Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qbittorent zoekgeschiedenis opschonen?  (gelezen 843 keer)

Qbittorent zoekgeschiedenis opschonen?
« Gepost op: 2015/06/26, 10:17:30 »
Ik wilde even wat nakijken bij de instellingen van Qbittorent en ging daarvoor kijken in .qbittorent in de Home map.
Maar er is geen .qbittorent in de Home map? (jawel, onzichtbare bestanden al zichtbaar gezet :laugh:).

edit:
De betreffende bestanden zijn inmiddels gevonden.
Nu rest nog de vraag of ik de zoekgeschiedenis in opgebouwd is maar niet in settings opgeschoond kan worden(?) uit een van die bestanden waar die lijst opgebouwd wordt kan verwijderen simpelweg met de texteditor kan verwijderen?
« Laatst bewerkt op: 2015/06/26, 11:08:40 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waar staan .Qbittorent bestanden?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/26, 10:19:31 »
Kijk eens onder .config

Re: Waar staan .Qbittorent bestanden?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/26, 10:25:52 »
 :laugh: Gevonden. Bedankt.
Kan ik daar zo wijzigingen in aanbrengen? Bijvoorbeeld een daarin opgebouwde giga zoeklijst verwijderen?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waar staan .Qbittorent bestanden?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/26, 10:44:01 »
Kan ik daar zo wijzigingen in aanbrengen? Bijvoorbeeld een daarin opgebouwde giga zoeklijst verwijderen?
Waarschijnlijk wel, maar ik zou het niet weten.... Ik ken Qbittorrent niet.  :)

Re: Waar staan .Qbittorent bestanden?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/26, 10:45:47 »
Wat kan ik anders op me afroepen? Een herinstall waarna alles weer goed werkt?
Ik wil het bestand niet verwijderen maar aanpassen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Bloom

  • Lid
Re: Waar staan .Qbittorent bestanden?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/26, 10:59:28 »
Ik gebruik qBittorrent wel, maar ik vrees dat ik je mogelijk ook niet ga kunnen helpen. Bij mij gaat het namelijk om de in tweeën gesplitste variant met het serverdeel qbittorrent-nox dat op mijn NAS draait en het downloaden voor zijn rekening neemt. Ik bedien en beheer dat met een webinterface vanaf mijn desktoppc of notebook. Een firefox addon zorgt ervoor, dat ik op een magnet link kan klikken en dat die dan volautomatisch meegedeeld en gestart wordt op de server-qbittorrent.

Normaal zou de GUI-versie van qBittorent je opties moeten bieden om alles wat je ziet ook te configureren. Als je qbittorrent deïnstalleert blijven de configuratiebestanden bestaan en lost dat je probleem dus niet op als je herinstalleert. Als je qbittorrent verwijdert met de purge-optie worden ook de configuratiebestanden verwijderd. Dan is alles weg en is het net alsof je het nooit eerder had draaien. Alles moet dan opnieuw ingesteld worden.

Vermits de configuratiebestanden onder ~/.config normaal xml-bestanden zijn, zou je die kunnen editeren als ze iets bevatten wat je niet aanstaat en wat je via de GUI niet kunt veranderen. Doe dat terwijl qBittorrent volledig afgesloten is en dus niets in de achtergrond draaiend heeft. Pas daarna zijn xml-bestand aan, sluit af en start hem dan weer op. Nu zou hij de gewijzigde configuratie moeten gebruiken. Gebruik een gewone teksteditor om een xml-bestand mee te editeren. Let erop dat je de optieparen <...> en </...> respecteert en niet in de war brengt.

Re: Waar staan .Qbittorent bestanden?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/26, 11:06:10 »
Inderdaad is de zoekgeschiedenis niet bij de instellingen op te schonen, voor zover ik kan vinden.
Dat laatste wat je uitlegd is ook zo'n beetje wat ik van plan was.
Een van de twee bestanden bouwt een log op van waar naar gezocht is. Dit lijstje begin groot en onnodig te worden, waardoor irritant.
Dit lijstje wat in dat bestand te vinden is wil ik er eigenlijk (grotendeeld) uit gooien. Maar wel de rest van de settings behouden.

Ik zal de titel ook even aanpassen aangezien de vraag nu anders ligt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Qbittorent zoekgeschiedenis opschonen?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/06/26, 13:43:42 »
Ter informatie de afloop.

Toch maar geprobeert. Wat kan me gebeuren? Programma opnieuw moeten installeren? Whatever.

In het bestand Qbittorent.conf heb ik onderaan bij
[Search]
searchHistory=
het lijstje met woorden sterk ingekort ( wat laten staan om niet onverhoopt noodzakelijke tekens weg te gooien).
Het proggie opgestart en de zoekgeschiedenis is weg en het proggie werkt gewoon nog.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore