Partyrabbit, de 17.10 uitgave is gewoon volgens het standaard Ubuntu release schema. Elk half jaar, in oktober en in april wordt er een release gedaan. Elke twee jaar is die april release een lts. Dus 10.04, 12.04, 14.04 een 16.04 waren LTS versies. De eerst volgende is dus 18.04. Alle andere zijn STS releases, dus je snapt hopelijk nu dat 17.10 een reguliere STS release is en dat het nooit de bedoeling is geweest om 17.04 als LTS uit te brengen.
Dat weet ik.
Maar binnen dat proces is de LTS de definitieve meest stabiele versie.
Alles daar voor is nog steeds in serieuze ontwikkeling, en kan derhalve nog serieuze bugs bevatten.
Het is niet voor niets dat dat voor zulke tussenversies nadrukkelijke update adviezen bestaan zoals huer te lezen is
https://wiki.ubuntu.com/StableReleaseUpdatesNet als dat het niet voor niets is dat bij de vraag "welke stabiele versie" het standaard advies wat gegeven wordt "LTS" is.
Dan kan men proberen mij voor onwetende weg te zetten, maar bij de vraag "stabiel" roept ook hier iedereen standaard "LTS" omdat men heel goed weet dat het ook zo is dat alles er voor minder stabiel is en nog serieuze bugs kan bevatten.
Ik ga er nu geen links bij terug zoeken want ongemak op mobiel.
Komop zeg. Mijn allereerste ervaring met linux en dit forum was met 11 waar ook meteen gehamerd werd dat ik beter naar 12 LTS kon gaan, want veel stabieler.
Mijn tweede les was te upgraden middels nieuwe install, nooit de upgrade knop want ook dan onstabiel.
Dan vind ik het vreemd om nu ineens weg te duiken in uitspraken als "we wisten het niet en linux heeft ons gefopt" en "wij zijn slachtoffer omdat linux ons niet informeerde".
Hoezo nuet wisten? Ik, leek, wist het toch ook gewoon?

Beta is een mijlpaal (fase) in het release proces van alle Ubuntu releases. Een LTS release heeft zelfs 2 beta's.
En dat lees ik dan weer als bevestiging van wat ik uitleg. Minder stabiel, door minder tussenfases, kortere ontwikkeling, minder doorontwikkeling.
Het zal dan best dat sommigen daar voor hun voldoende vertrouwen in hebben (want toch best vergevorderd, maar hier wordt gewoon bevestigd dat het toch minder ver gevorderd is dan een LTS.