkte, maar na enkele updates kon het oude beestje het niet meer bij houden, Toen Absolute Linux wat het zelfde verhaal opleverde en ik eindigde bij Puppy Linux. Ik heb een hekel aan honden, maar deze heeft van af het begin mijn hart gestolen. Alles zit er op en eraan en hij laat mij nooit in de steek. Nu heb ik een oude HP 5100 gekocht met een 3.0 Mhz processor en 1 Gb geheugen en hier staat nu Ubuntu op. Ondanks het feit dat ik in 1985 computerkunde gestudeerd heb (niet afgemaakt) ben ik op het gebied van Linux nog een aardige leek. Ik hoop dat ik hier een boel op kan steken en meehelpen om de vrije software gedachte uit te dragen. Dat was in het kort de story of my life.
Oh ja en mochten jullie je afvragen hoe ik aan de naam en de avatar kom; Als je in Assen rondrijdt en je ziet zo'n garagedeur dan weet je waar ik woon.

Offline houwenh

• Lid
« Reactie #2445 Gepost op: 2010/10/15, 13:07:56 »
Ik ben 60 jaar.
ben sinds kort overgestapt op ubuntu
wilde het al langer, maar mijn vrouw zag het niet zitten.
door de zoveelste crash en virus aanval in windows, noodgedwongen overgestapt
zeer tevreden en ik GA NOOIT MEER TERUG NAAR WINDOWS>
groetjes  henk

ubuntu 12.04

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2446 Gepost op: 2010/10/15, 13:18:40 »
En weer een nieuwe enthousiasteling erbij,
* knip *
Als je in Assen rondrijdt en je ziet zo'n garagedeur dan weet je waar ik woon.
En weer een enthousiaste Assenaar erbij :)
Ik zal de garages in 't vervolg in de gaten houden  =D

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2447 Gepost op: 2010/10/15, 17:35:40 »
Ik ben 60 jaar.
ben sinds kort overgestapt op ubuntu
wilde het al langer, maar mijn vrouw zag het niet zitten.
door de zoveelste crash en virus aanval in windows, noodgedwongen overgestapt
zeer tevreden en ik GA NOOIT MEER TERUG NAAR WINDOWS>

Bijzonder vervelend dat je een virus aanval hebt gehad XD
Dat had ik ook na de eerste installatie van Ubuntu  :rolleyes: en kom er waarschijnlijk niet meer van af  :) medicatie helpt ook niet meer  8)

Welkom op het forum.

« Reactie #2448 Gepost op: 2010/10/24, 12:44:03 »
Dag allemaal. Sinds gisteren naast mijn Windows (ik game graag), ook Ubuntu geïnstalleerd voor al het andere werk. De eerste indruk is goed. Nog wat beginnersdingetjes waar ik achter moet zien te komen (zoals het geluid werkend krijgen), maar de rest gaat lekker!

jesse2314

• Gast
« Reactie #2449 Gepost op: 2010/10/24, 12:45:28 »
Winterschläfer van harte welkom :)