Ik vond ook dit: https://forums.debian.net/viewtopic.php?f=17&t=151155
Let wel: deze oplossing voegt tijdelijk de Sid/Unstable repo toe in Bullseye. Dat is zeer gevaarlijk, want als je vergeet na de poging om de NVidia driver uit Sid te installeren die lijn weer uit /etc/apt/sources.list te halen, dan zal bij de eerst volgende upgrade je hele systeem van Bullseye naar Sid/Unstable geüpgraded worden. En dat is niet iets dat je zou willen.
deze oplossing heb ik geprobeerd. Na installatie bleek mijn muis niet meer te reageren op klikken en het keyboard deed ook niet meer. De pc begon ook te piepen. Ik vond dit al een risicovolle oplossing dus ben niet verder gaan zoeken.
Daarop besloot ik om terug te gaan naar Debian 10 en daar de nvidia driver in te installeren. Dit werkte maar ook hier kreeg ik regelmatig een vastzittend scherm, net als bij de nouveau driver.
Inmiddels weer terug naar debian 11.
Ik heb in het bios een aanpassing gedaan. De 'UMA Frame Buffer Size"stond op automatisch en die heb ik nu op 512MB (maximaal) gezet. Nu lijkt het een stuk beter te werken, gewoon met de nouveau driver. In firefox en thunderbird heb ik de hardwareversnelling uitgezet.
De tip over AMD firmware ga ik ook doorvoeren.