@Kirstie: Ah, dankjewel, erg leuk dit!

Macro's heb ik sowieso geen last van want die werken toch niet in MS Office Online

Ik zal meteen even vraag 1 en 2 beantwoorden bij deze, dan is dat alvast gebeurd

1 Dat ben ik met je eens. Ik zal, evt. in overleg met de rest van het Webteam (indien de oplossing een grotere impact heeft dan de tekst enigszins aanpassen), kijken hoe dat beter kan.
2 Gedeeltelijk eens. Het probleem is alleen dat als we daar iets veranderen, dat het een moeilijke site wordt. Want Ubuntu voor starters is van groot belang, maar eveneens van groot belang is is dat Ubuntu ook bestaat uit een gemeenschap. In ons geval de gemeenschap van Ubuntu-NL. En als we willen dat mensen deel gaan uitmaken van onze gemeenschap, moet die informatie dus wel prominent op de site staan.
W.b.t. het idee van die softwarepagina: vind ik een goed idee. Maar om dat in handen van het Webteam te leggen, lijkt me niet het beste idee. Want als er iets gewijzigd moet worden in die lijst, ben je altijd afhankelijk van ons terwijl in softwareland constant dingen gebeuren. Mij lijkt het een beter idee om eerder genoemd Wiki-artikel te verbeteren en up-to-date te maken en dan volgens jou idee een nieuwe tab op de site plaatsen verwijzend naar dat Wiki-artikel. Dat is een topidee

W.b.t. het idee van die opsplitsing beginners/gemeenschap: in principe staat er al een tab Gemeenschap, dus dat is al wel een beetje gesplitst. Ik weet niet precies hoe dat beter zou kunnen, misschien dat jij of iemand anders een wat gedailleerdere betere indeling kan bedenken? Dan kan ik dat voorleggen aan de rest van het team

W.b.t. het idee van die zoekmachine: tja, dat is lastig. Een eigen zoekmachine maken zit er niet in, dus zijn we afhankelijk van een externe aanbieder, in dit geval Google. Ben zelf niet voor Google, maar ik denk niet dat het veel beter kan zonder zelf iets te ontwikkelen.
W.b.t. het idee van een sitemap: geen slecht idee, maar hoeveel mensen maken gebruik van een sitemap? Dit vraag ik uit nieuwsgierigheid