Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1002715 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1575 Gepost op: 2009/06/18, 20:35:48 »
Jazeker, net of je van een koude kermis thuis komt. ;)
Welkom Steijnen en veel plezier met Ubuntu, normaal gesproken springt men hier op af als een bok op de haverkist. Maar wie weet wacht je nog een surprise party in de stamkroeg. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1576 Gepost op: 2009/06/18, 20:37:20 »
Jazeker, net of je van een koude kermis thuis komt. ;)
Welkom Steijnen en veel plezier met Ubuntu, normaal gesproken springt men hier op af als een bok op de haverkist. Maar wie weet wacht je nog een surprise party in de stamkroeg. :rolleyes:

Heet dat niet ,, als de bok op de geit ,, na ja laat maar. XD XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1577 Gepost op: 2009/06/18, 20:44:15 »
Wellicht, over onze landsgrenzen.  =D

The Bloke

• Gast
« Reactie #1578 Gepost op: 2009/06/18, 20:52:18 »
G'day mates!

Ik ben Ginny Bionda's Bloke en ik wil mezelf even voorstellen. Het makkelijkst gaat dit door mijn filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=nQpr1lKHjP8

No worries mate!

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1579 Gepost op: 2009/06/18, 21:09:04 »
een geweldig filmpje,, ik lig in een stuip XD

van harte welkom bloke ;)

« Reactie #1580 Gepost op: 2009/06/18, 21:23:49 »
Welkom Bloke. Alleen ik snap er geen hout van met dat filmpje, ondertiteling?  :rolleyes:

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1581 Gepost op: 2009/06/18, 21:36:59 »
waar ondertiteling voor,,

he loves beer and knockers,, prima matriaal voor de stamkroeg toch gijs ? XD

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #1582 Gepost op: 2009/06/18, 21:49:58 »
Ondanks dat ik er heb voor moeten smeken, bedankt voor de welkom.

Maar goed was er opzich ook al een tijdje...
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1583 Gepost op: 2009/06/18, 21:57:07 »
van harte welkom Stijnen,,, dat je maar veel lol mag hebben in de stamkroeg XD

Offline CasB

• Lid
    • Mijn geekblog
« Reactie #1584 Gepost op: 2009/06/22, 15:54:35 »
Ik ben Casper, 24 jaar. Ik heb de afgelopen jaren al wel eens wat met linux gewerkt, maar de (hardware)ondersteuning was toen nog niet goed genoeg om het te blijven gebruiken. Nu heb ik een laptop waar ubuntu op draait, en een workstation waar XP/Ubuntu dualboot op draaien. Ik gebruik het liefste linux voor alles, maarja, als je wil gamen zonder problemen dan zal ik toch naar Windows moeten omschakelen.

« Reactie #1585 Gepost op: 2009/06/22, 19:14:09 »
Ik ben Stefan de Vries(en dus niet Steef ;)), en ik ben 15 jaar. Ik ben begonnen met Hardy in mei/juni vorig jaar.
Ik had zin om te experimenteren met Linux, omdat het lichter was dan XP op mijn toenmalige systeem, en het bevalt nu met Jaunty nog steeds goed. Van Windows kan ik niet af, maar Ubuntu is nu ook één van mijn primaire levensbehoeftes geworden. ;)

Stefan

« Reactie #1586 Gepost op: 2009/06/22, 19:38:26 »
Casper welkom, het is jammer dat de spellen voor het grootste deel niet op Ubuntu te spelen zijn, wie weet komt de kentering nog.
Stefan ook welkom, een waar woord: maar Ubuntu is nu ook één van mijn primaire levensbehoeftes geworden

Offline CasB

• Lid
    • Mijn geekblog
« Reactie #1587 Gepost op: 2009/06/22, 19:58:15 »
Casper welkom, het is jammer dat de spellen voor het grootste deel niet op Ubuntu te spelen zijn, wie weet komt de kentering nog.
Stefan ook welkom, een waar woord: maar Ubuntu is nu ook één van mijn primaire levensbehoeftes geworden

Ik denk dat dat ongetwijfeld het geval is als Ubuntu/Linux een groter marktaandeel heeft. Daarnaast speel ik ook niet zo heel veel spellen, dus zal ik alsnog 90% van de tijd Ubuntu gebruiken. :)

« Reactie #1588 Gepost op: 2009/06/23, 16:57:46 »
dus zal ik alsnog 90% van de tijd Ubuntu gebruiken. :)
Ja, ik betrap mijzelf er nu op dat Ubuntu vaker de revue passeert dan Windows Vista/7 op deze pc. Misschien ga ik ooit nog helemaal om ;). Dat hoop ik wel, tenminste.

« Reactie #1589 Gepost op: 2009/06/23, 18:09:31 »
Hallo iedereen, ik raadpleeg al enige tijd jullie forum, dus is het hoogtijd om me even voor te stellen.

Naam : Frankie
Bouwjaar : 1966
Wonend in : Oost-Vlaanderen
Linux-ervaring : +/- 4 maand.
Draai nu : 8.10 en 9.04 (2 pc's)
Windows : tot mijn spijt nog steeds dualboot op 1 pc, reden : Garmin-GPS
Hobby's : reizen, computers
Passie (eigenlijk geboorteafwijking) : motorrijden
« Laatst bewerkt op: 2009/06/23, 18:13:54 door den boete »
Don't limit your challenges, challenge your limits.

« Reactie #1590 Gepost op: 2009/06/24, 09:39:45 »
Hoe oud ik ben?
17 (in December eindelijk 18).
En hoe oud ik was waarneer ik met Ubuntu begon?
Vorig jaar Mei, maar hoe oud? :-P
Met mijn eerste kennismaking met Ubuntu, maakte ik veel blunders mee, maar ik gaf de moed niet op.
En op een gegeven moment gebruik ik Vista en 7 nog enkel in VirtualBox, voor school.
Als echt OS, alleen Linux, of Mac OS X, maar het liefst Ubuntu.

Offline Korah

• Lid
« Reactie #1591 Gepost op: 2009/06/24, 19:54:50 »
hallo allemaal; kben hier ook zo nu en dan actief met wat vragen over Ubuntu.
ben van 1976, en mag dit jaar 33 worden.
bij versie 7.04 ben ik ingestapt (sorry voor deze late reactie), en ik zie alleen maar dat Ubuntu zich ten positieve verbeterd. ben dan ook druk doende om het velen in mn omgeving aan te raden. Jammer genoeg stapt men niet zomaar over van MS.
Kijkend naar mijn eigen thuissituatie is en blijft op dit moment het enigste probleem van Ubuntu dat je sommige programma's die onder xp draaien toch nog nodig blijkt te hebben (mn vrouw dan  XD).
Oftewel een dualboot is tot nu toe daarbij de 'enige' uitkomst.  :rolleyes:
En een nadeel wat ik persoonlijk van Ubuntu vind is dat je o.a niet 123 het geluid aan de praat krijgt.
Maar als alles werkt, zwaar mn petje af voor dit fijne besturingssysteem.

hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

« Reactie #1592 Gepost op: 2009/06/24, 20:02:47 »
Citaat
En een nadeel wat ik persoonlijk van Ubuntu vind is dat je o.a niet 123 het geluid aan de praat krijgt.
Dat verschilt per computer natuurlijk, het geluid werkt vaak out-of-the-box...

billgoldberg

• Gast
« Reactie #1593 Gepost op: 2009/07/01, 00:13:20 »
Hallo.

Ik gebruik reeds jaren Ubuntu en was voordien altijd te vinden op het Engelstalig forum, onder dezelfde naam.

Ben begonnen met Dapper Drake en serieus sinds Fiesty Fawn en heb alle Ubuntu versies gebruikt sindsdien.

Naast Ubuntu gebruik ik ook Fedora en Vista.

Ik ben 22 jaar, kom er 23 op het einde van het jaar, en ben woonachtig te Brugge, België (West-Vlaanderen).

Vanaf nu zal ik hier mijn tijd verslijten.

:p :p
« Laatst bewerkt op: 2009/07/01, 00:16:19 door billgoldberg »

billgoldberg

• Gast
« Reactie #1594 Gepost op: 2009/07/01, 00:18:17 »

Mss met de push naar de "cloud" zal Linux minder in de kou gelaten worden. Maar dat zal wel nog even duren.

Offline CasB

• Lid
    • Mijn geekblog
« Reactie #1595 Gepost op: 2009/07/01, 00:57:30 »

Mss met de push naar de "cloud" zal Linux minder in de kou gelaten worden. Maar dat zal wel nog even duren.

Wat ideaal zou zijn is dat Linux een dusdanig groot marktaandeel krijgt dat ontwikkelaars wel ondersteuning voor Linux moeten gaan geven. Ja, dat is een utopie, maar je weet niet. Firefox heeft in de afgelopen jaren ook een hoop gebruikers (terecht) van IE weggesleurd, en er zijn genoeg mensen die voor hun pc-gebruik helemaal geen Windows nodig hebben. Helaas zitten mensen met een vastgeroest idee van Linux in hun hoofd dat je allemaal rare commando's moet invoeren om het te installeren, om programma's te installeren en noem maar op.

Ik denk dat wanneer je iemand die nog nooit achter een pc heeft gezeten Ubuntu en Windows laat gebruiken, hij eerder zal kiezen voor Ubuntu, omdat (ik vind dat) daar alles logischer is ingedeeld, van het 'startmenu' tot simpelweg uitloggen. Ik heb in ieder geval mijn vader al zo ver dat hij nu Ubuntu gebruikt, en het enige waar hij nog over klaagt (nadat ik vandaag nog wat dingen heb geinstalleerd zodat hij dvd's en dergelijke kan kijken), is dat youtube filmpjes fullscreen haperen. Nou, als dat alles is. :P

Goed, ik dwaal af. :P

billgoldberg

• Gast
« Reactie #1596 Gepost op: 2009/07/01, 02:05:23 »

Wat ideaal zou zijn is dat Linux een dusdanig groot marktaandeel krijgt dat ontwikkelaars wel ondersteuning voor Linux moeten gaan geven. Ja, dat is een utopie, maar je weet niet. Firefox heeft in de afgelopen jaren ook een hoop gebruikers (terecht) van IE weggesleurd, en er zijn genoeg mensen die voor hun pc-gebruik helemaal geen Windows nodig hebben. Helaas zitten mensen met een vastgeroest idee van Linux in hun hoofd dat je allemaal rare commando's moet invoeren om het te installeren, om programma's te installeren en noem maar op.

Ik denk dat wanneer je iemand die nog nooit achter een pc heeft gezeten Ubuntu en Windows laat gebruiken, hij eerder zal kiezen voor Ubuntu, omdat (ik vind dat) daar alles logischer is ingedeeld, van het 'startmenu' tot simpelweg uitloggen. Ik heb in ieder geval mijn vader al zo ver dat hij nu Ubuntu gebruikt, en het enige waar hij nog over klaagt (nadat ik vandaag nog wat dingen heb geinstalleerd zodat hij dvd's en dergelijke kan kijken), is dat youtube filmpjes fullscreen haperen. Nou, als dat alles is. :P

Goed, ik dwaal af. :P

Daar geef ik je gelijk in. Mijn jongere zuster woont nu reeds 2 jaar alleen en heeft haar eerste PC aangekocht vorige week. De PC kwam zonder OS. Ik heb daar Ubuntu opgezet en ze is er prefect gelukkig mee. Ik heb alle codecs geinstalleerd, flash, ... en haar die computer gegeven. Ik heb me een uurtje bij haar gezet en haar vlug alles uitgelegd. Kheb ze niet meer gehoord sedertdien.

Maar ik zie Linux in de komende jaren geen veel groter marktaandeel pakken dan dat het nu heeft. De reden is simpel, mensen installeren geen OS.

Mensen kopen een computer met een OS op geinstalleerd.

D'accord, je kunt mss een dell of netbook kopen met Linux op als je heel goed kijkt, maar alles komt met Windows of OSX.  Dus hebben die het grootste marktaandeel. Firefox is gewoon een programma, geen OS dus gaat die vergelijking niet op volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/01, 02:09:08 door billgoldberg »

Offline CasB

• Lid
    • Mijn geekblog
« Reactie #1597 Gepost op: 2009/07/01, 02:28:56 »
Maar ik zie Linux in de komende jaren geen veel groter marktaandeel pakken dan dat het nu heeft. De reden is simpel, mensen installeren geen OS.

Mensen kopen een computer met een OS op geinstalleerd.

D'accord, je kunt mss een dell of netbook kopen met Linux op als je heel goed kijkt, maar alles komt met Windows of OSX.  Dus hebben die het grootste marktaandeel. Firefox is gewoon een programma, geen OS dus gaat die vergelijking niet op volgens mij.

Misschien wordt het dan tijd voor wat goede Linux-propaganda. :P Maar ik denk dat de vergelijking IE/FF en Windows/Linux best goed op gaat: IE komt standaard met Windows, maar ondanks dat het er standaard op zit, zijn er heel veel mensen die toch FF gaan gebruiken. De reden dat ik Ubuntu gebruik is onder andere omdat je gewoon moe wordt van bepaalde dingen die je in Windows tegenkomt, en er zijn meer mensen die dat hebben, maar die durven de stap naar Ubuntu niet te maken. En ik snap het ook wel, als je graag spellen speelt die alleen op Windows werken. De vraag is alleen hoe je de mensen kan bereiken waarvoor Linux wel geschikt kan zijn.

ciele

• Gast
« Reactie #1598 Gepost op: 2009/07/01, 22:33:46 »
Hoi, ik heet Peter en ik heb ubuntu 9.04 zaterdag j.l. geinstalleerd(naast windowsxp) .Werkt goed, heb internet en ook e-mail aan het werken.  Was even zoeken maar als je bijna alle windows versies gehad bebt wordt je inventief. Ben trouwens 54jaar oud hoop in november 55 te worden en dan iets meer van ubuntu te weten. Bevalt tot nu goed.
Mijn vrouw is heel blij met mayong, maar minder met inloggen maar dat went wel.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #1599 Gepost op: 2009/07/01, 22:38:30 »
ciele en vrouw welkom inloggen zou je voor je vrouw kunnen vereenvoudigen door te kiezen voor automatisch inloggen

systeem>>beheer>>aanmeldvenster menu/tabblad beveiliging
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011