De laatste tijd zie ik ontwikkelingen die mijn mening over bepaalde bedrijven in de OpenSource-sector negatief beïnvloeden. Daar hoort ook deze weer bij. Het bevalt mij niet dat ik bij een Ubuntu-15.04-systeem zelf actief moet worden om het ongevraagd doorgeven van informatie aan de maker uit te schakelen.
Zie het onderstaande: Translate met Google.
Zoeken in het dashboard - Disclaimer
Deze zoekfunctie wordt door Canonical Group Limited (Canonical) aan u verstrekt. Deze juridische mededeling geldt voor het zoeken in het dashboard en bevat de voorwaarden van wettelijke kennisgeving (en privacy beleid) Canonical's.
Verzamelen en gebruiken van gegevens
Wanneer u een zoekterm in het dashboard te voeren Ubuntu zal uw Ubuntu computer te zoeken en zal de zoektermen lokaal opnemen.
Tenzij u hebt aangegeven (zie de rubriek "Online Search" hieronder), zullen we ook uw toetsaanslagen te verzenden als een zoekterm om productsearch.ubuntu.com en geselecteerde derden zodat wij uw zoekresultaten kunnen aanvullen met online zoekresultaten van dergelijke derden, waaronder: Facebook, Twitter, BBC en Amazon. Canonical en deze geselecteerde derden zal uw zoekwoorden te verzamelen en ze gebruiken om u te voorzien van de zoekresultaten tijdens het gebruik van Ubuntu.
Door te zoeken in het dashboard geeft u toestemming voor:
het verzamelen en gebruiken van uw zoekwoorden en het IP-adres op deze manier; en
de opslag van uw zoekwoorden en het IP-adres van Canonical en dergelijke geselecteerde derden (indien van toepassing).
Canonical zal alleen uw zoekwoorden en het IP-adres te gebruiken in overeenstemming met deze wettelijke kennisgeving en ons privacybeleid. Zie ons privacybeleid voor meer informatie over hoe Canonical beschermt uw persoonlijke gegevens. Voor informatie over hoe onze geselecteerde derden uw gegevens kunnen gebruiken, zie hun privacybeleid.
Online Zoeken
U kunt uw dashboard beperken, zodat we niet zoekopdrachten te sturen aan derden en je hoeft niet online zoekresultaten te ontvangen. Om dit te doen gaat u naar het paneel Privacy en schakel de 'Include online zoekresultaten' optie om te schakelen. Het paneel Privacy is te vinden in uw systeeminstellingen of via een dashboard zoeken. Voor een actueel overzicht van onze geselecteerde derden, zie
www.ubuntu.com/privacypolicy/thirdparties.
Veranderingen
Hoewel de meeste veranderingen zijn waarschijnlijk gering zijn, kan Canonical deze juridische kennisgeving bij Canonical's eigen goeddunken van tijd tot tijd, en. Kijk dan op deze pagina van tijd tot tijd om eventuele wijzigingen in deze juridische kennisgeving als we niet in staat zal zijn om u direct te melden.
Hoe ons te contacteren
Gelieve vragen of opmerkingen over het zoeken in het dashboard of deze juridische kennisgeving door ons te contacteren op het volgende adres: Canonical Group Ltd, 5th Floor, Blue Fin Building, 110 Southwark Street, Londen, Engeland, SE1 0SU.