Goed mensen, ik ben nu bezig met een site over de taal CSS.
Het is nog echt in de beta beta beta beta fase en er moet nog heel veel gebeuren. Je hebt de mogelijkheid heel veel in te stellen en alles aan te passen aan je eigen wensen om de website zo makkelijk en snel navigeerbaar te maken als je zelf wilt. Ik wil ook een hele Guide maken over hoe je het best de site kunt gebruiken etc. Ook wil ik de site zo maken dat je hem in Internet Explorer 5 net zo ziet als in Internet Explorer 7.
Later als hij af is wil ik hem ook wel open source maken, maar daar zal ik me dan eerst nog wat meer in moeten verdiepen. Het lijkt me geweldig als hij af is.
Hier de site: www.vioen.frih.net/noonnoo9/css/start/
Ik heb de root nog niet aangepast, dus heel veel background plaatjes worden nog niet geladen. Van het CSS menu zijn alleen nog maar alle zaken klaar die op de FONT-STYLING staan en BACKGROUND. Dat is mijn eigen indeling. Je kunt bijvoorbeeld ook de indeling van Dreamweaver kiezen of gewoon simpel van a tot z.
let je er ok op dat die geschikt is voor Fierfox en andere brousers.
en misschien voor de brousers die niet ondersteund worden een eenvoudige php html versie.
Als je dat wil doen is het het beste om je content in een database te zetten, het weer geven van de queries van de databse is niet eenvoudig, of je moet goed in php en sql zijn. maar wellicht is hier iemand die het weet hoe dat moet, zou ik ok graag weten.
reekje
@reekje
Hij werkt in:
Netscape 7+
Opera 7+
IE 5+
Mozilla Firefox 1+
Firebird
Phoenix
Safari 2+ (alleen deze versie getest)
Camino 1+
iCab 2 heel buggy, ligt aan iCab....
Konqueror 3.5+ (alleen deze versie getest)
Galeon (recenste versie)
Elephy (recentste versie)
Op al die Gecko engines werkt het zonder problemen en is de display bij elke browser HETZELFDE.
Ikzelf wilde eigenlijk ook nog javascript gaan gebruiken, maar ik wacht daar nog mee totdat ik meer ervaring heb. Het kan bijvoorbeeld heel handig zijn voor het menu. Dan neemt het minder ruimte in en is het een eyecandy.
@anko
Ik ben bezig om mijn php kennis te verhogen. Lang leve de include! Ikzelf gebruik die dus ik kan heel makkelijk de gehele lay out veranderen.

Met de CSS ga ik ook nog aan de gang om die volledig te 'optimizen' en duidelijk te maken voor buitenstanders die een graantje mee willen pikken met mijn codes.
Maar eigenlijk wil ik de Quick Guides zo snel mogelijk af hebben van alle CSS properties. Dan kan die in de public beta en dan gaatie denk ik snel.
Het is de bedoeling dat je het venster van de browser verkleint zodat mijn site er net in past en dan kun je heel makkelijk je script prog als dreamweaver of gedit etc etc ernaast verkleinen en heb je heel gemakkelijk een heel duidelijk overzicht en voorbeelden als je het niet begrijpt. Vandaar die demo's.