Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een alternatieve visie op Windows  (gelezen 15527 keer)

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #25 Gepost op: 2013/01/19, 13:46:01 »
@Gijsbert: Nee, dat komt niet door illegale Windows, dat komt omdat het op jou PC anders is :rolleyes:
@Ron: Ook bij jou is altijd alles anders :rolleyes:
@femke: Dat die vensters bij jou niet goed werken komt omdat het bij jou netbook allemaal anders is :rolleyes:

Snappen jullie nu hoe vervelend het is om steeds weer een argument te horen dat alles anders is op mijn PC? Ik doe hele normale dingen op mijn PC met nota bene de LTS dus waarom ik dan steeds een argument krijg in verschillende topics 'alles is altijd anders bij Vistaus' snap ik niet, helemaal niet als ik zoals eerder in dit topic een probleem aankaartte waar meerdere mensen last van hadden.

Hopelijk hoef ik deze post niet te gaan herhalen in een ander topic want ik ben het na een aantal maanden een beetje zat met dat rare argument. Vanaf hier zal ik ook weer ontopic gaan.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #26 Gepost op: 2013/01/19, 14:43:52 »
Vistaus, bij mij is inderdaad veel anders, het is zoals ik het makkelijk vind.
Dit, omdat ik werk met 3 versies: 12.04, 12.10 en 13.04.
Daarbij zijn mijn systemen samenraapsels van KDE en GNOME, maar wel met XFCE als desktop (hoe eigenwijs ben ik ?)
Mede door 13.04 is de kans op een crash groot, daar probeer ik zo goed mogelijk op in te spelen.
Goed, nu weer [OnTopic] :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #27 Gepost op: 2013/01/19, 22:12:43 »
Die in gebouwde virusscanner is dus behoorlijk slecht,je moet er eigenlijk nog een echte bij installeren.Maar dat zijn we gewend van Windows,is altijd al zo geweest.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #28 Gepost op: 2013/01/19, 22:17:04 »
Die in gebouwde virusscanner is dus behoorlijk slecht,je moet er eigenlijk nog een echte bij installeren.Maar dat zijn we gewend van Windows,is altijd al zo geweest.

Klopt, maar het is tenminste een vooruitgang t.o.v. Windows 7.
(noot: Windows komt er bij mij nog steeds niet in, maar hee, een beetje objectiviteit mag wel =D)

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #29 Gepost op: 2013/01/19, 23:20:57 »
Ja,maar het begon al met een firewall in XP die alleen naar buiten toe werkte.Dus moeten er nog fiks wat versies van Windows komen voor dat het eindelijk een goede beveiliging van zich zelf heeft...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #30 Gepost op: 2013/01/20, 12:20:46 »
het begon al met een firewall in XP
Jaja maar dat is (lang geleden in 2004) opgelost met de komst van SP2 van XP.
Het artikel (ontopic) gaat over WIndows 7 en inmiddels is ook Windows 8 uitgekomen. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #31 Gepost op: 2013/01/20, 13:01:10 »
Intel-videokaart werkt perfect hier op Ubuntu 12.04 :)

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #32 Gepost op: 2013/01/20, 14:41:55 »
het begon al met een firewall in XP
Jaja maar dat is (lang geleden in 2004) opgelost met de komst van SP2 van XP.
Het artikel (ontopic) gaat over WIndows 7 en inmiddels is ook Windows 8 uitgekomen. :)
Ach nee?Echt waar??Sjee,wat gaat de tijd toch hard! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline daniel

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #33 Gepost op: 2013/01/20, 17:13:43 »
Windows is voor mijn verleden zins de wereld van Linux voor mij is open gegaan..
Ik zie in windows minder mogelijkheden dan in Linux..
Dus ik zeg doei windows later!!!!

 =D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #34 Gepost op: 2013/01/20, 17:46:50 »
Dus ik zeg doei windows later!!!!

 =D

nu facebook nog!

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #35 Gepost op: 2013/01/20, 20:04:28 »
Intel-videokaart werkt perfect hier op Ubuntu 12.04 :)
De draad die ik gaf (je hebt dus niet gelezen) gaat over 

Chipset info:

Mobile Intel (R) 4 Series Express Chipset Family

Laptop is een Acer Aspire 5336

als jij weet dat dat wel kan draaien onder Ubuntu, waarom laat je dan even niet weten hoe die jongen dat voor elkaar krijgt. ;)


Ehm, als ik het tegen jou had had ik jou wel geciteerd... Ik wilde gewoon in het algemeen laten weten dat Intel-videokaarten goed werken op Linux.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #36 Gepost op: 2013/01/20, 20:11:23 »
Ik had jou post nog niet eens gezien, ik volg niet elke post in dit topic meer sinds wat ik aangaf vervelend te vinden. Ik kwam er gewoon achter dat het perfect draait met een Intel-videokaart en dat wilde ik delen omdat dat een veelgebruikt argument is dat die slecht draaien door driver issues en dat lijkt nu dus opgelost, dus nog een reden minder voor Intel-videokaart-mensen om Windows te gebruiken :)

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #37 Gepost op: 2013/01/20, 21:21:37 »
Intel-videokaart werkt perfect hier op Ubuntu 12.04 :)
De draad die ik gaf (je hebt dus niet gelezen) gaat over 

Chipset info:

Mobile Intel (R) 4 Series Express Chipset Family

Laptop is een Acer Aspire 5336

als jij weet dat dat wel kan draaien onder Ubuntu, waarom laat je dan even niet weten hoe die jongen dat voor elkaar krijgt. ;)

De 4-serie werkt al jaren onder Linux, er is ook zoiets als verkeerde conclusies trekken.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/20, 21:24:06 door Cumulus007 »

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #38 Gepost op: 2013/01/20, 21:22:33 »
Haha sorry maar gasten bij mij in de klas hebben een laptop een jaar geleden gekocht en nog steeds staat de probeer versie van Norton erop. Ja en iedereen gebruikt ook Windows. Ben de enige met een docent die Linux gebruikt. Windows maakt je lui, en Windows maakt je gefrustreerd. Nog niet gesproken over die toolbars die zonder dat ze kijken wat ze installeren in firefox zijn toegevoegd.

Wellicht wat Off-topic

Ik gebruik Linux voor 2 redenen:
1: Ik steun geen kapitalisten (Microsoft)
2: Linux is veiliger

Echter heb ik wel een console van Microsoft (maar geef er zo min mogelijk geld aan uit)
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #39 Gepost op: 2013/01/21, 16:17:09 »
Ik gebruik Linux voor 2 redenen:
1: Ik steun geen kapitalisten (Microsoft)

Ach, Microsoft heeft zich met zijn streven naar een monopolie, het dwarsbomen van concurrentie en marktwerking toch altijd meer overeenkomsten getoont met communisten dan met durf kapitalisten hoor. Ik denk dat Microsoft met het angstvallige dwarsbomen van concurrentie zich prima zou hebben gevoeld als staatscomputermonopolist. :D

Dus.. voel je niet schuldig als je Microsoft steunt, in het hart is Microsoft eigenlijk communistisch en heeft het een hekel aan marktwerking!  :D
« Laatst bewerkt op: 2013/01/21, 17:51:52 door Thomas de Graaff »

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #40 Gepost op: 2013/01/21, 17:04:16 »
Haha sorry maar gasten bij mij in de klas hebben een laptop een jaar geleden gekocht en nog steeds staat de probeer versie van Norton erop. Ja en iedereen gebruikt ook Windows. Ben de enige met een docent die Linux gebruikt. Windows maakt je lui, en Windows maakt je gefrustreerd. Nog niet gesproken over die toolbars die zonder dat ze kijken wat ze installeren in firefox zijn toegevoegd.

Wellicht wat Off-topic

Ik gebruik Linux voor 2 redenen:
1: Ik steun geen kapitalisten (Microsoft)
2: Linux is veiliger

Echter heb ik wel een console van Microsoft (maar geef er zo min mogelijk geld aan uit)
Canonical is altijd nog een bedrijf. Denk je dat het alleen maar vrijwilligers in dienst heeft?

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #41 Gepost op: 2013/01/21, 17:09:35 »
Ik gebruik Linux voor 2 redenen:
1: Ik steun geen kapitalisten (Microsoft)

Ach, Microsoft heeft zich met zijn streven naar een monopolie, het dwarsbomen van concurrenten en marktwerking toch altijd meer overeenkomsten getoont met communisten dan met durf kapitalisten hoor. Ik denk dat Microsoft met het angstvallige dwarsbomen van concurrentie zich prima zou hebben gevoeld als staatscomputermonopolist. :D

Dus.. voel je niet schuldig als je Microsoft steunt, in het hart is Microsoft eigenlijk communistisch en heeft het een hekel aan marktwerking!  :D

Ach zo werkt Microsoft http://www.metronieuws.nl/plus/falen-van-microsoft-consoles-is-onvermijdelijk/xSFmau!HfLoS3ysd4LeotSPu__u5g/

LOL
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #42 Gepost op: 2013/01/21, 20:21:59 »
Haha sorry maar gasten bij mij in de klas hebben een laptop een jaar geleden gekocht en nog steeds staat de probeer versie van Norton erop. Ja en iedereen gebruikt ook Windows. Ben de enige met een docent die Linux gebruikt. Windows maakt je lui, en Windows maakt je gefrustreerd. Nog niet gesproken over die toolbars die zonder dat ze kijken wat ze installeren in firefox zijn toegevoegd.

Wellicht wat Off-topic

Ik gebruik Linux voor 2 redenen:
1: Ik steun geen kapitalisten (Microsoft)
2: Linux is veiliger

Echter heb ik wel een console van Microsoft (maar geef er zo min mogelijk geld aan uit)
Canonical is altijd nog een bedrijf. Denk je dat het alleen maar vrijwilligers in dienst heeft?

Inderdaad. Ook Canonical streeft er naar om winst te maken en op zoveel mogelijk computers (5% in 2013 toch?) voorgeinstalleerd te zijn.

@femke: Volledig met je eens.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #43 Gepost op: 2013/01/21, 21:14:44 »
Lol... in een topic over een alternatieve visie op Microsoft mag er niet raar over Microsoft gepraat worden. :D Verplicht offtopic oid?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #44 Gepost op: 2013/01/21, 22:08:49 »
Het komt héél vaak voor dat gefundeerde kritiek op Windows uiten gezien wordt als bashing, terwijl trollen soms wel pagina's lang mogen doorgaan Windows op te hemelen met allerlei leugens (die je uiteraard niet mag weerleggen wegens bashing). Zelfs in Linux-geöriënteerde fora.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #45 Gepost op: 2013/01/22, 07:25:20 »
Ik was niet echt bezig met bashing, wilde laten zien wat Microsoft als bedrijf doet en hoe belangrijker geld is. Mensen die het hardst schreeuwen negeer ik gewoon. Sommige vinden het leuk om het snelst te concluderen en neer te zetten dat we aan het bashen zijn. Vorm van aandacht tekort.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 07:27:20 door Kingdom »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #46 Gepost op: 2013/01/22, 08:04:24 »
Het komt héél vaak voor dat gefundeerde kritiek op Windows uiten gezien wordt als bashing, terwijl trollen soms wel pagina's lang mogen doorgaan Windows op te hemelen met allerlei leugens (die je uiteraard niet mag weerleggen wegens bashing). Zelfs in Linux-geöriënteerde fora.
Niets'zelfs' maar 'juist'. Want als je dat andere OS gaat ophemelen in een Windows-forum, dan krijg je niet die 'leuke' reacties zoals je hier ziet en ook (zeker) niet die prettige sfeer (not) die dan ontstaat. En inderdaad, het woord bashing is aan inflatie onderhevig en wordt te pas en te onpas gebruikt, vaak onterecht (omdat de gegeven kritiek wel degelijk onderbouwd is), tot het manipulatieve aan toe, alleen om het gelijk te halen.

Ter zake. Een hele interessante stijlvorm die de schrijver heeft gekozen. In het stuk zegt hij duidelijk dat het ironisch bedoeld is, als een soort gedachtenexperiment en komt tot een aantal mooie conclusies die rechtstreeks op het gevoel en ervaring van velen die Ubuntu/Linux gebruiken, aansluiten.

Zelf heb ik onlangs deze stijl in een discussie op LinkedIn gebruikt (Professional Ubuntu Users) over GIMP: stel je voor dat je van kinds af aan alleen maar met GIMP hebt leren werken en je moet dan ineens Photoshop gaan leren, dan sta je toch heel raar te kijken: alles zit op een andere plaats en heet ook anders. Want omgekeerd is dit de meest gehoorde kritiek van Photoshop-gebruikers die (een enkele keer) GIMP gaan gebruiken. Maw. het is maar wat je gewend bent, het andere is vaak niet beter of slechter maar vaak alleen anders.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #47 Gepost op: 2013/01/22, 09:44:16 »
Ik heb zelf dagelijks met Windows gewerkt sinds de vroege jaren '90 en vind dus van mezelf dat ik wel degelijk geplaatst ben om een gefundeerde en op ervaring gebaseerde mening over dit besturingssysteem te hebben. De voornaamste punten van kritiek draaien rond {1} veiligheid (of het totale gebrek daaraan, malware en hackbaarheid) en {2} prestaties (zwakke multitasking, zeer zwakke multiprocessing). En net die twee punten van kritiek doet Linux wél goed. Wie kritiek heeft op Linux, komt steeds weer terug op hardware die niet of slechts met veel terminalwerk aan de gang te krijgen is, of software die niet te vinden is. Dat is echter niet de schuld van Linux, maar van al die firma's (zowel hardware als software) die alleen Windows willen ondersteunen. Je kunt dat gemakkelijk omzeilen door alleen hardware te kopen waarvan je op voorhand onderzocht hebt dat die keurig en moeiteloos zal werken met Linux, en software-alternatieven te zoeken of als die niet bestaan Wine of virtualisatie te gebruiken. Privé heb ik Windows al jaren geleden te rug toegedraaid en ik heb daar nog geen moment spijt van gehad. Ik heb maar twee toepassingen die Windows vereisen en die draai ik momenteel in een virtuele XP. Zodra ik goedwerkende Linux-alternatieven vind voor die twee toepassingen, gaat die virtuele Windows definitief de deur uit.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #48 Gepost op: 2013/01/22, 09:57:58 »
Ik zit in precies dezelfde situatie.Moet voor een paar dingen XP nog houden,als ik een vervanger heb,weg Windows!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #49 Gepost op: 2013/01/22, 10:33:43 »
Ik zit in precies dezelfde situatie.Moet voor een paar dingen XP nog houden,als ik een vervanger heb,weg Windows!
Voor mezelf draai ik niets meer in mijn virtuele XP, ik gebruik deze slechts om wat te testen. Voor de gebruikersgroep van De Vrije PC (nu ~60) zijn er 3 die  XP virtueel draaien alleen omwille van Magister. Dit omdat Silverlight (die mooie uitvinding van Microsoft) niet op Ubuntu draait. Aangezien Magister een (veelgehoorde) reden is om *niet* over te stappen naar Ubuntu, zou je bijna denken dat er opzet in het spel is ....