Dat is prachtig om te lezen, waar kunnen alle slachtoffers hun gesloopte laptop naar toe sturen dan?
Nergens. Use at own risk. Je mag hem altijd naar mij opsturen als je er vanaf wilt.

Maar lees vooral even deze reactie verder, want misschien nog wat mogelijkheden.
Known issues
As is to be expected, with any release, there are some significant known bugs that users may run into with this release of Ubuntu 17.10.
Daarnaast is het in elk geval in nederland uiterst ongebruikelijk dat gevolgschade vergoed wordt. Dat heeft mij eens een jonge luxe auto gekost die total-loss ging door 1 fabrieksfout onderdeeltje. Ja garantie, krijg je het onderdeeltje nieuw maar geen gevolgschade. Heeft me heel wat meer gekost dan een laptopje.

Het geleverde, de 'kapotte' OS wordt vervangen. Er wordt je een prima alternatief aangeboden (16 of 18 LTS). Hiermee wordt al een groot deel (zo niet volledig) voldaan aan verplichtingen omtrent verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor zover deze er nog is.
Verder is het hopen op een eventuele coulance regeling, maar ik verwacht dat hier niet. Wel verwacht ik inzet richting oplossingen ter herstel.
Ik vrees dat wie dit heeft in beginsel zijn verlies zal moeten pakken. Er zit niets anders op dan accepteren, je verlies te pakken en verder gaan. Dat is ook beter voor je gemoedsrust.
Wel raad ik je (en iedereen die dit heeft) aan contact op te nemen met de verzekeraar van je inboedelverzekering! Héél misschien dat je daar nog een kansje maakt. Al vrees ik snel een terugverwijzing naar de (niet aansprakelijk te stellen) veroorzaker. Maar soms zijn ze coulant.
Heb je een specifieke computerverzekering lopen dan is het helemaal een makkie.
Nog wat opties?
Toevallig betaald met creditcard? Creditcard aankopen zijn ook vaak verzekerd tegen schade (tot een half jaar of zo, kan wisselen).
Toevallig een verlengde garantie afgesloten of kado gekregen? Dat weten mensen soms zelf niet eens dat ze dat hebben.
Je zou de laptop producent kunnen verzoeken om hulp bij de corrupte bios. (al dan niet nadrukkelijk, want aansprakelijk?) Misschien krijg je wel een nieuwe bios chip (vaak prikchip) voor niets of voor weinig. Dan doet je bios het ook weer.
En bekijk het ook eens op deze manier.
Een andere OS kost al snel €150 per x jaar per pc. En dan nog honderden euro's voor alle aanvullende software zoals een office pakket en dergelijke.
Hoeveel heb je al wel niet bespaard met deze gratis OS? Die ook nog eens relatief zelden pc's sloopt, want ik heb met andere OS'en wel veelvuldigere negatieve ervaringen in termen van gesloopte hardware.