Voor al diegene die toch Wine willen draaien, heb ik maar een goede raad. Zet er dan ook tegelijk AntiMalWareByte op.
En controleer regelmatig met ClamTk. Alleen met dit programma moet je wel heel goed weten wat je doet. Dus niet aan te bevelen voor beginners.
Als je (alleen) pipelight gebruikt, dan adviseer je ook dit soort rigoureuze maatregelen?
... en ik zou een waarschuwing of goed bedoelde tip zoals Pjotr gaf niet zomaar in de wind slaan.
Volgens mij slaan we hier helemaal niets in de wind. Alleen de mate waarop je hierop reageert (de mogelijke onveiligheid van wine), daar gaat het om. De TS pleit voorhet compleet verbannen van wine, en dat gaat mij en vele andere forumleden veel te ver.
Voor mij is die casus [pipelight] niet van belang, dus zoek het eens lekker zelf uit?
Moeten we gebruikers die pipelight willen gebruiken dat dan maar afraden? Heb deze vraag meerder malen bij de TS gesteld, maar ik krijg hier geen antwoord op, dus ik neem aan dat hij idd pipelight afraadt (mocht het anders zijn, dan hoor ik het graag).
Bij deze dus....
Hij heeft immers ervaring genoeg om te weten of het goed zit of niet.
Niemand staat boven een ander dus ik zou niet weten waarom Zijn woord, meer zou tellen dan dat van ons.
Bovendien heb ik van de kant van de TS maar zeer weinig ervaringen tegengekomen. Heb er zelf ook even naar gegoogled, maar
ik kan geen enkel gedocumenteerd geval vinden dat wine via malware de complete user-map vernaggelde. Maw in theorie is het allemaal supergevaarlijk, de praktijk wijst (wederom) anders uit.