Beste Spievensterke,
Ik begrijp jouw verhaal ook volkomen en je hebt helemaal gelijk. Het is te schandalig voor woorden, maar het zijn anno nu de multinationals die bepalen hoe en wat er gebeurt op deze aardkloot. Intel is daar een voorbeeld van. Ok, we gaan ietwat offtopic, maar ik denk dat dat in dit geval niet zo erg is (Ron, anders fluit je me/ons maar terug ok

).
De consument is niets meer dan een
middel om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. We zijn geen klanten. Ze hebben zoveel macht dat ze in geval van een blunder van hun kant gewoon een heel dikke middelvinger naar ons consumenten kunnen opsteken. We zouden wellicht iets terug kunnen gaan doen wanneer - en ik ben de term al vaker in dit topic tegengekomen - het 'klootjesvolk' (lees : de massa) in opstand zou komen.
Maar het klootjesvolk komt niet in opstand zolang ze maar hun 'brood en spelen' hebben, zoals hun lullige, datavervuilende appjes. Pas wanneer ze bv inloggen bij hun bank en de toko blijkt leeggehaald of er is identiteitsfraude gepleegd, dan komen ze geheid in actie. Dan is alle hens aan dek en gaan ze iedereen de schuld geven behalve zichzelf.
Een heel verre uitstap die enorme historische gevolgen had was de Franse revolutie. Het klootjesvolk had op een gegeven moment niet meer te eten vanwege mislukte oogsten (geen brood meer ; spelen dus waarschijnlijk ook niet meer ;-)). Toen kwam het
en masse in opstand tegen de multinationals van die tijd (en dat was ... de adel...de machthebbers van die tijd) De rest is geschiedenis.
Voordat het klootjesvolk van nu in opstand komt tegen die klootviolen van - in casu - Intel, dan zijn we wel weer even een tijdje verder denk ik. Kan het ze ook kwalijk genomen worden, wanneer er in de media weinig tot geen aandacht (meer) aan deze bug/'bug' besteed wordt.
Maar nogmaals spievensterke, I fully agree......en ik blijf ook fijn Linuxen hoor ;-).
Groeten van kfboerne