Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linuxfx 10  (gelezen 10945 keer)

Offline h2o

  • Lid
Re: Linuxfx 10
« Reactie #50 Gepost op: 2020/07/31, 19:03:37 »
Als onwetende zou ik die Debian computer zo in de M.markt gaan kopen :)
Hahaha... not for sale. Dat is mijn werklaptop, gekregen van mijn werkgever.
Maar mijn andere laptops (privé) en tablets hebben dezelfde look en instellingen als mijn Debian (werk)laptop.

Ach, als je wilt knutselen kun je met b00merang al een heel eind komen.

PS, dat rechter scherm is dus een extra scherm van mijn Debian laptop.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 19:05:29 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #51 Gepost op: 2020/07/31, 20:46:34 »
Citaat van: rive gauche
in je plaats zou ik me diep schamen zo die man liggen afbreken, zonder te weten over wat het gaat,enkel omdat jij het niks vind ...mag maar andere mensen moeten niet de zelfde menig hebben!
Ik zou me eerder schamen om iets na te maken waarmee iemand miljardair geworden is door iemands hulp in te roepen en er zelf niets voor gedaan heeft .
Moest je eens weten in ons Belgenlandje hoeveel arme mensen er zijn die niet eens een computer of laptop kunnen kopen . In Brazilë moeten ze dan toch zo arm niet zijn dat de bevolking het wel kan , vind je ook niet .
Ik heb in al mijn berichten zelfs het woord illegaal niet gebruikt , alleen dat ik het het gekloonde of nagemaakte Windows 10 vind , wat iedereen kan . De broncode is open, je moet het alleen een ander uiterlijk geven  =)

Re: Linuxfx 10
« Reactie #52 Gepost op: 2020/07/31, 21:08:39 »
Citaat van: rive gauche
in je plaats zou ik me diep schamen zo die man liggen afbreken, zonder te weten over wat het gaat,enkel omdat jij het niks vind ...mag maar andere mensen moeten niet de zelfde menig hebben!
Ik zou me eerder schamen om iets na te maken waarmee iemand miljardair geworden is door iemands hulp in te roepen en er zelf niets voor gedaan heeft .
Moest je eens weten in ons Belgenlandje hoeveel arme mensen er zijn die niet eens een computer of laptop kunnen kopen . In Brazilë moeten ze dan toch zo arm niet zijn dat de bevolking het wel kan , vind je ook niet .
Ik heb in al mijn berichten zelfs het woord illegaal niet gebruikt , alleen dat ik het het gekloonde of nagemaakte Windows 10 vind , wat iedereen kan . De broncode is open, je moet het alleen een ander uiterlijk geven  =)
Totaal niks namaakt nog een keer is Ubuntu 20.04 met themapack Win 10!wWie weet is MS ermee gelukkig mee,want mensen die Win 10  niet kunnen betalen en gaan illegaal !
Hoeft niet met deze OS..gebruik ElentaryOS is skin van mac ook wel Ubuntu 18.xxx.helemaal niks mee .
Over zorin ulimate had je commentaar omdat ze geld vragen ...toch niet je probleem ,jaloers soms?
Ga je woorden gebruiken ga hier eens lezen ze zen niet pas bezig ...lees ook de revieuws....in elk geen comment zo jouw broodje aap verhaal!
https://distrowatch.com/table.php?distribution=linuxfx
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #53 Gepost op: 2020/07/31, 21:12:12 »
Ik las ergens
Citaat
Het is de bedoeling van de Braziliaanse ontwikkelaar voor zijn arm publiek een Linux aan te bieden die gratis is en toch heel goed op Windows trekt.
Iemand die zelf een gratis  Linux distro vertegenwoordigt  =) .
Citaat van: rive gauche
Over zorin ulimate had je commentaar omdat ze geld vragen ...toch niet je probleem ,jaloers soms?
Nee , omdat je er belastingen moet op betalen  =)
Ga maar eens downloaden
https://zorinos.com/ultimate/

« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 21:30:24 door JorisC »

Re: Linuxfx 10
« Reactie #54 Gepost op: 2020/07/31, 21:30:35 »
Ik las ergens
Citaat
Het is de bedoeling van de Braziliaanse ontwikkelaar voor zijn arm publiek een Linux aan te bieden die gratis is en toch heel goed op Windows trekt.
Iemand die zelf een gratis  Linux distro vertegenwoordigt  =) .
[/quote
Ja lezen mag je daar iets anders niet  :)
Heb het ook daar gevonden ,forum gaat niet enkel over Zorin andere distro's mogen ook !
Beheerder heeft ook wat je berichten gelezen en moet lachen!Mocht ik nog 8 jonger zijn begon forum over dat OS ...en ben zeker gaat wat duren maar ga Linux zielen winnen!
Nie iedereen is pro(of denkt dat hij pro is)zodus een totale beginner heeft iets simpel nodig en veel eraving kun je naar andere distro gaan , nog eens petje af voor die man ;)
Ben ook begonnen als ne totaale nele met Mint later Ubuntu en dan ja nog vele andere .Ben nog ne nele weet je nog je topic onder je andere nick? Ken enkel de aan/uitknop
Toch niet vergeten zeker ?
Mocht je zeggen van dit OS ja dit dat werkt niet ja zou ik akkoord zijn .
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #55 Gepost op: 2020/07/31, 21:32:02 »
Het lijkt mij dat het niet mag, zo schaamteloos gebruik maken van de themes etc van windows 10. Dat is hetzelfde als dit toch?  ;)
https://www.ad.nl/den-bosch/illegale-handelaar-gepakt-in-den-bosch-dozen-vol-neppe-nike-schoenen~abb86807/?referrer=https://www.google.com/
Kubuntu 20.04

Re: Linuxfx 10
« Reactie #56 Gepost op: 2020/07/31, 21:45:14 »
Het lijkt mij dat het niet mag, zo schaamteloos gebruik maken van de themes etc van windows 10. Dat is hetzelfde als dit toch?  ;)
https://www.ad.nl/den-bosch/illegale-handelaar-gepakt-in-den-bosch-dozen-vol-neppe-nike-schoenen~abb86807/?referrer=https://www.google.com/
Sorry totaal iets anders ,iets namaken en verkopen ja ga je echt uit de bocht .
Doet h2o iets verkeerd met thema pakket op te halen van het net?Nee toch die ontwikkelaar ook niet ...start van Ubuntu 20.04 en past het aan.
Lees heel weinig over systeem zelf ....want heb zelf nog nooit distro gezien die zoveel tools standaard aanboord heeft en die nog werken ook zo als Anydesk/teamvieuwer klikken niks installatie doen ..je krijgt gewoon de codes/W8 die nodig hebt.
Kan verkeerd zijn maar denk dat installatiemedium van manjaro komt...of is het van cinnamon?
Wat  wil je nog meer om zieltjes te winnen,
Mvg
« Laatst bewerkt op: 2020/07/31, 21:48:39 door rive gauche »
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #57 Gepost op: 2020/07/31, 22:12:20 »
Dat is idd het enige verschil. Linuxfx10 wordt niet verkocht, maar daar kijken ze niet naar bij rechten schendingen. Ik mag het canonical logo ook niet zo gebruiken zonder toestemming. Als ik een eigen remix maak en ik gebruik dat logo zonder toestemming, dan zullen ze het me niet in dank afnemen.
Kubuntu 20.04

Re: Linuxfx 10
« Reactie #58 Gepost op: 2020/07/31, 22:51:28 »
Dat is idd het enige verschil. Linuxfx10 wordt niet verkocht, maar daar kijken ze niet naar bij rechten schendingen. Ik mag het canonical logo ook niet zo gebruiken zonder toestemming. Als ik een eigen remix maak en ik gebruik dat logo zonder toestemming, dan zullen ze het me niet in dank afnemen.
[/quote
Is wel zo ze zijn al bezig van 2016 ..was het ook al Win 10 ?vind niet echt die oudere iso klik maar eens op de link in #52 (mijn geboortejaar lol)
Indien al Win 10 fx ja dan zal het wel mogen zeker?MS zal geen 4 jaar slapen toch?
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #59 Gepost op: 2020/07/31, 23:14:09 »
Dan heeft linuxfx10 tot nu toe nog mazzel. Maar ik blijf het me toch afvragen: waarom een verder prima Linux er als een windows 10 uit laten zien, terwijl je je beter als een eigen distro met een eigen stijl kunt profileren. Daar ben je toch trots op lijkt mij. En als je trots op Windows 10 bent, dan koop je die dan toch? Ms is niks te verwijten dat ze er geld voor vragen, het is een commercieel bedrijf. De gebruiker heeft de vrije keuze. Maar ik vind het zo goedkoop om te pretenderen een betaald product te gebruiken terwijl de basis gratis is.
Kubuntu 20.04

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #60 Gepost op: 2020/08/01, 14:23:52 »
#52
Citaat van: rive gauche
Hoeft niet met deze OS..gebruik ElentaryOS is skin van mac ook wel Ubuntu 18.xxx.helemaal niks mee .
En kun jij nu ook maar ergens tonen waar de ontwikkelaar van Elementary OS zelf  de Startknop of Logo van MacOS gebruikt heeft .

Re: Linuxfx 10
« Reactie #61 Gepost op: 2020/08/02, 18:40:08 »
@Jorisc
Las ook ergers iets ...toch jouw forum/blog???
Citaat
Te downloaden hier bij sourceforge , de meest betrouwbaarste site , want deze distro is ook te downloaden op malafide sites waar rotzooi word mee gedownload die ongevraagd op de windows computer word geïnstalleerd na de download. Misschien is dit wel eens de bedoeling om de Linux gemeenschap in een slecht daglicht te plaatsen !
Natuurlijk moet je van sourceforge downloaden zo als de meeste distro's toch?
Andere distro's zullen waarschijnlijk ook op malafide sites te vinden zijn?Allez is jouw stelling, die ik zeker niet volg!
Snap echt niks van je broodjes aap verhalen  :)
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #62 Gepost op: 2020/08/02, 18:43:15 »
@Jorisc
Las ook ergers iets ...toch jouw forum/blog???
Citaat
Te downloaden hier bij sourceforge , de meest betrouwbaarste site , want deze distro is ook te downloaden op malafide sites waar rotzooi word mee gedownload die ongevraagd op de windows computer word geïnstalleerd na de download. Misschien is dit wel eens de bedoeling om de Linux gemeenschap in een slecht daglicht te plaatsen !
Natuurlijk moet je van sourceforge downloaden zo als de meeste distro's toch?
Andere distro's zullen waarschijnlijk ook op malafide sites te vinden zijn?Allez is jouw stelling, die ik zeker niet volg!Mocht het zo zijn kan  de ontwikkelaar niks aan doen, morgen maak ik ook zo site met Ubuntu met rommel zo als je beweerd ..ja kan Ubuntu daar iets aan doen? Antwoord is nee!
Snap echt niks van je broodjes aap verhalen  :)
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #63 Gepost op: 2020/08/02, 19:47:03 »
De meeste distro' s van sourceforge? Ik haal de mijne toch bij de hoofdserver van de distro zelf af. Dus Ubuntu bij Ubuntu.com.
Kubuntu 20.04

Re: Linuxfx 10
« Reactie #64 Gepost op: 2020/08/02, 22:16:02 »
Ik las ergens
Citaat
Het is de bedoeling van de Braziliaanse ontwikkelaar voor zijn arm publiek een Linux aan te bieden die gratis is en toch heel goed op Windows trekt.
Iemand die zelf een gratis  Linux distro vertegenwoordigt  =) .
Citaat van: rive gauche
Over zorin ulimate had je commentaar omdat ze geld vragen ...toch niet je probleem ,jaloers soms?
Nee , omdat je er belastingen moet op betalen  =)
Ga maar eens downloaden
https://zorinos.com/ultimate/
[/quote
Hier roep je ook zo maar ,ergers een klok horen luiden maar spijtig genoeg weet je nooit de klepel !
Wil je Ultimate betaald ervoor ,ben van dag één betrokken geweest bij het zorin forum nu niet meer!
Vroeg al eens aan leden waar om Ultimate , antwoord was veel ja gelijk welke distro geef ik donatie ze verdienen het...mag toch?
Broetjes moeten ook server online houeden en nog andere kosten !
Zorin wil werken met bedrijven scholen enz....zo als grid https://zorinos.com/grid/
Tuurlijk is Zorin je dada niet weet waar om ...niet welkom op het forum!!
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #65 Gepost op: 2020/08/02, 23:14:00 »
Citaat van: rive gauche
Hier roep je ook zo maar ,ergers een klok horen luiden maar spijtig genoeg weet je nooit de klepel !
Hier is de klepel  =)

Re: Linuxfx 10
« Reactie #66 Gepost op: 2020/08/02, 23:28:55 »
Citaat van: rive gauche
Hier roep je ook zo maar ,ergers een klok horen luiden maar spijtig genoeg weet je nooit de klepel !
Hier is de klepel  =)

Trouwens heeft niks met TS start te maken ...wie weet door de brexit te maken nu?Vroeger was het zeker nooit met belasting!!!

Beter je huiswerk maken  :) :) :)

c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #67 Gepost op: 2020/08/03, 14:34:48 »
Met een tweedehands Mercedes rijden, nou, dat maakt indruk  :laugh: Vaak werden die dingen voor een appel en een
ei verkocht als caravan/woonwagen-trekker.

Tweedehands?  =D Gloedjenieuw vriend. ^-^ Was een bedrijfswagen. Dikke drie liter zescilinder erin. Ja dat zuipt (aftrekbaar ;) dus mocht jij lekker meebetalen en kostte mij amper de helft).
En ja, onvoorstelbaar hoe een indruk zo iets klaarblijkelijk maakt op sommige mensen, waar hij mij weinig boeit zolang een auto goed dienst doet waar ik hem voor heb. Ik reed er niet anders in dan in sommige ouwe gebutste oliezuipende bakken die ik ook had. 8-)



En weer een keer bevestigd waarom sommigen terecht op mijn blocklist staan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Linuxfx 10
« Reactie #68 Gepost op: 2020/08/03, 14:45:16 »
En je blijft maar roepen en  roepen (ben je goed in weten al jaren hier)van tis illegaal  en wat nog allemaal?Maar je geroep klopt niet!
Braziliaanse ontwikkelaar die in een arm land woont.Hij wil alleen voor zijn Brazilianen die het niet te breed hebben een Linux besturingssysteem aanbieden die zeer dicht aan Windows 10 aanleunt.Hij heeft daarbij gebruik gemaakt van Ubuntu 20.04 en gepimpt met een Windows thema pack.
Doe mijn petje af voor die man ..zeg knap gevonden en gemaakt man!

Er is toch ook niemand die die man af kraakt? Of zegt deze versie niet te installeren? Of om een linux niet op windows te laten lijken? Ik zei zelfs dat ik dat helemaal prima vindt.
Ik (en JorisC) leggen alleen uit dat dit teveel op win lijkt waardoor dit nagenoeg zeker problemen gaat opleveren zodra win hier achter komt en zijn juridische afdeling er op zet.
En ik reageerde dat hier om mensen alert te maken dat deze distri mogelijk geen lang leven beschoren is (en dan ook geen updates meer komen, dus einde verhaal). Wat iedereen verder doet/kiest moet hij lekker zelf weten.
Uiteindelijk reageert iedereen gewoon inhoudelijk en zoals ik het lees ook objectief.

Dat jij je aangesproken voelt waardoor je zo fel reageert komt toch echt uit je eigen beleving voort.
Ik persoonlijk vond het eerlijk gezegd wel (net als gebruikelijk) interessant om kennis te maken met een voor mij nog onbekende distri. Dus voor mij totaal onduidelijk waarom je zo fel en aanvallend reageert.

Overigens vind ik het ook mooi hoe die man het voor elkaar gekregen heeft. En toch zou ik hem face2face adviseren zijn energie te steken in een eigen efficiënte versie ipv een tot problemen gedoemde kopie. Paar nieuwe eigen icoontjes ontwerpen is ook het werk niet.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/03, 15:01:16 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Linuxfx 10
« Reactie #69 Gepost op: 2020/08/04, 21:47:09 »
Het is toch niet echte namaak of gelijk wat ...als je beide menu's bekijkt bij FX geen tegels .


c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #70 Gepost op: 2020/08/04, 22:23:01 »
Persoonlijk heb ik niets tegen het besturingssysteem , wel hoe het eruitziet en gepresenteerd word. Ik zie daar Microsoft store en vraag me af wat daar de bedoeling van is . Volgens mij is Microsoft nog altijd de ontwikkelaar van Windows .
Mijn opvatting . iemand brengt een Linux OS op de markt , met de bedoeling Linux bekender te maken . Als ik Linux wil bekender maken ga ik dat op een heel andere manier presenteren .
Weet je hoe ik dat bekijk ?Er zijn de laatste tijd terug enorm veel klachten over Windows 10 en het is aardig wat .Wat heeft die man uitgevonden, wij willen een besturingssysteem dat goed werkt en geen rommel . Komt die met dezelfde rommel af als windows 10.

Re: Linuxfx 10
« Reactie #71 Gepost op: 2020/08/04, 22:39:13 »
Persoonlijk heb ik niets tegen het besturingssysteem , wel hoe het eruitziet en gepresenteerd word. Ik zie daar Microsoft store en vraag me af wat daar de bedoeling van is . Volgens mij is Microsoft nog altijd de ontwikkelaar van Windows .
Mijn opvatting . iemand brengt een Linux OS op de markt , met de bedoeling Linux bekender te maken . Als ik Linux wil bekender maken ga ik dat op een heel andere manier presenteren .
Weet je hoe ik dat bekijk ?Er zijn de laatste tijd terug enorm veel klachten over Windows 10 en het is aardig wat .Wat heeft die man uitgevonden, wij willen een besturingssysteem dat goed werkt en geen rommel . Komt die met dezelfde rommel af als windows 10.
Hoe is het begod mogelijk dat je je zelf zo tegen spreekt !
Citaat
Ik zie daar Microsoft store en vraag me af wat daar de bedoeling van is
Koffetje is gewoon de softawre winkel toch makkelijk voor iemand die met Linux begint staat voor je neus  8-)

?
Citaat
Er zijn de laatste tijd terug enorm veel klachten over Windows 10 en het is aardig wat
Tot hier toe nog enkel probleem onder vonden , kan nog wel eens komen  wel ik bewust van en neem mijn voorzorgen
Citaat
Wat heeft die man uitgevonden, wij willen een besturingssysteem dat goed werkt en geen rommel . Komt die met dezelfde rommel af als windows 10.
Dit is toch als mop bedoeld  :) :) :) nog altijd niet begrepen dat het Ubuntu 20.04 is ...indien niet ja ga dan wat met de knikkers spelen .
Er is  zelfs recovy modus .

c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #72 Gepost op: 2020/08/04, 22:59:51 »
Iemand die Windows 10 ,of ja zelfs nog 8.1 gebruikt en wil het MS office pakket of andere software van Microsoft , ja zelfs voor een bureaublad thema gaat naar de Microsoft Store . Bestelt (koopt) en betaalt voor de software aan Microsoft !
Het is gebaseerd op Ubuntu 20.04
Ekementary OS lijkt op Mac OS , maar Mac OS en Linux zijn familie van elkaar , UNIX achtigen .
 
Amai zeg , wij dachten dat de grrootste deel van Linux software vrij en niet betalend was en moeten wij bij Microsoft gaan . Microsoft zelf die gaan daar niet kunnen met lachen . Microsoft is een geregistreerd handelsmerk (Trademarkt) en jij onder de naam van microsoft niet mag verkopen .
Bestell u in China voor 2 euro sportschoenen met het label Adidas . Adidas die gaan ook zeker zeggen, top zeg  heel goed van jullie doe zo verder .
« Laatst bewerkt op: 2020/08/04, 23:03:02 door JorisC »

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Linuxfx 10
« Reactie #73 Gepost op: 2020/08/04, 23:03:17 »
Persoonlijk heb ik niets tegen het besturingssysteem , wel hoe het eruitziet en gepresenteerd word. Ik zie daar Microsoft store en vraag me af wat daar de bedoeling van is . Volgens mij is Microsoft nog altijd de ontwikkelaar van Windows .
Niet in de gaten dat het geen Microsoft Store betreft en enkel het icoontje is? Het is Ubuntu Software center wat ze gebruiken.

Er zijn de laatste tijd veel van die Windows 10 en Mac OS linux distributie desktop klonen geweest welke op afzienbare tijd weer verdwenen omdat MS en Apple erop tegen waren en zijn. Zo zie ik ook LinuxFX snel weer van de aardbodem verdwijnen. Het zal niet lang duren.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/04, 23:08:23 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #74 Gepost op: 2020/08/04, 23:11:09 »
Citaat van: M_aD
Niet in de gaten dat het geen Microsoft Store betreft en enkel het icoontje is?
De allereerste afbeelding gezien in het bericht ?