Ik gebruik Firefox al 15 jaar hoewel ik op dit moment Brave als standaard browser heb staan. Firefox werkt over het algemeen naar behoren, dus ik kan de 'niet van deze tijd' niet volledig onderschrijven. Bij web ontwikkeling is Firefox ongeevenaard. De Firefox debugging is voor mij veel beter dan die van de Webkit browsers. Een nadeel van Firefox is dat het nog zo ongeveer de enige is die geen webkit gebruikt, terwijl veel websites er tegenwoordig automatisch van uitgaan dat je browser webkit gebruikt. Ik heb dit niet ervaren als een groot probleem, maar heel af-en-toe werkt een website niet goed, ik meen dat de website voor het aanmelden voor corona-vaccinate er zo een was, maar dat weet ik niet zeker meer. Andersom heb trouwens ook gezien, dat een website wel in Firefox maar niet goed in Chrome/Brave/Chromium werkte.
Het zou jammer zijn als Firefox zou verdwijnen. Zoals ik zei is het op dit moment het enige realistische alternatief op Webkit en ik zou een monopolie van Webkit niet toejuichen.