Nu noodgedwongen weer even de Laptop genaamd Dell Inspiron 5100) tevoorschijn gehaald.
Je weet wel, met zo'n ingebouwde kolencentrale.

Om even een beeld te geven van 'oud'.

HDD is geupgrade naar heel veel. Intern is maar 500mb, maar mogelijk binnenkort 1gb.
Er draait nog u12 op, en dat blijft voorlopig zo.
Werkt nog steeds verrassend 'snel'. Voor ons linux gebruikers traag, maar ik roep hard dat hij net zo snel (of zelfs sneller) draait dan menig niet linux pc in mijn omgeving.

Geen updates sinds kort. Boeiend, want op deze laptop vinden toch geen belangrijke zaken plaats.
Daarnaast heb ik bij vorige os ook al vaker os updaten uit gezet omdat de boel anders veel te hard vol liep, en daar is ook nooit iets raars voorgevallen. Als dat bij die os al niet zo snel is, dan vrees ik met deze niet meer ondersteunde os al helemaal niets. Nog altijd veel veiliger dan 'die slecht beveiligde' os.
En als het perse moet kan er altijd nog een kleinere distri op.
Nee niet de snelste pc inderdaad. Maar toch regelmatig nog handig om er even bij te pakken, ook voor de kids.
Ook handig om mee op vakantie te nemen en zo. Wat moet er met zo'n oude laptop mis gaan? Zelfs een dief neemt niet eens de moeite om hem te dragen want wil hem niet.

En zonder linux had deze nog steeds prima werkende laptop allang afgeschreven geweest.