En 8 is helemaal geen flop want de Lumia 920 is even vaak besteld als de iPhone 5.
Dit betwijfel ik ten zeerste, en lijkt me verre van de waarheid.
1e plek Iphone
2e plek Samsung Galaxy S III met een slordige 30 miljoen verkochte telefoons binnen 150 dagen.
Met de kennis in je achterhoofd dat de fabrieken die de Lumina maken er niet meer kunnen produceren dan 600 000 stuks per maand ?
Ze begonnen zijn met de verkoop in November en we nu dus krap 2 maanden verder zijn zou een kleine grove rekensom kunnen vertellen dat er op dit momen toch zeker X stuks verkocht zijn....
Waar de Lumina 920 echt in de grote lijst staat atm is niet duidelijk, wel lees je zo nu en dan:
We reviewed the Nokia Lumia 920 early last month and while we loved the smartphone and the software, we feared history might be repeating itself. Nokia’s last flagship phone featured the same great hardware design, the same Microsoft (MSFT) operating system and the same attractive $99.99 price tag, but it was a flop.
Wat wel weer waar is dat de Lumina 920 de best verkochte telefoon is uit de serie gehele serie Windows telefoons die door AT&T op de markt gebracht word.
Ik zal zelf nooit een telefoon kopen met windows erop, stond van de week weer met een collega in de lift die een telefoontje kreeg, hij wilde opnemen en voila de telefoon liep weer vast.
Viel me nog mee dat hij geen BSOD kreeg in het scherm......

3 WhatsApp is geen open source maar er zijn libraries die je kunt gebruiken om ZELF een client te bouwen. Echter is dat illegaal en je krijgt geen ondersteuning van WhatsApp.
Je zal idd geld moeten storten op de rekening van eigenaren van Whatsapp anders krijg je serieuze problemen.