Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien!  (gelezen 501815 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #650 Gepost op: 2009/09/27, 15:30:33 »
Neem een kijkje! Ik heb de text gecentreerd!

« Reactie #651 Gepost op: 2009/09/27, 16:18:43 »
Waar ik opdoel is dit (zie foto)
<Begin tekst                                             einde tekst.>
<Begin beeldscherm      einde beeldscherm>

En nog 8 posts Topgear.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 16:21:41 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #652 Gepost op: 2009/09/27, 16:27:22 »
Nou, kijk nu nog eens?

Nog 7 posts trouwens :P

« Reactie #653 Gepost op: 2009/09/27, 16:45:52 »
Dat ziet er beter uit.
Inderdaad nog 7 nu, toen ik het bericht schreef waren het nog 8, moet lukken vandaag, desnoods spam je de stamkroeg vol. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #654 Gepost op: 2009/09/27, 16:50:01 »
Of ik spam het hier vol :P
Wie windows heeft, vraag ik vriendelijk mijn progjes te testen. Mijn eerste programmeer werk ooit!

« Reactie #655 Gepost op: 2009/09/27, 17:30:42 »
Topgear, een tip: waarom probeer je niet eens een eenvoudig WordPress-blog met een mooi (zelfgemaakt) thema? Dat zou meer bezoekers trekken, is gemakkelijker te onderhouden en tevens is de site beter doorzoekbaar. Flash-inhoud wordt niet/nauwelijks geïndexeerd door zoekmachines.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #656 Gepost op: 2009/09/27, 17:43:09 »
Jajaja, ik ben al druk bezig met een nieuwe pagina voor Ubuntu alleen.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #657 Gepost op: 2009/09/27, 20:11:22 »
Hmm, hij ziet er wel een beetje amateuristisch uit.

En omdat het flash is, is het geen tekst maar een object. Houd er rekening mee dat Google dit niet kan lezen en je site dus nooit een hoge pagerank kan krijgen. Of hij wordt helemaal niet in de index opgenomen. (En nee, verborgen frames vindt Google helemaal niet leuk)

BTW, binnenkort (als ik de PHP-code een beetje beveiligd en gedebugt heb) komt mijn nieuwe persoonlijke website online!
Ik heb nu al een website over een thema (Tuxplace.nl), en daarnaast heb ik een persoonlijke website (http://lars.tuxplace.nl). Met de huidige lars.tuxplace.nl ben ik niet tevreden, dus er komt binnenkort een nieuwe versie online!
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 20:16:01 door Lars »

« Reactie #658 Gepost op: 2009/09/27, 20:18:40 »
Ik vind je huidige site anders ook best mooi hoor, vooral de kopjes zijn leuk gedaan. Ik zou er alleen wat zwarte tinten instoppen ;)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #659 Gepost op: 2009/09/27, 20:21:46 »
Houd er wel rekening mee dat ik die niet zelf gemaakt heb hè, dat is Joomla met een thema van internet.

Ook om die reden wou ik echt zélf eens iets maken. En dan meteen ook helemaal zelf, dus zelf aan de gang met PHP.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #660 Gepost op: 2009/09/28, 11:36:44 »
Zo:
http://peterkegel.magix.net/website/

Ubuntu deel erbij en een gastenboek. Beter zo?

« Reactie #661 Gepost op: 2009/09/28, 14:47:49 »
Zo:
http://peterkegel.magix.net/website/

Ubuntu deel erbij en een gastenboek. Beter zo?
Nee.
Je kunt beter scripten met bijvoorbeeld PHP en/of HTML, en je pagina's opleuken met CSS.
Niet met Flash, want:
1. Het kan wel mooi zijn, maar als je iets belangrijks ziet, moet je het persé overschrijven, in plaats van Copypasta.
2. Er bestaan mensen die geen Flash op hun PC/Mac hebben, of zelfs er niet op kunnen zetten, in verband met rechten, of OS.
3. Als je zo nodig Flash wilt gebruiken, maar het overzichtelijker met bijvoorbeeld een tekst veld (border), zodat je tekst leesbaarder is.
4. Je kunt Flash moeilijk bewerken, als je een wijziging wilt maken aan je site.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #662 Gepost op: 2009/09/28, 16:58:18 »
Mmm, nog steeds flash. Het is me ook opgevallen dat je niet kunt scrollen met de muiswiel. Want binnen het flash element heb je ook nog een scrollbar, waardoor de website er twee heeft! Dat is iets in de design wat je nog moet fixen.

Toch vind ik die website nog veel te speels. Het menu is een beetje veel te dynamisch, het achtergrond past niet bij het onderwerp.

Maar dit deed ik vroeger ook hoor. De meeste mensen die beginnen een website te maken halen alles uit de kast, hiermee wil ik zeggen dat ze de website veel te overdreven maken. Veel te veel effecten zoals Flash, Javascript, enz. Dit is als bezoeker niet waar je op staat te wachten. De bezoeker wil juist een duidelijk menu, fijn leesbare tekst en het onderwerp en het design moet goed bij elkaar passen.

@David: Ik ben het met je eens. Hierbij moet je ook nog toevoegen dat Flash geen HTML/ASCII tekst is en dus voor Google een plaatje is en geen tekst. Daarbij kun je het ook niet kopiëren en dergelijke.

Flash is meer wat voor reclamebanners of spelletjes, al dan niet in combinatie van Shockwave.

Mijn advies: Begin eens helemaal opnieuw en leer HTML, CSS en eventueel ook nog Javascript en/of PHP.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/28, 17:00:59 door Lars »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #663 Gepost op: 2009/09/28, 17:02:20 »
Zonder Javascript en Flash is die site nogal kaal en volgens mij ook onbruikbaar.
Mensen die vanwege een visuele handicap een andere browser gebruiken en die site bezoeken zullen er dus niet al teveel aan hebben.
Hetzelfde geldt voor Google en andere zoekmachines: die zullen je site ook niet goed opnemen in de resultaten.

« Reactie #664 Gepost op: 2009/09/28, 18:18:19 »
Lars, ik kan best wel scrollen via mijn touchpad.
Alleen wat moeizaam.
Maar op sommige pagina's zijn er 2 scrollbars (1 van Firefox, en 1 van de site), en dan gaat het inderdaad niet.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #665 Gepost op: 2009/09/28, 18:20:05 »
Ik kan wel het beeld scrollen die van de scrollbar van firefox. Maar de binnenste content header, dus met die scrollbar van Flash, kan ik niet scrollen met mijn muiswiel.

« Reactie #666 Gepost op: 2009/09/28, 18:35:19 »
O, zo bedoel je.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #667 Gepost op: 2009/09/28, 19:19:36 »
Dat flash komt door die sitemaker. Ik kan er niets aan doen. Het is gewoon een slecht programma.

Magix Site maker

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #668 Gepost op: 2009/09/28, 19:45:31 »
Inderdaad. Ik zag dat je Magix Website Maker gebruikt. Waarom gebruik je dit programma dan?

Beter nog, script zélf, ipv een ander programma dat voor je te laten doen. Misschien heb ik hier een wat verdrongen mening over, maar zo leer je wat.

Anders gebruik je een programma zoals Dreamweaver.

« Reactie #669 Gepost op: 2009/09/28, 20:23:10 »
Ik zeg altijd: WYSIWYG-editors zijn voor luie mensen =D
Een goede site maak je nog altijd vaak met de hand :)

« Reactie #670 Gepost op: 2009/09/29, 10:56:13 »
Ik zeg altijd: WYSIWYG-editors zijn voor luie mensen =D
+1 : ik maak ook het liefst mijn sites gewoon in een plain ext editor, zoals  daar miljoenen zijn... gedit, Kate, SciTE, ...
Of wat geavanceerder: Bluefish...

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #671 Gepost op: 2009/09/29, 14:47:26 »
ander programma kiezen ?

Welke?

Inderdaad. Ik zag dat je Magix Website Maker gebruikt. Waarom gebruik je dit programma dan?

Beter nog, script zélf, ipv een ander programma dat voor je te laten doen. Misschien heb ik hier een wat verdrongen mening over, maar zo leer je wat.

Anders gebruik je een programma zoals Dreamweaver.

Kan iemand me dan helpen met dat scripten? Het is allemaal mist voor mij.

« Reactie #672 Gepost op: 2009/09/29, 14:51:22 »
Leen een goed boek van de bieb over HTML en CSS. Heb je dat eenmaal onder de knie, dan kun je gaan beginnen met dynamische websites, door je HTML-pagina's uit te breiden met PHP-code ;) Een website die ik zelf veel gebruikte om HTML, CSS en PHP te leren was: www.sitemasters.be.

« Reactie #673 Gepost op: 2009/09/29, 15:04:19 »
WYSIWYG-editors
En wat is dat?
Lijkt op een spam taal. XD
Wat is dat voor logica?
Altijd vaak?