Tja, vergissing maar in wat precies .... ? De globale positie van Ubuntu die t.o.v. Mint toch wat tegenvalt, of puur de Desktopervaring van Unity die velen doet huiveren. (Mogelijk nog andere opties

)
Ik vind/ vond Unity in het begin van de lancering met 11.04 een total disaster komende van Gnome 2 omgeving.
Maar Gnome vloog tegen een muur aan met haar eigen arrogantie die vele gebruikers deed walgen.
Unity voor beginnende Linuxgebruikers is dan weer, in mijn ogen, een groot succes: simpel, doeltreffend, en heel frisse uitstraling. De meesten gaven niet om die Amazon-adds , tegendeel ze vonden het leuk om toffe aanbiedingen te krijgen via de Dash.
Volgens mijn aanvoelen is Unity meteen een trendsetter in Linux die brak met de talloze tweakmogelijkheden van een Linux-omgeving. Dat gaf voor velen meteen ook een veilig gevoel, maar ik kan aannemen dat ervaren rotten dit niet zomaar pikken.
Ikzelf ben nu ook over op Mint en puur omwille van de Cinnamon desktop die volgens mijn gevoel de computer terug in je handen geeft zonder onnodige complexe arrangementen (zoals we die kennen van KDE) .
Soit, in marketingstrategie is het inderdaad een 'vergissing' om Unity door te strot te rammen van velen, maar eigenlijk is het ridderlijk fout om nu dit dan ook te gaan claimen dat dat effectief ook zo is. Maw de gemeenschappen en fora worden gewoon niet gehoord hogerop, en dat is een zéér grote fout en vergissing.