Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 98059 keer)

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #100 Gepost op: 2007/08/07, 13:19:23 »
ik heb xubuntu tribe-3 getest maar dat werd 'm nie' hele-grote-letters-overal-bugje
had 'm gemeld in launchpad maar is gemarkeerd als duplicaat wel met andere symptomen

maar wat ik me afvraag, wat gaan ze nou doen zodra een bug geconfirmeerd, en de prioriteit bepaald is ?

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #101 Gepost op: 2007/08/07, 13:27:32 »
Citaat van: servaas-xubuntu-user
maar wat ik me afvraag, wat gaan ze nou doen zodra een bug geconfirmeerd, en de prioriteit bepaald is ?
Herstellen, hoop ik.....  :-)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #102 Gepost op: 2007/08/07, 13:31:42 »
Citaat van: servaas-xubuntu-user
ik heb xubuntu tribe-3 getest maar dat werd 'm nie' hele-grote-letters-overal-bugje
had 'm gemeld in launchpad maar is gemarkeerd als duplicaat wel met andere symptomen

maar wat ik me afvraag, wat gaan ze nou doen zodra een bug geconfirmeerd, en de prioriteit bepaald is ?
Oplossen en in de repo stoppen. Via apt-get komt tie vanzelf naar je toe. Binnen de update-manager kun je opvragen welke bugs opgelost zijn.
Het in handig om je in te schrijven op een bug, krijg je meteen een berichtje wanneer het opgelost is.

Als je haast hebt en niet wil wachten op tribe4, kun de de daily build downloaden en installeren:
http://cdimage.ubuntu.com/daily/current/

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #103 Gepost op: 2007/08/07, 14:38:12 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: servaas-xubuntu-user
maar wat ik me afvraag, wat gaan ze nou doen zodra een bug geconfirmeerd, en de prioriteit bepaald is ?
Herstellen, hoop ik.....  :-)
ja ok maar hoe gaat dat in zijn werk

en wie is de baas over een bug

wanneer gaat wie er wat mee doen en wie beslist dat en gaat het sneller als ik wat euro-stuff stuur of wordt het al betaald

enz

dank voor uitleg

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #104 Gepost op: 2007/08/07, 14:44:05 »
Ondanks de toch vele updates, nog geen grote problemen gehad, enkele bugs, doch zend dan een rapport en velen zijn al gefixt...
Alles werkt hier meer dan naar behoren, zal reeds blij zijn als ik Gutsy kan installen op de pc van Monique en op de laptop.
Volgens mij zal de Gutsy hoog scoren, dikke proficiat aan de mensen die eraan werken.
NOOT : Heb eerst ( Te vroeg ) gezaagd over mijn wifi, nu werkt dit vlekkeloos, perfect zo !
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #105 Gepost op: 2007/08/07, 14:47:20 »
Citaat van: servaas-xubuntu-user
ja ok maar hoe gaat dat in zijn werk

en wie is de baas over een bug

wanneer gaat wie er wat mee doen en wie beslist dat en gaat het sneller als ik wat euro-stuff stuur of wordt het al betaald

enz
De ontwikkelaars van Canonical beslissen dat zelf, uiteindelijk. Niemand hoeft te betalen voor Ubuntu, ook niet voor het herstellen van fouten in Ubuntu. Er is zelfs geen betaalmogelijkheid.

Als die ontwikkelaars besluiten tot herstel, dan verwerken ze dat in een update.

Offline ds500ss

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #106 Gepost op: 2007/08/13, 23:15:43 »
hier draait tribe 4 in een vissenkom (qemu)
moet kqemu nog installeren, Virtualbox liep niet lekker dualcore bug in smp (system freeze na 2 a 3 uur draaien)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #107 Gepost op: 2007/08/13, 23:48:04 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: servaas-xubuntu-user
ja ok maar hoe gaat dat in zijn werk

en wie is de baas over een bug

wanneer gaat wie er wat mee doen en wie beslist dat en gaat het sneller als ik wat euro-stuff stuur of wordt het al betaald

enz
De ontwikkelaars van Canonical beslissen dat zelf, uiteindelijk. Niemand hoeft te betalen voor Ubuntu, ook niet voor het herstellen van fouten in Ubuntu. Er is zelfs geen betaalmogelijkheid.

Als die ontwikkelaars besluiten tot herstel, dan verwerken ze dat in een update.
Andere gebruikers/programmeurs kunnen het probleem soms ook zelf oplossen en een patch insturen... die wordt dan meestal wel goedgekeurd.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #108 Gepost op: 2007/08/14, 04:22:01 »
Hé ik speel terug mee. Van toen Tribe 3 uit kwam wilde gdm niet meer opstarten. Maar nu met Tribe 4 terug wel :D
Mijn netwerkkaart (D-link DWL-650+) wordt wel niet meer ondersteund. De netwerkkaart staat niet meer in de Systeem>Beheer>Netwerk. Ik denk dat ik voorlopig met ndiswrapper ga werken (werkt in dapper perfect) tenzij iemand een idee heeft...

Ik ben alvast blij dat ik terug kan meedoen ;)

Offline Ramana

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #109 Gepost op: 2007/08/16, 21:08:50 »
Op dit moment is gusty bij mij zo stabiel als het weer: Compiz-fusion draait nu prima (is met de laatste update ook wat sneller geworden), alhoewel het system soms weer heel traag lijkt te worden als een ander programma veel werk moet doen. Konqueror crasht bij verschillende websites. Usplash is ook van slag. Spannend of alle bugs er op tijd uit zijn. Ik twijfel een beetje of Compiz wel stabiel genoeg is om deze standaard te activeren. Hoe kan ik compiz makkelijk weer uitschakelen?

Offline Patch

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #110 Gepost op: 2007/08/17, 01:05:08 »
In terminal typen: metacity --replace

Voor een opstart zonder Compiz uitvinken bij systeem --> voorkeuren --> sessies.

ps: Compiz-Fusion is rock-solid hoor, zelfs tot aan de vissen in de kubus aan toe... :)
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline Ramana

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #111 Gepost op: 2007/08/17, 07:36:35 »
Ja, compiz-fusion ziet er goed uit. Ben er nog niet uit wat het systeem af en tot vertraagt. Ik heb een vermoeden dat het aan KDE ligt...... ik zoek verder...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #112 Gepost op: 2007/08/17, 18:36:32 »
Ramana: probeer dan ff GNOME :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #113 Gepost op: 2007/08/18, 09:59:01 »
Ok, Monique heeft terug een perfecte pc, had nog garantie. Nu installeren we de Gutsy - Tribe 4, waarom niet !
Zal wel draaien en als de Béta uit is nemen we die wel. Was iets met de cd-driver, daarom maakte hij zoveel lawaai. opgelost en nu installeren.
Blije groeten,
Freddy & Monique.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #114 Gepost op: 2007/08/18, 10:09:03 »
Citaat van: Artfreddy
Ok, Monique heeft terug een perfecte pc, had nog garantie. Nu installeren we de Gutsy - Tribe 4, waarom niet !
Zal wel draaien en als de Béta uit is nemen we die wel. Was iets met de cd-driver, daarom maakte hij zoveel lawaai. opgelost en nu installeren.
Blije groeten,
Freddy & Monique.
En daar draait hij reeds, juist nog alles naar haar keuze afstellen.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #115 Gepost op: 2007/08/18, 14:34:35 »
Helaas heb ik sinds gisteren het probleem dat m'n netwerk erg instabiel is geworden. Helaas werkt dan alleen het echt totaal uitzetten van de pc en dan weer aanzetten. Een gewone reboot werkt niet.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #116 Gepost op: 2007/08/18, 20:06:21 »
Daar gaan we weer, na alles geïnstalleert te hebben en éénmaal herstart op de pc van Monique, zwart scherm. Alles geprobeert, doch geen oplossing op het moment. Noch op de 7.04, de 6.06 of de Gutsy.
Ben het wel moe. Ga alle pc's formatteren, de Mac niet natuurlijk. En ik denk daarna nog eens goed na wat ik ga doen. Zeker geen Windows draaien. Maar ik moet een zeer stabiele pc hebben voor Monique, in verband met onze documenten en boekhouding.
Dus, kort... Had ijdele hoop, en daarna zwart scherm.
Nu werken we alleen nog met de I-Mac ( In afwachting )
Zelfs Mandriva werkt niet erg goed op deze pc !!!! ONVOORSTELBAAR. Ik zie dus wel.
@riny, ik had vroeger nooit problemen, doch de laatste tijd, amaai. Niet te doen.
Prettig weekend,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #117 Gepost op: 2007/08/18, 21:13:03 »
@Artfreddy, Ik hiervoor ook nooit. Ben begonnen met Dapper, maar nu is het even triest. Ga er wel van uit dat dit nog opgelost wordt hoor. Ik zit gewoon aan een draad, wat over het algemeen het makkelijkst te configureren is. Nic is van Intel, wat bekend staat om haar goede drivers... Ga er dus ff van uit dat het komt omdat Gutsy nog niet helemaal klaar is... Geeft niets, neem het dus ff voor lief.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #118 Gepost op: 2007/08/18, 22:07:54 »
Hier loopt het al bijna 3 maanden werkbaar, soms wel een probleem, maar dat is dan met de eerstvolgende update alweer opgelost.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #119 Gepost op: 2007/08/18, 22:18:14 »
Bij mij ook geen problemen of het moet zijn dat mijn numeriek het op dit moment niet doet, maar dat zal binnenkort ook wel weer opgelost worden.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #120 Gepost op: 2007/08/18, 23:00:08 »
T'ja, het is alleen maar op de packard Bell van Monique, werkt er op voor het atelier in combinatie met de Mac.
Nog NOOIT ervoor problemen gehad, doch, kan altijd. Ik zie wel wat ik doe. Ga nu toch even alles formateren, en her-installeren.
Zou graag hebben, en zo moet het, dat we vlot kunnen werken. Potjandorie, ik heb even pech. Maar we lossen het wel op hoor. Is altijd oplosbaar. Maar zwart scherm is zwart scherm, en daar doe je niet veel mee, ja...
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #121 Gepost op: 2007/08/18, 23:45:25 »
Citaat van: riny
@Artfreddy, Ik hiervoor ook nooit. Ben begonnen met Dapper, maar nu is het even triest. Ga er wel van uit dat dit nog opgelost wordt hoor. Ik zit gewoon aan een draad, wat over het algemeen het makkelijkst te configureren is. Nic is van Intel, wat bekend staat om haar goede drivers... Ga er dus ff van uit dat het komt omdat Gutsy nog niet helemaal klaar is... Geeft niets, neem het dus ff voor lief.
Weet ik wel, doch nu ga ik even een pauze nemen. Gewoon de I-Mac gebruiken. Voor de andere pc voor het atelier, even alles formateren en dan zien we wel.
Weet het nu echt even niet, doch goed slapen brengt raad.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #122 Gepost op: 2007/08/18, 23:48:39 »
Citaat van: r0n.
Hier loopt het al bijna 3 maanden werkbaar, soms wel een probleem, maar dat is dan met de eerstvolgende update alweer opgelost.
Ja, r0n, op de pc boven ook, doch dat is maar onze test pc. Voor het ateliertje liggen de zaken ietsje anders, moet werken. De Feisty... zwart scherm, en als ik de Gutsy installeerde was alles eerst ok, na herstart, idem, zwart scherm. Weet het echt even niet meer. Moet er even over uitslapen.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Ramana

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #123 Gepost op: 2007/08/19, 10:31:56 »
Het gaat weer wat beter. Voorlopig konqueror even niet gebruiken als webbrowser (loopt vast op menig website). Er is nog iets mis met de netwerkmanager. Usplash wil nog steeds niet. Compiz-fusion loopt nu prima. Heb net Elisa medis center geinstalleerd: heel mooi media proje! (moest voor Kubuntu wel even gstreamer installeren).

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #124 Gepost op: 2007/08/19, 11:22:12 »
Dat is gek. Op de Feisty bij mijn vader is de usplash er ook ineens mee op gehouden.
Ik ga Gutsy zelf pas uitproberen als het beta is. Ik upgrade mijn systeem gewoon, zo heb ik het ook met de vorige versies gedaan.(Ik weet dat dit harstikke fout is, maar het is wel leuk, en bovendien vind je meer bugs als je iets in een ' productie' omgeving gebruikt.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!