@Markba ik moet zeggen dat u bijzonder scherp redeneert. Maar scherpte is irritant, doet auw. U laat u niet met een kluitje in het riet sturen. Ik lees u graag.
@Pjotr uw strijd om linux zuiver te houden is prijzenswaardig. Vergeet niet dat u een gevorderde Ubuntu gebruiker bent, de beginner is blij om via Wine toch op Ubuntu te geraken. Dat mag u toch met me eens zijn? Wat mij betreft houdt u uw documentatie open voor de beginner en de gevorderde gebruiker. Noem de pro's en contra's.
De gebruiker beslist, en wordt vanzelf wijzer. Een "dikke afrader" laat geen ruimte voor discussie en/of vragen/vraagtekens. Een "dikke afrader" van Wine stuurt menig gebruiker, mogelijkerwijs, weer terug naar microsoft. Een mooie handleiding voor het van sun java staat toch ook op uw site? Java lijkt mij dan weer een afrader, maar soms heb je java nodig nietwaar?
En wat is zuiver in Linux-wereld? Stallmann en co? Fedora? Ideologisch of technisch? Opensource? Afzweren van Wine? Via deze discussies scheurt menig linux community.
Ik vraag me zelfs af of Linux is ontworpen voor zuiver veilig computeren, dat is meer de basis en uitgangspunt van unix systemen.