Maar goed, de reactie(s) op mijn posts voelen nogal persoonlijk gespeeld, mijn posts worden gelezen zoals ze gelezen zouden kúnnen worden (volgens het perspectief van die lezer) maar zoals die zeker niet door mij zo bedoeld zijn.
Wanneer iemand nogal stellig een persoonlijke mening (het plaatsen van links is dumpen, en ongewenst gedrag) brengt als feit, dan is het te verwachten dat mensen die een andere mening zijn aangedaan duidelijk laten merken dat dat slechts een mening betreft. Sja, dat is dan persoonlijk gericht, en voelt dus ook persoonlijk, dat is dan de bedoeling.
Ik heb gewoon een andere mening, het plaatsen van links als oplossing voor een vraag is mijns inziens een prima bijdrage aan een oplossing van een probleem, die in het algemeen met de beste bedoeling wordt gedaan, en wat mij betreft absoluut niet als wangedrag betiteld moet worden.
En ja, ik deel je argumenten die aangeven waarom het beter is om een oplossing te bieden waarvoor niet naar een externe site gegaan hoeft te worden.
Maar mijns inziens biedt de q+a oplossing juist de ideale middelen om minder goede oplossingen te verbeteren, en betere oplossingen te laten prevaleren boven mindere. Naar mijn mening is er juist bij de q+a geen enkele reden om minder goede oplossingen te ontmoedigen, iedere bijdrage is prima, hoe meer hoe beter, dan komen de beste, verbeterde vanzelf bovendrijven.
edit:
En uiteindelijk is het q+a zo opgezet dat wanneer mensen een hekel hebben aan antwoorden met links, iedereen deze naar beneden kan stemmen. Dat vind ik juist het mooie, op deze manier bepalen de gebruikers zelf wat goede of slechte antwoorden zijn, en hoeven anderen dat niet voor hun vast te stellen. Wat mij betreft is er dus geen ontmoedigingsbeleid van bepaalde typen antwoorden nodig.