Ik heb de q&a testsite op de communityserver nu zo ingesteld dat iedereen die is ingelogd vragen, antwoorden en opmerkingen van anderen kan wijzigen. Dat schijn bij Stackexchange ook zo te zijn. Dat lijkt me nuttig omdat zo antwoorden verbeterd, en vragen verduidelijkt kunnen worden.
Goed werk Thomas. Zo hebben we tenminste iets tastbaars.
Klein puntje: de url in deze post is niet correct, er staat 2 keer 'http:' in.
Persoonlijk ben ik daar tegen. Naast elkaar: prima. Maar geen integratie.
Ik hecht eraan om verwijzingen te kunnen blijven geven naar mijn eigen documentatie
Logisch omdat de site wordt gesponsord maar ook in een Askubuntu/question2answer variant kan je blijven verwijzen naar een eigen site (of relevante forumdraad of wiki-artikel indien beschikbaar).
Voordeel van een Askubuntu/question2answer variant is dat het meest toepasselijke en bruikbare antwoord vaak bovenaan staat, wat bij antwoorden op een forumvraag onduidelijk(er) is.
Een beetje correct, een beetje niet correct. Zomaar verwijzen naar een link wordt dacht ik nog niet direct weggemodeerd, maar vaak staat er een modbericht bij dat liever niet te doen.
Een directe link (zonder begeleidende tekst) is idd niet handig en ik zou er voor pleiten om dat niet toe te staan.
Immers:
- *de site kan zo maar verdwenen zijn (of verhuisd naar een ander domein)
- *de pagina kan verplaatst zijn
- *de inhoud kan aangepast worden (en mogelijk niet meer de oplossing op de vraag zijn)
- de inhoud is vaak Engels-talig (zie
hier); niet zo handig voor NL-taligen
- de vraagsteller moet een extra klik doen en dan in die pagina nog eens rondzoeken
- een pagina van die link bevat vaak meer info dan de oplossing op de vraag alleen
* Hierdoor is de 'houdbaarheid' van de oplossing beperkt en zeker niet onder controle. De historie van de vraag/oplossing kan zo snel verslechteren.
Wat m.i. wel zou kunnen is een link die vergezeld is van een begeleidende tekst: in die tekst wordt dan de essentie van die verwijzende link benoemd, ontdaan van mogelijke franje; daarmee worden alle bovenstaande pijnpuntjes opgelost. Vaak is het dan niet meer dan een knip-en-plak actie, dus voor de oplosser ook niet veel werk.