Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emesene webcammen.  (gelezen 3942 keer)

Offline Kimmie

• Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #25 Gepost op: 2013/01/20, 22:09:04 »
dankje dat gebruik ik deze Emesene en voor te cammen ga ik dan naar ebuddy op is wel goeie oplossing denk ik

« Reactie #26 Gepost op: 2013/01/20, 22:19:18 »
Stop ebuddy er ook mee ? daar werkt de cam wel in klein beeld alleen.
Ebuddy zal ermee stoppen wanneer Microsoft de MSN-server uitzet. Ik geloof dat dat nog dit jaar gaat gebeuren.

Nee, Ebuddy gaat er niet mee stoppen want Ebuddy gaat net zoals Trillian de MSN-API van Skype implementeren zodat je met je Skype-account in kan loggen en dus in weze kan "MSN'en", net zoals in Skype nu het geval is.

De enige die ermee gaan stoppen zijn KMess en andere pure MSN-clients (en dus niet Emesene want Emesene ondersteunt ook Google Talk en Facebook Chat; die gaan simpelweg MSN droppen en verder met die andere 2, net als andere multi-IMs).
Wel, dan is het dus eigenlijk Skype. Maar ik neem aan dat A/V voor de officiƫle clients voorbehouden blijft.

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2013/01/20, 22:34:18 »
Ik vind skype echt zeer onduidelijk en hij staat sowieso niet in softwarecentrum

« Reactie #28 Gepost op: 2013/01/20, 22:36:36 »
Ik vind skype echt zeer onduidelijk en hij staat sowieso niet in softwarecentrum
Skype voor Linux is een sober en overzichtelijk programma. Skype is wel te vinden in het Softwarecentrum, tenminste, als je de Partner-softwarebron aanzet in Bewerken -> Softwarebronnen. Je kunt het ook downloaden van http://www.skype.com/intl/en/get-skype/on-your-computer/linux/ .

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2013/01/20, 22:40:51 »
Ik heb skype al eens gehad en het probleem dat ik toen ik mijn pc opstarten helemaal niet kon inloggen omdat skype zij dat ik geen geldig account maar ik zal morgen jou versie eens uit proberen.

« Reactie #30 Gepost op: 2013/01/20, 22:41:55 »
Ik heb skype al eens gehad en het probleem dat ik toen ik mijn pc opstarten helemaal niet kon inloggen omdat skype zij dat ik geen geldig account maar ik zal morgen jou versie eens uit proberen.
Je moet dan kiezen voor het inloggen met een Microsoft-account.

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2013/01/20, 22:45:48 »
dan probeer ik ook ik had aangevinkt automatischi aanmelden maar na het opstarten waren mijn gevens eruit en opnieuw invullen ging wel meer niet

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2013/01/20, 23:09:27 »
Ik heb skype geinstalleerd via je link hij doet het wel alleen jammer in het engels en ik kan geen lettertype instellen voor het chatten.
Mijn webcam word herkent alleen staat nergens het icoontje cam en als iemand mij een uitnodiging stuurd ontvang ik die niet.

« Reactie #33 Gepost op: 2013/01/20, 23:15:22 »
Ik heb skype geinstalleerd via je link hij doet het wel alleen jammer in het engels en ik kan geen lettertype instellen voor het chatten.
Mijn webcam word herkent alleen staat nergens het icoontje cam en als iemand mij een uitnodiging stuurd ontvang ik die niet.
Lettertype instellen voor het chatten? Sorry, maar Skype is een serieus programma, als je roze Comic Sans-letters met custom emoticons wil, dan kun je eigenlijk nergens meer terecht. De jaren 90 zijn... voorbij.

Je kunt je contacten (video)bellen als ze ook op Skype zitten.

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2013/01/20, 23:19:54 »
Dus die andere moet ook skype hebben anders lukt niet.
Jammer dan heb ik hier ook niks aan als ik mensen moet gaat verplichten op skype te gebruiken.

« Reactie #35 Gepost op: 2013/01/20, 23:31:51 »
Jammer dan heb ik hier ook niks aan als ik mensen moet gaat verplichten op skype te gebruiken.

Nogmaals, iedereen die wil blijven chatten zal binnenkort op Skype overstappen, omdat Microsoft de stekker uit MSN gaat trekken.

« Reactie #36 Gepost op: 2013/01/20, 23:44:30 »

Als je in Skype inlogt met je Microsoft-account dan kom je gewoon op MSN terecht *in* Skype. Dus die ander kan welke client dan ook hebben.

En verder klopt het wat Cumulus zegt; iedereen zal binnenkort toch over moeten op Skype of Trillian of een andere multi-IM.

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2013/01/21, 09:17:02 »
Er zijn twee mensen die nu Trillian hebben die kan ik geen cam uitnodiging sturen en ook niet ontvangen dus dat klopt ook niet helemaal.
Ik ben met dat beleid microsoft niet eens iedereen word nu verplicht om gebruik te maken ze laten je dus niet vrij om je eigen programma keuzen te maken die aansluit op je eigen keuzen. Nu is het zo of skype of helemaal niks.

« Reactie #38 Gepost op: 2013/01/21, 11:15:45 »
Ik zei ook niet dat ze nu op Trillian over moesten; ik zei straks, dus nadat WLM eruit gaat. Trillian is namelijk nog niet helemaal klaar met audio/video over het nieuwe protocol (Skype dus) en voor nu werkt het dus alleen nog tussen mensen die allebei Trillian hebben. Maar als ze klaar zijn, rondom de WLM-verdwijning, dan kun je via Trillian met iedereen cammen.

En tja, dat ze dat beleid hebben, daar kunnen wij noch de ontwikkelaars van Trillian noch de ontwikkelaars van welke client dan ook iets aan doen, helaas.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2013/01/21, 11:26:06 »
Onder Linux bestaat ook een Skype-plugin voor Pidgin. Dan zou je denk ik met Pidgin ook Skype videochats moeten kunnen doen. Voor de duidelijkheid: dit heb ik niet geprobeerd, ik zie gewoon dat die plugin bestaat.

« Reactie #40 Gepost op: 2013/01/21, 12:32:01 »
Onder Linux bestaat ook een Skype-plugin voor Pidgin. Dan zou je denk ik met Pidgin ook Skype videochats moeten kunnen doen. Voor de duidelijkheid: dit heb ik niet geprobeerd, ik zie gewoon dat die plugin bestaat.

Klopt, maar dan moet die ander ook Skype hebben want die plugin is nog niet geupdate om het nieuwe Skype-protocol met Live-ondersteuning te gebruiken.

Offline Kimmie

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2013/01/21, 13:21:05 »
Oke als die plugin geupdate is zouo het wel moeten lukken ?
Zal inderdaad wel zo zijn dat het dan met skype werkt naar mijn mening is dat het engiste programma voor de cam fucntie te kunnen gebruiken zowel op windows als Linux os.