Klopt, Ik krijg de melding nu niet meer, na de kleine letter f.
ubuntu 16-04 is uit ik heb nog 14-10 ik kan upgraden via de link die ik dan te zien krijg maar ik kan natuurlijk ook een schonen instalatie uitvoeren, een schonen instal is beter heb ik wel eens gehoord hier op dit forum.
Ik verwijder ubuntu dan via gparted?
En dan formateren of verwijderen, ik denk zelf formateren in ext4 ?
Een nieuwe installatie kun je gewoon over een oude heen plempen, en dan kun je zelfs nog kiezen voor behoud van bestanden en programma's.
Dat komt voorbij in het installatie-keuzemenu.
De installatieprocedure doet dan zelf wat nodig is, waardoor jij daar niets meer aan hoeft te doen.
2
tips die ik altijd geef bij installatie.
Daar kun je twee dingen aanvinken voor het installeren van externe drivers. Doe dat!
Daarmee installeer je bijvoorbeeld specifieke drivers (beeld, geluid) van hardware die door ubuntu standaard niet geinstalleerd worden en soms voor hindernissen zorgen als deze er niet zijn. Hoe ze precies genoemd worden weet ik even niet, maar het zijn twee vinkjes op dezelfde page met de strekking zoals ik het hier noem. Daar kom je wel uit denk ik.
En zorg dat je de tijd neemt voor je toetsenbord bij de installatie. Doe ook even de toetsentest, en dan vooral ook de shift en alt tekens!
Dit scheelt ook gedonder achteraf.