Deze heeft zelfs vier processorkernen, zie ik. Hoeveel werkgeheugen (RAM) heb je daarin zitten? Anders kun je nog wel wat snelheidswinst boeken door dat te vergroten als het eerder weinig is.
Ja inderdaad, geen core2duo maar core2quad. Er zit al 8gb in, die komt van mijn een na zwaarste machine thuis nadat ik daarin de RAM had opgewaardeerd. Dit paste hierin en dus heb ik het er jaren geleden in gestopt. Het is mij bekend dat 32bit OS maar een beperkte hoeveelheid RAM kan aanspreken maar dat wist ik toen nog niet
Ik heb overigens op deze machine wel degelijk al eens de melding gekregen dat installatie niet mogelijk was want 64bit os op een 32bit systeem. Ik meen dat ik een Debian variant probeerde te installeren toen. Daarna heeft hier enige tijd tot redelijke tevredenheid Debian 32bit KDE op gedraaid.
Zorin OS lite (64bit) draait mu in principe goed, stabiel. Niet megasnel vind ik maar wel stabiel. Er was in het begin even het probleem dat het systeem vastliep op de beginanimatie maar ik vermoed dat ik dat nu heb opgelost. En waar het om was begonnen: geen toegang meer tot de tweede monitor en een opties meer om de resolutie in te stellen, is nu natuurlijk ook verleden tijd. Tenzij bovenstaand probleem weer optreed...