Ik denk als er wettelijk niet word vastgelegd we nog maanden kunnen door gaan met bekvechten.
Ik denk dat het wettelijk
is vastgelegd, desondanks kunnen we nog maanden doorgaan met bekvechten.
Artikel 233Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar
a. indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en
de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij;
Iemand een virus gezien voor Ubuntu? Nee?
Echt niet? Zolang ik alleen software uit de juiste pakketbronnen gebruik en regelmatig update kan ik (op moment van schrijven) dan ook nog wel zonder virusscanner. Nogmaals:
Bij een zeer geavanceerde Trojan helpt zelfs de beste virusscanner niet, dus om dan te zeggen “u had géén enkele virusscanner en daarom bent u volledig zelf aansprakelijk voor het verlies” gaat wat ver. De bankvoorwaarden moeten natuurlijk wel redelijk zijn (art. 6:233 BW).
Een virusscanner kan ook een onjuist gevoel van veiligheid geven (een virusscanner geeft geen (!) veiligheid bij software voor Ubuntu die je
buiten de pakketbron om download en installeert).
Toch was het wel goed (leuk?) eens de windows partitie (dualboot) te scannen op virussen met ClamAV/ClamTk. Pas op, er kunnen ook onterechte meldingen zijn.