Hoe zie je dat redshift-gtk niet wordt uitgevoerd? Verschijnt het tray icoon niet? Dan zou er een foutmelding moeten zijn. Als je dan vlak daarna zelf het commando redshift-gtk ingeeft, dan verschijnt het tray icoon wel? Op zich is dat inderdaad onbegrijpelijk. Verplaats het commando eens naar boven, om de onwaarschijnlijke mogelijkheid dat één van de script commando's de uitvoering van redshift-gtk stoort, uit te sluiten?
Icoon verschijnt idd
niet na uitvoering van het script, maar
wel na het commando in de terminal te hebben ingegeven. Nogmaals : dit geldt voor mijn
Xubuntu 18.04 systeem. In mijn
Bodhi 5.1 systeem (met dezelfde Ubuntu-motor!) wordt het script commando 'redshift-gtk'
wel keurig uitgevoerd en verschijnt het icoon. Vandaar dat de logica mij volledig ontgaat

.
Het verplaatsen van het commando naar boven had ik ook al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Een foutmelding kan ik niet ontdekken.
Los daarvan: er zijn wel elegantere manieren om één en ander volautomatisch uit te voeren nadat je bent ingelogd dan telkens een terminal te openen en een script te starten.
Hier heb je m'n volledige aandacht Vanadium

! Ik was al blij dat ik een simpel scriptje aan de praat kon krijgen om eea te automatiseren, maar wanneer dit soort zaken efficienter kunnen dan hoor ik dat graag. Ik moet je er wel op wijzen, dat ik - helaas - niet zoveel aanleg heb voor al te technische computerzaken, zoals programmeren. Verkeerde set hersens bij de montage denk ik

. Ik zou zeggen brand los met je tips en alvast bedankt! Ben zeer benieuwd... (Wellicht dat daarvoor een ander topic moet worden aangemaakt??).