Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux op oude "barrels". Hoe oud is oud en hoe bruikbaar is je machine nog?  (gelezen 17121 keer)

Offline peer

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Linux op oude "barrels". Hoe oud is oud en hoe bruikbaar is je machine nog?
« Reactie #175 Gepost op: 2018/12/30, 08:23:15 »
op 'oude barrels' zet ik een minimale distributie van Debian met LXDE desktop.
op een toshiba laptop (2007) draait debian 8 (debian 9 gaf een zwart scherm)
op een een EEE-pc 1000H draait ook debian 8
Ik heb een oude desktop uit 2002 waar debian 9 op draait met een RT-kernel. Draait prima nadat ik er extra geheugen in had gezet, de AMD one-core processer had vervangen door een duo-core (€3 uit china) en een 30Gb SSD had geplaatst
« Laatst bewerkt op: 2018/12/30, 08:39:18 door peer »

Offline ZijneBalorigheid

• Lid
« Reactie #176 Gepost op: 2018/12/30, 10:20:10 »
De LXDE doet het inderdaad goed. Mijn oudste computer heb ik inmiddels toch maar eervol gedemonteerd. Het was niet meer nodig om er een bestemming voor te vinden. Daar heeft als laatste: LXLE op gestaan. Een distro ergens uit de VS waarvan wordt geclaimd dat deze is gemaakt voor oude hardware.  Ubuntu based en ook best compleet.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline peer

• Lid
« Reactie #177 Gepost op: 2018/12/30, 11:17:18 »
Ik installeer niet de volledige Debian LXDE maar LXDE-core die ik dan aanvul met de paar applicaties die ik nodig heb.  In mijn ervaring werkt de pc/laptop dan veel sneller dan met LXDE. 
Ik weet dat het nog sneller kan als ik een nog lichtere desktop kies maar voor mij is dit een prima manier om oude pc's toch op een prettige manier te kunnen gebruiken.