Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Simulator van wereldbeeld dat beslissingen maakt d.m.v. een scripttaal.  (gelezen 1588 keer)

Offline bart85

  • Lid
Het idee is om simulator van de wereldsituatie te bouwen. Daarin voorkomend de onderdelen Economie, Ontwikkeling en verdediging. Het is niet de bedoeling om het spel te spelen, maar onderdelen programmeren in een scripttaal. Een scripttaal dat beslissingen neemt aan de hand van situaties die voorkomen. Een taal die zo van structuur is dat met korte aanwijzingen een beslissing kan worden gemaakt.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Re: Simulator van wereldbeeld dat beslissingen maakt d.m.v. een scripttaal.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/08, 23:12:47 »
Dat heet kunstmatige (of artificiële) intelligentie. In een script doe je dat met if.. else.. then's of case 1, case 2 of nog meer. Wat was je vraag precies?

Offline MKe

  • Lid
Re: Simulator van wereldbeeld dat beslissingen maakt d.m.v. een scripttaal.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/01, 11:37:47 »
Je kunt een lange lijst van if-thens bouwen zoals Paul zegt. Het is echter geen kunstmatige intelligentie, aangezien het script niet kan leren.
Het is wel een methode die zal werken in simpele modellen, maar zal erg voorspelbaar zijn.

Wil je meer dan zou je je in AI moeten verdiepen, en ik waarschuw alvast dat dit niet gemakkelijk is. Je moet de theorie leren van neural networks, decision trees en  Bayesian networks. Begin maar eens te googlen, dan kom je misschien wat verder.

Succes