Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost Firefox 'hangt', hoe oplossen?  (gelezen 3891 keer)

Offline vanadium

• Lid
Re: Firefox 'hangt', hoe oplossen?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/06/10, 16:59:17 »
Ik weet het RikRik, maar in mijn geval gaat dat een nieuwe laptop betekenen, wat ik nog even probeer uit te stellen ;)

Otter is helaas niet te installeren.
Ubuntu 10.04 vanaf CD herinstalleren, en helemaal niet updaten. Dat is het enige wat je kunt doen als je persé 10.04 wil behouden. Het lijkt mij dat er wel meer actuele linux versies zijn die het ook nog op die oude laptop behoorlijk kunnen doen.

Offline Bloom

• Lid
Re: Opgelost Firefox 'hangt', hoe oplossen?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/06/10, 18:37:38 »
Het is nog helemaal niet duidelijk of een modernere Linux uitgesloten is. Monique2009 heeft namelijk niet op mijn vraag geantwoord over welke hardware het gaat, met name de videokaart.

« Reactie #27 Gepost op: 2014/06/11, 15:22:21 »
Het is nog helemaal niet duidelijk of een modernere Linux uitgesloten is.

Ik heb 2 jaar geleden heel wat Debian distro´s geprobeerd waaronder uiteraard Ubuntu in combinatie met een Packard Bell Easynote TK. Ging in alle gevallen om de 12.04 versies, die stuk oor stuk al in het begin van de installatie vast liepen, ik meen een zwart scherm waar niet meer uit te komen was. Terug naar de originele 10.04 en automatisch updaten uitschakelen is inderdaad ook nog een optie, met wel de vraag wat wel en niet funktioneert. Of het probleem in de nieuwere versies (14.04) is opgelost, weet ik niet.
Ubuntu 20.04 LTS

« Reactie #28 Gepost op: 2014/06/13, 14:37:11 »
Mooi dat het is opgelost! Maar een topic als opgelost markeren doen we tegenwoordig anders: klik onderaan je topic op de knop Onderwerp opgelost.

« Reactie #29 Gepost op: 2014/06/23, 09:08:03 »
Het probleem was niet opgelost, maar hier sinds van het weekend wel ;)

Vaak is te lezen dat 10.04 geen updates meer krijgt en niet meer wordt ondersteund. Ik wil melden dat dit zeker niet juist is. Ik krijg nog steeds wekelijks diverse updates binnen en een van die updates heeft er kennelijk voor gezorgd dat de problemen hier als sneeuw voor de zon zijn verdwenen: Firefox bevriest niet meer in een zwart scherm, copy/pasten werkt weer en filmpjes zijn ook weer af te spelen.

Leek me verstandig om eens te vermelden dat het updaten na de ondersteuningsperiode wel door gaat. Een dikke pluim voor Ubuntu!
Ubuntu 20.04 LTS

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #30 Gepost op: 2014/06/23, 10:44:41 »
Leek me verstandig om eens te vermelden dat het updaten na de ondersteuningsperiode wel door gaat. Een dikke pluim voor Ubuntu!
Die dikke pluim in onterecht. Je hebt het over schijnveiligheid. De ondersteuning met veiligheidsupdates van de 10.04 LTS desktop is vorig jaar echt gestopt. De ondersteuning van de 10.04 LTS SERVER versie loopt door tot april 2015.
Alleen desktoppakketten die (toevallig) ook door de serverversie worden gebruikt worden nog voorzien van een update.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/OndersteundeUbuntuVersies
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #31 Gepost op: 2014/06/23, 10:53:26 »
In dat geval dus nog even respijt tot april 2015 ;)
Ubuntu 20.04 LTS

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2014/06/23, 14:54:07 »
... met elke dag de kans dat er iets aan je grafische omgeving breekt, want daar wordt niet meer naar gekeken. Mocht je, zoals Richard Stallman, vooral aan de terminal werken met emacs, dan had je enkel een probleem op die schaarse momenten dat je al eens de X server opstart om een grafisch programma te draaien  =D

« Reactie #33 Gepost op: 2014/06/23, 15:05:14 »
@maroefke: Dus jij raadt mensen ook aan nog Windows XP te gebruiken?

Sorry hoor, maar het is net wat testcees zegt: schijnveiligheid. Een aantal pakketten die met de server-versie samenhangen krijgen nog updates, maar de formele ondersteuning is gestopt en je hebt dus wel degelijk een veiligheidsprobleem(pje) nu, naast het feit dat er iets grafisch kan breken, zoals vanadium ook al zegt.
Kijk eens of je tweedehands een leuk computertje op de kop kunt tikken die wél door een nieuwere versie wordt ondersteund. Het hoeft niet veel te zijn. Mijn oude laptopje uit 1999 (ooit tweedehands gekocht) draait prima met Bodhi Linux 2.0 (gebaseerd op 12.04 met 5 jaar updates) en deze week nog Bodhi 3.0 (gebaseerd op 14.04). Dus zelfs voor een kip en een ei kun je al hardware hebben die door een nieuwe, hetzij lichtere versie, van Ubuntu wordt ondersteund.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2014/06/23, 21:44:48 »
@maroefke: Dus jij raadt mensen ook aan nog Windows XP te gebruiken?
opgelost? Dat doen we nu even wat anders dan je nu gedaan hebt.
Beetje verwarrend topic, dit. :P Want wie van degenen die hierin hebben gepost is maroefke? En degene die dit topic als 'Opgelost' kan zetten is Monique2009, niet ron1872 die andermans topic kaapte. ;)