Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD mount niet automatisch  (gelezen 1077 keer)

DVD mount niet automatisch
« Gepost op: 2007/04/14, 21:59:59 »
Ik heb me al rot gezocht op internet maar nog geen oplossing gevonden voor het volgende.
Als ik een dvd in mijn Plextor dvd schrijver steek dan krijg ik een icoon op mijn desktop. Als ik dat open krijg in een leeg Bestandsbeheer venster waar boven cd/dvd werkmap staat.

Ik kan mijn cdrom0 in media wel manueel mounten en dan kan ik via /media/cdrom0 de inhoud wel zien maar niet via het pictogram op het bureaublad.

Mijn fstab lijkt mij in orde. Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/15, 06:55:26 »
Als je bedoelt dat je afspeelprogramma automatisch moet starten:

Systeem->Voorkeuren->Verwisselbare Stations en Media: -> Tabje Multimedia, de rest kun je zelf wel....

Succes

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/15, 07:48:56 »
Citaat van: DaSaint
Als ik een dvd in mijn Plextor dvd schrijver steek dan krijg ik een icoon op mijn desktop. Als ik dat open krijg in een leeg Bestandsbeheer venster waar boven cd/dvd werkmap staat.

Ik kan mijn cdrom0 in media wel manueel mounten en dan kan ik via /media/cdrom0 de inhoud wel zien maar niet via het pictogram op het bureaublad.

Mijn fstab lijkt mij in orde. Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Wat betreft:

Citaat van: w.hellinga

Systeem->Voorkeuren->Verwisselbare Stations en Media: -> Tabje Multimedia, de rest kun je zelf wel....

Succes
Dat KAN de reden zijn, maar staat default al goed. Ik herken het probleem helemaal. Ik heb een computer met Ubunutu 6.06 waarbij precies dat gebeurt en waarbij ik het op precies dezelfde manier moet oplossen.

Het gekke is dat ik het nergens heb, zelfs niet met een andere optische schijf in diezelfde computer. Nou, DaSaint, ik heb er nooit een oplossing voor gevonden, en ik heb toch echt gezocht. Het enige dat me ooit opviel: die computer heeft een eigen partitie met mountpoint /boot - ik herinner me niets van het maken daarvan , hoe ik dat voor elkaar gekregen heb :)

Misschien is het iets in de firmware van het afspeelding.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/15, 10:34:16 »
Citaat van: w.hellinga

Succes
Nee hoor. Het is niet bij een Video DVD.
Maar vooral als ik een Data dvd gebruik.
Dan wil ik graag de inhoud zien.
Als ik een Data CD gebruik kan ik gewoon de inhoud zien. Maar bij een Data dvd niet.
Zou dat aan het bestandssysteem van die DVD kunnen liggen?
Als ik handmatig mount kan ik de inhoud wel zien.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/15, 10:39:44 »
Ik heb net eens gekeken bij die multimedia voorkeuren en er stond totem. Ik heb dat veranderd in xine.
Maar als ik een Video dvd (legaal gekochte dvd) in mijn drive steek begint hij hem ook niet automatisch af te spelen. Volgens mij weet hij gewoon niet wat er op die dvd staat.

Hij heeft niet door dat het een Video DVD is.
Ik kan wel gewoon Xine openen en dan mijn dvd afspelen.

« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/15, 10:41:52 »
Citaat van: CrazyCentaur
Misschien is hij geprogrammeert om Linux te haten/saboteren ;)

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/15, 11:11:10 »
Citaat van: DaSaint
Citaat van: CrazyCentaur
Misschien is hij geprogrammeert om Linux te haten/saboteren ;)
LOL, hoe onaardig van dat ding ...