Als ik een dvd in mijn Plextor dvd schrijver steek dan krijg ik een icoon op mijn desktop. Als ik dat open krijg in een leeg Bestandsbeheer venster waar boven cd/dvd werkmap staat.
Ik kan mijn cdrom0 in media wel manueel mounten en dan kan ik via /media/cdrom0 de inhoud wel zien maar niet via het pictogram op het bureaublad.
Mijn fstab lijkt mij in orde. Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Wat betreft:
Als je bedoelt dat je afspeelprogramma automatisch moet starten:
Systeem->Voorkeuren->Verwisselbare Stations en Media: -> Tabje Multimedia, de rest kun je zelf wel....
Succes
Dat KAN de reden zijn, maar staat default al goed. Ik herken het probleem helemaal. Ik heb een computer met Ubunutu 6.06 waarbij precies dat gebeurt en waarbij ik het op precies dezelfde manier moet oplossen.
Het gekke is dat ik het nergens heb, zelfs niet met een andere optische schijf in diezelfde computer. Nou, DaSaint, ik heb er nooit een oplossing voor gevonden, en ik heb toch echt gezocht. Het enige dat me ooit opviel: die computer heeft een eigen partitie met mountpoint /boot - ik herinner me niets van het maken daarvan , hoe ik dat voor elkaar gekregen heb
Misschien is het iets in de firmware van het afspeelding.