Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .  (gelezen 25894 keer)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #51 Gepost op: 2013/01/04, 16:27:59 »
@Vistaus
Dat is mij reeds bekend, ik ken de cijfers.

@Thomas de Graaff
Komend jaar oftewel zeer binnenkort zijn er een aantal zaken verandert waardoor het porten naar Ubuntu/Linux een stuk makkelijker gaat.
Dat zal dus niet zozeer het probleem zijn.

Echter als ik moet lezen dat men whatsapp moet aanpassen omdat hij anders niet op windows 7 en 8 kan draaien begin ik mijn twijfels te trekken omtrent de structuur van het programma.
En als dit echt zulke problemen oplevert door de structuur snap ik wel waarom die mannen/vrouwen van Whatsapp zo druk zijn dat ze geen tijd meer hebben om links en rechts te porten.
Want ook Android wijzigt bijna iedere maand, en dit is zowiezo de grootste groep die ze tevreden moeten houden......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #52 Gepost op: 2013/01/05, 16:38:43 »
@DirkJan: Nogmaals: een officiële versie van WhatsApp zal lang op zich laten wachten. Een onofficiële kunnen we wel tegemoet zien maar dat is en blijft een grijs gebied.

Ik vraag me af of daar zo lang op gewacht moet worden. Volgens mij draait whatsapp al op android, en het aanpassen voor Ubuntu is dan een kleine moeite lijkt me. Een andere grafische omgeving, maar allebei Linux toch?

Hier maak je een behoorlijke denkfout:

Whatsapp draait net zoals de meeste Android applicaties niet op Linux, maar op Dalvik. Dalvik is een Java-interpreter. Mark Shuttleworth gaat in zijn presentaties er prat op dat er native apps kunnen worden geschreven, en niet kan worden geëmuleerd (Want Dalvik emuleert eigenlijk Java bytecode naar machinetaal.). Dus zeggen dat Android ook maar linux is, is waar, maar doet niet ter zake. In dat opzicht is Whatsapp porten van Android naar UbOS eigenlijk hetzelfde als porten van Android naar iOS, het is gewoon herschrijven.

« Reactie #53 Gepost op: 2013/01/06, 02:32:25 »
A, ok dat heb ik verkeerd begrepen dan. :)

« Reactie #54 Gepost op: 2013/01/08, 12:06:01 »
Wie een Galaxy Nexus heeft kan ergens eind februari Ubuntu Phone uitproberen. Dan zal er een installeerbare image worden vrijgegeven.
Zie:
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/01/ubuntu-phone-download-will-be-ready-late-february

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #55 Gepost op: 2013/01/08, 12:09:26 »
Wie een Galaxy Nexus heeft kan ergens eind februari Ubuntu Phone uitproberen. Dan zal er een installeerbare image worden vrijgegeven.
Zie:
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/01/ubuntu-phone-download-will-be-ready-late-february
Je zou er bijna zo'n Nexus voor gaan kopen...  :)

« Reactie #56 Gepost op: 2013/01/08, 12:56:24 »
Zie:
Je zou er bijna zo'n Nexus voor gaan kopen...  :)

En raad eens hoe vlug de image geporteerd zal worden door XDA-developers naar andere toestellen? ;)

« Reactie #57 Gepost op: 2013/01/08, 15:58:16 »
@DirkJan: Nogmaals: een officiële versie van WhatsApp zal lang op zich laten wachten. Een onofficiële kunnen we wel tegemoet zien maar dat is en blijft een grijs gebied.

Ik vraag me af of daar zo lang op gewacht moet worden. Volgens mij draait whatsapp al op android, en het aanpassen voor Ubuntu is dan een kleine moeite lijkt me. Een andere grafische omgeving, maar allebei Linux toch?
Java-code en een totaal andere API. Nee, dat is helaas niet zo gemakkelijk als je zou hopen.

« Reactie #58 Gepost op: 2013/01/08, 19:35:32 »

En raad eens hoe vlug de image geporteerd zal worden door XDA-developers naar andere toestellen? ;)

Tytung heeft al laten weten zich daar volledig te voor gaan engageren. Alleen is nog niet duidelijk wat de specificaties precies zijn voor een Ubuntu op een smartphone, maar zelfs Jelly Bean draait wel degelijk goed op een single core 1GHz terwijl men staat te roepen dat ie ontworpen is voor dualcores en hoger.
In ieder geval: ik had een gevoel dat dit zou gebeuren, en daarom een HD2 opgekocht/ hersteld en nu in afwachting voor Ubuntu.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #59 Gepost op: 2013/01/09, 02:00:33 »
Was deze al geplaatst? Nog een demo die Mark geeft: http://www.youtube.com/watch?v=RO7QbCqFY7Y&feature=youtu.be

« Reactie #62 Gepost op: 2013/01/09, 22:42:00 »
En dan nog even de SUPERB uitleg door master Jono: http://www.iloveubuntu.net/jono-bacon-video-demoes-ubuntu-phones-ces-2013

Dat was echt een superdemo die die gaf :)

« Reactie #64 Gepost op: 2013/01/14, 12:14:39 »
sja leuke info  van die Kevin Everett

Echter hij raapt wat cijfers bijelkaar en maakt daar zelf een soort rekensom/formule van waaruit een waarschijnlijke resultaat uit komt.

Hij zegt zelf dan ook:
Citaat
However these are not solid numbers and Windows Phone might be falling just short of the million units sold a week number right now.

Heeft een verwachting en is hoog gespannen net als jij   =D

Feit is dat de economie nog steeds aan het instorten is, de Chinesen/Japanners/Taiwanesen de hele markt overspoelen met goedkope zaken, en het dus steeds moeilijker word voor dure spullen.

En dus zegt Kevin stukje verder :
Citaat
But with the launch of lower end devices like the Nokia Lumia 505/620, Ascend W1, etc... combined with the push into China and other markets these sales should be had in 1Qtr 2013
Read more at http://www.dailymobile.net/2013/01/14/windows-phone-already-selling-one-million-devices-a-week/#SEQ0P65UPxYDGrUq.99

Het gaat dus om het hele pakket wat aangeboden word inclusief de goedkope telefoontjes.

Misschien hebben ze geluk want de markt is zo ingestort dat zelfs Apple voor hun nieuw iphone5 onderdelen orders bij de leveranciers heeft ingetrokken omdat de verkoop zwaar tegenvalt.
En dus heeft microsoft het geluk dat hij die gaatjes kan opvullen met hun nokia.
Is het echt de economie dan verkoopt ook Microsoft nix, zoppa, zilt, nada, noppes....

Je ziet Vistaus ook alleen met linkjes smijten helpt niet, onderbouwen is de truc.  =D

« Reactie #65 Gepost op: 2013/01/14, 12:24:46 »
Ik wilde er ook geen discussie ofzo van maken, anders had ik het inderdaad wel onderbouwd. Was slechts ter informatie.

« Reactie #66 Gepost op: 2013/01/15, 12:56:54 »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #67 Gepost op: 2013/01/15, 16:35:52 »
E zit idd veel muziek in.
En als de markt het dan ontdekt en er makkelijk mee kan werken dat is er een nieuwe hype geboren.
En dat laatste is heel belangrijk, daar vaart Apple nu op met zijn Iphone.....
Echter zoals Apple nu ook al merkt is een hype tijdelijk, dus met een beetje geluk komt Ubuntu net op tijd op de markt en word
het een nieuwe hype.

We wachten af, nogmaals het ziet er veelbelovend uit  O0

« Reactie #68 Gepost op: 2013/01/15, 20:05:31 »
En als de markt het dan ontdekt en er makkelijk mee kan werken dat is er een nieuwe hype geboren.
En dat laatste is heel belangrijk, daar vaart Apple nu op met zijn Iphone.....

Guess again :rolleyes:
http://www.nu.nl/gadgets/3004150/nederlanders-hebben-veel-vragen-iphones.html

'Makkelijk' is voor iedereen anders.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #69 Gepost op: 2013/01/24, 21:12:05 »
Het project voor de UbuntuPhone basis apps: https://wiki.ubuntu.com/UbuntuPhone/CoreApps
participate in building the core set of apps that will ship with the phone

Kijk aan, er komt standaard een Terminal in. :)
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #70 Gepost op: 2013/03/02, 09:23:07 »
Mijn excuses dat ik dit topic nog eens kick. Weet er iemand waar men een Ubuntu phone kan kopen? Gisteren had ik problemen met mijn VOiP. Met een Ubuntu phone waar Qutecom (Deze software is enkel beschikbaar onder Linux en W.) op staat, hoef ik enkel de phone een vast IP adres te geven en de poorten die worden gebruikt voor de VoiP te forwarden naar dit Ip-adres. Zodoende heb ik altijd een "vaste telefoonlijn" bij mij op zak waar er een bereik is van mijn wifi. En weet er ook iemand of een Ubuntu phone kan werken zonder simkaart? Ik zou hem nog niet gebruiken als gsm. Thx!!

« Reactie #71 Gepost op: 2013/03/02, 10:32:00 »
Het is nog (lang) niet beschikbaar voor de consument. Volgens mij zijn er ook nog geen carriers (providers) bekend die het gaan leveren bij hun telefoon. Er komt ook geen apart toestel voor Ubuntu Phone, het zal draaien op (high-end) bestaande modellen. Je kunt al wel zelf met Ubuntu Phone aan de slag als ontwikkelaar maar zoals ze zelf zeggen, het is nog lang niet klaar voor alledaags gebruik:
Citaat
While a huge amount of Engineering and Design work has been put into ensuring that the foundations for our user experience vision are in place, we want to stress that the Ubuntu Touch Developer Preview is currently work in progress. We are releasing the full code at this point to align to our philosophy of transparency and open source development.

We recommend to install the Touch Developer Preview only if you are a developer or enthusiast who wants to test or contribute to the platform. It is not intended to replace production devices or the tablet or handset you use every day.

http://developer.ubuntu.com/2013/02/releasing-the-ubuntu-touch-developer-preview-and-sdk-alpha/

« Reactie #72 Gepost op: 2013/03/02, 10:33:06 »
Ubuntu Phones zijn pas vanaf 2014 te koop en de de devloper preview die je nu kunt installeren op een aantal modellen heeft nog geen VOIP-ondereteuning.

@erik: Ubuntu Touch komt wel degelijk op losse toestellen. Je moet het nie verwarren met Ubuntu for Android, dat is weer een ander project.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/02, 10:34:50 door Vistaus »

« Reactie #73 Gepost op: 2013/03/02, 11:15:30 »
Ubuntu Phones zijn pas vanaf 2014 te koop en de de devloper preview die je nu kunt installeren op een aantal modellen heeft nog geen VOIP-ondereteuning.

@erik: Ubuntu Touch komt wel degelijk op losse toestellen. Je moet het nie verwarren met Ubuntu for Android, dat is weer een ander project.

Ik bedoel dat er geen exclusieve hardware voor Ubuntu Phone gaat worden ontwikkeld, ze gaan gebruik maken van bestaande modellen toch?

« Reactie #74 Gepost op: 2013/03/02, 20:17:44 »

Ik bedoel dat er geen exclusieve hardware voor Ubuntu Phone gaat worden ontwikkeld, ze gaan gebruik maken van bestaande modellen toch?

Ubuntu Phone krijgt eigen hardware; ze zijn al in gesprek met fabrikanten.