Op de fora gaf je een oplossing en men ging er mee aan de slag. Dat is ook zelf dingen doen. Of men ging zelf zoeken, maar dat zie ik dus de nieuwe linux gebruikers niet doen.
Is het dan wel dezelfde groep? Want waarom zou je als je een beetje de weg weet onder Windows (= zoeken in fora), datzelfde niet doen onder Linux?
Precies om de reden die Ron noemt: de nerdy buurman is niet snel te bereiken.
Maar die is dan ook veel minder nodig, in de meeste gevallen gewoon niet. Juist omdat veel typische Windows-problemen niet of nauwelijks voorkomen.
(dat is dan onze ervaring bij De Vrije PC na zo'n 200 installaties)
Linux als vervanger van XP of geen geld voor win7 heeft 1 - 2 jaar geleden misschien de "verkeerde" groep aangeboord.
Dat denk ik niet. Want juist Linux kan ze geven wat ze willen: een PC zonder zorgen (over updates, virussen, rare popups, veiligheid, etc.).
Stap maar over naar Apple, zeg ik dan, en kom er achter dat het daar ook zo is.
Haha, klopt helemaal. Want Apple is alleen zo eenvoudig in het gebruik omdat iedereen zégt dat het zo eenvoudig is. En als je het dan tóch niet begrijpt, dan ga je dat natuurlijk nooit toegeven......
Bovendien heb je je hele spaarpot al leeggemaakt en dan móet het wel goed zijn (denken ze).