Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linuxfx 10  (gelezen 16443 keer)

Re: Linuxfx 10
« Reactie #25 Gepost op: 2020/07/30, 16:41:02 »
Spijtig aan dit verhaal is dat reacties niet echt over de distro gaat, wel twee mensen die beweren het is illegaal is (meestal de zelfde)wel zonder het te kunnen onderbouwen!

Je kunt het niemand (dus mij ook niet) aanrekenen dat deze schendingen aan de orde zijn wat voor jou niet zo duidelijk blijkt.
Daarnaast zien er diverse personen het hetzelfde. Dus waarom je dit nu vooral op mij richt?

Zelf al op meerdere sites gelezen zulke reacties niet gelezen .

Ook dat kun je niemand hier aanrekenen. Vraag daar waarom dat niet besproken wordt.

Forum is toch voor Linux denk ik?
Wat doen die ontwikkelaars,ja zieltjes proberen te winnen  toch?
Spreek van ondervinding veel mensen kennen Linux totaal niet zelfs het woord niet!Nu komen er soms mensen met wat iets oudere pc en zelf ook ouder .
Hebben problemen met Win 10 of andere OS .Vraag ik gebruik je speciale tools , Indien nee kom ik af met Linux (meestal horen het donderen in( Keulen)
Laat er drie zien Zorin/Mint/Ubuntu ...ja Ubuntu word nooit gekozen (spijtig)meeste kiezen voor Zorin kun je wisselen van skin zo als Win 7(ook illegaal?)
Wat Bloom meld ja er is Wine aanboord ook in Zorin moet nog altijd de eerste gebruiker van Zorin lezen die meld heb virus binnen!
Kan ook wel iets positief melden zo als Anydesk klikte erop moest niks doen kreeg al de code...nog nooit mee gemaakt.
Voor me zelf zal ik er enkel voordeel uithalen ..om linux zieltjes te winnen ;)

Ik zeg toch nergens dat je dit niet mag posten, dat het hier niet hoort, of wat dan ook?
En wat zeur je nou tegen mij? Ik ging er toch gewoon inhoudelijk op in? Dat mijn reactie jou niet bevalt kan ik niets aan doen.
Wie ziet er nou spoken?
Daarnaast is het van dit forum ook de bedoeling dat iedereen juist geinformeerd wordt. Dit betekend dus ook geattendeerd worden op een mogelijk risico dat zo'n versie mogelijk niet zo'n lang leven beschoren is. Het draait hier niet alleen om jou.

Of moest zijn dat advokaat partyrabit het offline laat halen  :)

Gaan we persoonlijk worden?  ^-^ Doe ik ook niet, dus doe dat dan ook niet bij mij aub.
Kap gewoon onderhand eens met dat aanvallende gedrag (niet alleen naar mij).
Of misschien beter juist niet, zodat iedereen een beetje door krijgt waar ik eerder al voor waarschuwde.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/30, 17:46:24 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #26 Gepost op: 2020/07/30, 16:44:48 »
Je draait of het 1, of het ander. Een Linux presenteren als een windows 10 is als vloeken in de kerk. Maar ik ben nogal een purist op dat gebied. Je maakt er toch ook geen exacte Apple van? Dan koop je er gewoon eentje bij. =D

Inderdaad. Een mercedes ster op je fiat doet ook niemand want dan rijdt je ook voor schut.
Overigens is dat ook illegaal. (sorry RG, dat is gewoon, kan ik ook niets aan doen)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2020/07/30, 18:00:40 »
Dat ik meldde dat Wine exe's en dll's uitvoerbaar maakt en dus Windows malware ook, klopt natuurlijk. Is dat een garantie dat het ook gebeurt? Nee, natuurlijk niet. Dat hangt immers van de gebruiker af. Als die op internet gaat zoeken naar Windows software of op torrent sites naar gekraakte software voor Windows, dan zal zo iemand gegarandeerd een malwarebesmetting krijgen.

« Reactie #28 Gepost op: 2020/07/30, 20:13:06 »
Je draait of het 1, of het ander. Een Linux presenteren als een windows 10 is als vloeken in de kerk. Maar ik ben nogal een purist op dat gebied. Je maakt er toch ook geen exacte Apple van? Dan koop je er gewoon eentje bij. =D

Inderdaad. Een mercedes ster op je fiat doet ook niemand want dan rijdt je ook voor schut.
Overigens is dat ook illegaal. (sorry RG, dat is gewoon, kan ik ook niets aan doen)

Ik ken iemand met Ferraristickers op z'n Suzuki Swift, maar dit terzijde. =D
Kubuntu 20.04

« Reactie #29 Gepost op: 2020/07/31, 10:00:34 »

Des voor schut!  =D hahaha (nee joh, lachen. hij doet maar wat hij niet laten kan :thumbsup: )
Swift? Mmmm. Dat is best een lekker autootje als je de snellere motor hebt. :D

Ja ik kende ook iemand met een opeltje en een ferrari sleutelhanger. Om indruk te maken bij de meiskes (die net zo hard om draaiden als ze zijn opeltje zagen =D )
Zelf trouwens ook weleens een mercedes sleutelhanger gehad, mét mercedes. 8-) Joh, dan maakte "vrienden" eej. Was meteen de held, terwijl ik nog steeds dezelfde was als altijd. Best zielig eigenlijk als het daarom moet gaan. Mja, we gaan weer eens veel te gezellig te ver offtopic. ;)
« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 10:03:39 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

JorisC

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2020/07/31, 10:36:47 »
Ik kon het mij niet laten om ook eens te installeren om te kijken hoe windowsfx eruit ziet .
Moest er iemand bij mij gestaan hebben die er niets van kent ,en die zou gevraagd hebben heb je jou bedacht , je linux distro verwijdert  en nu ook op windows 10 op je pc geïnstalleerd zou ik gezegd hebben "ja"  . Je ziet haast het verschil niet .
Voor de geïntresseerden die het ook willen gebruiken, eerst een cursus Spaanse les volgen . Alhoewel ik gekozen had bij de installatie voor Nederlands krijg ik meer spaans bij de systeeminstellingen te lezen dan Nederlands .
Als je in het menu systeeminstellingen navigeert is het volledig identiek zoals bij Windows 10.
Zoals ik al citeerde .
Iets namaken en iets maken dat erop lijkt zijn twee grote verschillen .
XUbuntu is XFCE , Linux Mint XFCE is ook XFCE maar verschillen totaal om het te gebruiken,  .Linux Mint XFCE leunt het meeste aan bij Windows om te "gebruiken" , maar heeft een totaal andere look dan windows !

« Reactie #31 Gepost op: 2020/07/31, 11:04:20 »
Als je in het menu systeeminstellingen navigeert is het volledig identiek zoals bij Windows 10.
Zoals ik al citeerde .
Iets namaken en iets maken dat erop lijkt zijn twee grote verschillen .

Leuk altijd, zulke onderzoeksdrang :thumbsup:
Simpel gezegd dus gewoon zware schending van rechten en daardoor verspreiding in deze vorm onrechtmatig.
En weer iemand die onterecht onbeschoft is geweest over een aantal gerespecteerde leden (en dan bedoel ik niet eens mezelf).

@JorisC
Over auto's en imiteren gesproken. Dit al eens gezien? Er zijn nog veel meer van zulke namaak-modellen. :D
https://www.auto55.be/nieuws/22574-10-autos-die-china-schaamteloos-kopieerde
« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 11:06:51 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #32 Gepost op: 2020/07/31, 11:38:55 »
@Jorisc
Citaat
Voor de geïntresseerden die het ook willen gebruiken, eerst een cursus Spaanse les volgen . Alhoewel ik gekozen had bij de installatie voor Nederlands krijg ik meer spaans bij de systeeminstellingen te lezen dan Nederlands .
Installatie op correcte wijze uitvoeren kan echt helpen!
Moet geen portugees gaan leren!
c'est dur la vie d'artiste

« Reactie #33 Gepost op: 2020/07/31, 11:41:43 »
Mijn vrijblijvende advies blijft serieus overwegen niet te installeren:

Daarnaast is het van dit forum ook de bedoeling dat iedereen juist geinformeerd wordt. Dit betekend dus ook geattendeerd worden op een mogelijk risico dat zo'n versie mogelijk niet zo'n lang leven beschoren is.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 11:53:42 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline aartje

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2020/07/31, 13:26:34 »

Des voor schut!  =D hahaha (nee joh, lachen. hij doet maar wat hij niet laten kan :thumbsup: )

Ja ik kende ook iemand met een opeltje en een ferrari sleutelhanger. Om indruk te maken bij de meiskes (die net zo hard om draaiden als ze zijn opeltje zagen =D )
Zelf trouwens ook weleens een mercedes sleutelhanger gehad, mét mercedes. 8-) Joh, dan maakte "vrienden" eej. Was meteen de held, terwijl ik nog steeds dezelfde was als altijd. Best zielig eigenlijk als het daarom moet gaan. Mja, we gaan weer eens veel te gezellig te ver offtopic. ;)
Ferrari-stickers op een Swift is toch best wel grappig (?) Je denkt toch niet dat hij het serieus bedoelt.
Met een tweedehands Mercedes rijden, nou, dat maakt indruk  :laugh: Vaak werden die dingen voor een appel en een
ei verkocht als caravan/woonwagen-trekker. Lekker zwaar (ideaal als je veel wegenbelasting wil betalen  :) )
En zuipen dat die krengen doen....

JorisC

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2020/07/31, 13:40:24 »
Citaat van: rive gauche
Installatie op correcte wijze uitvoeren kan echt helpen!
Moet geen portugees gaan leren!
Moest niet eens kiezen in welke taal ik wilde installeren want kreeg onmiddelijk als eerste taal Nederlands als keuze !
Maar na installatie verschijnen er update popups in spaanse taal !
Bij het heropstarten na installatie verschijnt onmiddelijk het windows 10 venster ,niets maar helemaal niets dat toont dat het een linux distro is . Zelfs TUX de linux mascotte krijg je niet te zien .
Ik heb een paar schermafbeeldingen gemaakt en het is ongelooflijk bij systeeminformatie wat je daar te zien krijgt .
Een windowsfx produktsleutel met tekst erbij . Om linuxsoftware te kunnen installeren dien je eerst het produkt te activeren !
Net zoals bij windows je updates wil krijgen je eerst  het produkt-ID moet activeren .
Ik noem zoiets de Linux gemeenschap in een slecht daglicht zetten !
Wie er niets van kent die maak je gewoon wijs dat het de opvolger van Windows 10 is !

« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 13:42:16 door JorisC »

« Reactie #36 Gepost op: 2020/07/31, 14:21:21 »
@jorisc
Citaat
Wie er niets van kent die maak je gewoon wijs dat het de opvolger van Windows 10 is !
Wat een onzin toch !!!Buiten de iconen en nog wat dingen heeft echt totaal niks met Windows te maken !

Ben eens gaan zoeken op mijn Win 10 naar libre office/anydesk/timeshit/teamvieuwer/balenaetcher/kan lang doorgaan....
Vind het het niet...zal ne ilegale windows hebben zeker lol.
Wijsmaken zal niet lukken !
Heb ook niet gezegd dat iemand dit OS moet gebruiken ,wel dat een top OS is voor iemand die totaal geen Linux kent en om een of andere reden problemen heeft met WIN 10.
Kan zonder problemen overschakelen met alles erop en aan!
Ja dan is er niks beter ,zelfs Zorin niet of Mint!
En is ook Ubuntu 20.04 toch stabiel systeem toch?

JorisC

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2020/07/31, 14:21:26 »
Lees meer over de licentievoorwaarden om linuxsoftware te installeren met de activatiesleutel erbij .

« Reactie #38 Gepost op: 2020/07/31, 14:47:01 »
Beetje met instellingen gespeeld...

JorisC

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2020/07/31, 15:14:41 »
Ben eens gaan zoeken op mijn Win 10 naar libre office/anydesk/timeshit/teamvieuwer/balenaetcher/kan lang doorgaan....
Jij bent echt een krak hoor zoals ze hier bij ons zeggen .Als jij een bakker bent met een eigen winkel ga jij dan ook brood verkopen van een bakker die twee straten verder ook een winkel heeft ?
Mijn brood is niets waard daarom verkoop ik brood van een concurrent  =)

« Reactie #40 Gepost op: 2020/07/31, 15:27:43 »

Ferrari-stickers op een Swift is toch best wel grappig (?) Je denkt toch niet dat hij het serieus bedoelt.
Met een tweedehands Mercedes rijden, nou, dat maakt indruk  :laugh: Vaak werden die dingen voor een appel en een
ei verkocht als caravan/woonwagen-trekker. Lekker zwaar (ideaal als je veel wegenbelasting wil betalen  :) )
En zuipen dat die krengen doen....
Helaas was de persoon wel bloedserieus. Gevalletje wil wel maar kan niet. =D
Kubuntu 20.04

« Reactie #41 Gepost op: 2020/07/31, 15:28:40 »
Jij bent echt een krak hoor zoals ze hier bij ons zeggen .Als jij een bakker bent met een eigen winkel ga jij dan ook brood verkopen van een bakker die twee straten verder ook een winkel heeft ?
Mijn brood is niets waard daarom verkoop ik brood van een concurrent  =)
+1  :) :) :)

Offline h2o

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2020/07/31, 15:47:09 »
@JorisC:

Dit komt dus van de B00merang site. Daar kun je meer spul vinden om je Linux systeem een Windows XP/7/8/10 uiterlijk te geven.
Hier de link: https://b00merang.weebly.com/
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

nahjo

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 2020/07/31, 15:48:17 »
Voor de doe het zelver is er https://www.makeuseof.com/tag/make-linux-look-like-windows/ als hulp.
Succes met het verknallen van je desktop :)

Edit: h2o was mij een slag voor.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2020/07/31, 15:49:59 »
Voor de doe het zelver is er https://www.makeuseof.com/tag/make-linux-look-like-windows/ als hulp.
Grappig, ik was je net voor met mijn link naar b00merang. Overigens heb ik alleen de iconen gebruikt.

nahjo

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 2020/07/31, 15:55:58 »
Grappig, ik was je net voor met mijn link naar b00merang. Overigens heb ik alleen de iconen gebruikt.
Jip je was sneller ;)
Maar eigenlijk kan die distro Linuxfx10 gewoon in het rijtje 'kijk een wat ik kan' ;) en voegt het niets toe.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2020/07/31, 16:11:04 »

Zo heb ik het gedaan. Debian en Windows 10 hebben beiden de taakbalk links en qua indeling redelijk identiek. Beide systemen draaien met dezelfde achtergronden in een dia voorstelling
Verder heb ik op Debian alleen van de Windows 10 iconen voorzien. Het Whisker icoon heb ik niet veranderd, moet toch weten dat ik met Debian werk.

Links Debian; rechts op het tweede scherm in een venster Windows 10 onder Qemu/KVM.

JorisC

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2020/07/31, 17:18:19 »
Het zou ook geen slecht idee zijn om de desktop te tonen na installatie en niet na zelf eerst een afbeelding te gaan kiezen in de systeeminstellingen die je als desktop achtergrond  kan gebruiken .
Ook van zodra je de PC aanzet en windowsfx opstart  krijg je onmiddelijk het windows venster te zien .
I.p.v. te zeggen een linux distro die op Windows lijkt , zou men kunnen zeggen een nieuwe Windows versie die hetzelfde werkt als Linux .

« Reactie #48 Gepost op: 2020/07/31, 17:45:37 »
@Jorisc
En je blijft maar roepen en  roepen (ben je goed in weten al jaren hier)van tis illegaal  en wat nog allemaal?Maar je geroep klopt niet!
 Braziliaanse ontwikkelaar die in een arm land woont.Hij wil alleen voor zijn Brazilianen die het niet te breed hebben een Linux besturingssysteem aanbieden die zeer dicht aan Windows 10 aanleunt.Hij heeft daarbij gebruik gemaakt van Ubuntu 20.04 en gepimpt met een Windows thema pack.
Doe mijn petje af voor die man ..zeg knap gevonden en gemaakt man!
Deze ontwikkelaar wil met zijn systeem alleen maar de drempel tot het overschakelen naar Linux zo laag mogelijk te maken.Kun je toch niks tegen hebben als linux liefhebber of wel?
Zijn nog distro's die probreren of doen.
Eens je met het systeem begint te werken zie duidelijki dat je met Ubuntu 20.04 aan het werken bent.
in je plaats zou ik me diep schamen zo die man liggen afbreken, zonder te weten over wat het gaat,enkel omdat jij het niks vind ...mag maar andere mensen moeten niet de zelfde menig hebben!

nahjo

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 2020/07/31, 18:29:01 »

Zo heb ik het gedaan. Debian en Windows 10 hebben beiden de taakbalk links en qua indeling redelijk identiek. Beide systemen draaien met dezelfde achtergronden in een dia voorstelling
Verder heb ik op Debian alleen van de Windows 10 iconen voorzien. Het Whisker icoon heb ik niet veranderd, moet toch weten dat ik met Debian werk.

Links Debian; rechts op het tweede scherm in een venster Windows 10 onder Qemu/KVM.
Als onwetende zou ik die Debian computer zo in de M.markt gaan kopen :)