Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux is slechter als windows.  (gelezen 7010 keer)

Offline Rene1979

  • Lid
Linux is slechter als windows.
« Gepost op: 2012/12/02, 18:21:38 »
Hallo allemaal,

Ik lees op heel internet dat Linux en open source zo gewldig is stabiel snel enzo.
Ik ben nu 3 maanden bezig met Linux 90 x geformateerd andere versie gebruikt en geen enkele versie werkt
Opera Firefox geven alleen problemen E-mail gaat zelfs helemaal niet want Evolution Kmail werkt niet fatsoendelijke.

Ik begrijp echt dat mensen zoveel plezier beleven aan Linux of wat dan ook ik heb alleen maar ellende en na 3 maanden nog niks werkend is toch niet normaal of wel soms ?

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/02, 18:37:27 »
Je moet wel open staan voor al dat moois en schoonheid en er wat voor doen om daar van te genieten.
Wanneer je liever een voorgeinstalleerde(dus reeds gefinetuned) windows of osx gebruikt moet je dat gewoon doen.

open source kan van alles zijn en staat niet per definitie voor goed of stabiel en is software voor meerdere platformen.

Het is ook niet voor iedereen geschikt. Zo wil men soms perse IE draaien en games voor het windows platform spelen enz.
Ook het wekelijkse defragmenteren, het vele scannen en serials zoeken ie een groot gemis voor de meesten.
Linux is vwd betreft vooral zeer saai.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/02, 18:42:20 door Dave »

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/02, 18:40:05 »
Blijkbaar doe je iets fout, want bij de meesten van ons werkt het uitstekend  :|.

Het heeft niet veel zin om in beroerd Nederlands aan Linuxbashing te doen op een Linuxforum. Daar heeft niemand wat aan.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/02, 18:41:46 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/02, 18:41:44 »
3 maanden lang alleen maar google forums bezoeken formateren voor fouten opte lossen lijkt me beetje overdreven dat het zo lang duurt
en zeker met email software waar je gewoon geen opties heb tot een account in te vullen in een andere mail programma kan ik wel mijn account in vullen maar dan gaat alles verkeerd dan krijg ik bijvoorbeeld emails en dan staat dus alles door elkaar onderwerpen die niet eens bij de afzender hoort of het email aders van een andere persoon bij een andere naam staat

Offline jan11000

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/02, 18:42:27 »
Hier werkt het perfect, ik ga nooit meer terug naar windows.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/02, 18:42:56 »
Heb al genoeg vragen op verschillende forums geschreven en die oplossingen werken allemaal niet.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/02, 18:43:25 »
Ik ga terug naar windows xp.

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/02, 18:44:20 »
Met ubuntu zit Thunderbird er al in en dan lan er weinig problemen zijn met de email om in te stellen.
Kmail is vrij ruk in vergelijk. Dan beter Evolution.


Offline Dave

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/02, 18:45:28 »
Blijkbaar doe je iets fout, want bij de meesten van ons werkt het uitstekend  :|.

Het heeft niet veel zin om in beroerd Nederlands aan Linuxbashing te doen op een Linuxforum. Daar heeft niemand wat aan.

och beetje frustratie en zeuren over taalfouten is wel het laatste waar iemand dan op zit te wachten.

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/02, 18:48:16 »
Ik ga terug naar windows xp.

Als je je daar het beste bij voelt gewoon doen toch?
Nog steeds de beste versie van microsoft maar ja voor nieuwere hardware of een jonge laptop geen optie meer.
Of in virtualbox met Ubuntu als host  :)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/02, 18:49:27 »
ubuntu heb ik gebruik zorig en pearlinux heb ik geprobeerd werken allemaal niet hier en zelfs de mails programma's Evolution Kmail Thunderbird werken niet normaal ze gooie me alle emails door elkaar afzenders onderwerpen bijlage's

Voorbeeld ik krijg van mijn pa een email met een bijlage die bijlage staat dan in de mail van me vriendin tevens dat het emal adres van me pap in de naam van mij vriendin staat
en als ik dan een mail naar me pa stuur moet ik op de naam mijn vriendin klikken alvorens ik een mail naar me kan versturen terwijl in het adres boek uitterraad naam van me pa met bij behoorend email adres staat en dat is op alle mail programma's zo

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/12/02, 18:50:40 »
virtualbox werkt ook niet heb ik bij een steunpunt laten instellen tot geen resultaat.
Ik heb zelfs mijn pc 2 weken daar gelaten met al mijn problemen en ze kwamen er zelf ook niet uit

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/12/02, 18:54:52 »
Mijn toetsenbord doet het ook niet zodra ik de schift in houd en op een letter klik voor een hoofdletter te krijgen springt het lampje van de capslock aan numlock lampje en hangt mijn toetsenbord en muis vast kan dan alleen nog maar de stekker uit trekken

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #13 Gepost op: 2012/12/02, 19:17:43 »
Ongetwijfeld klopt er dan iets niet. En daar kun je Linux niet de schuld voor geven. Toetsenbord en muis doen het vrijwel altijd zonder problemen, misschien dat enkele fancy Logitech hardware wat gek kan doen, of je hebt een of ander exotisch Chinees merk, maar elk qwerty toetsenbord werkt zonder problemen op welk systeem dan ook. Geen uitzonderingen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #14 Gepost op: 2012/12/02, 19:22:07 »
Ik gebruik het toestenbord van HP wat bij de pc geleverd is wel op ps 2 aansluiting en een muis van trust 3 weken oud.
Maar goed ik gebruik mijn laptop wel verder aangezien ik vandaag alweer 16 x linux opnieuw heb geinstalleerd en steeds niet verder kom omdat Akonadi in beeld steeds en alles vast hangt.

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #15 Gepost op: 2012/12/02, 19:23:05 »
*kuch* we hebben steunpunten voor iets, ik hoop dat je dat weet eh ;)

http://kaart.ubuntu-nl.org/

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #16 Gepost op: 2012/12/02, 19:28:06 »
Mijn pc heeft 2 weken lang bij een steunpunt gestaan in Kerkrade die mensen zijn 4 x thuis geweest en ze snappen het zelf niet eens en weten geen oplossing.
geen enkle mail programma werkt hier dat hebben ze zelf uitgetest en geinstalleerd internet browers doen raar onthouden geen enkele instelingen veranderen steeds van taal terijl ik alleen nederlandse taal op mijn pc heb staan.
Zo man van steunpunt komt thuis hij opend firfox en komt automatischi in het chinees hij sluit firfox opent hem opnieuw toen stond hij in het turks enzo verder met alle talen behalve nederlands.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #17 Gepost op: 2012/12/02, 19:31:25 »
Kerkrade? Dat is niet zo heel ver van waar ik woon. Kom maar eens langs met je pc, dan vissen we wel uit wat er fout is.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #18 Gepost op: 2012/12/02, 19:33:49 »
Dat heeft geen enkele zin meer aangezien hij daar 2 weken heeft gestaan en dat ook thuis zijn geweest soms 6 uur lang

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #19 Gepost op: 2012/12/02, 19:36:53 »
Citaat
Mijn pc heeft 2 weken lang bij een steunpunt gestaan in Kerkrade die mensen zijn 4 x thuis geweest en ze snappen het zelf niet eens en weten geen oplossing.
geen enkle mail programma werkt hier dat hebben ze zelf uitgetest en geinstalleerd internet browers doen raar onthouden geen enkele instelingen veranderen steeds van taal terijl ik alleen nederlandse taal op mijn pc heb staan.
Zo man van steunpunt komt thuis hij opend firfox en komt automatischi in het chinees hij sluit firfox opent hem opnieuw toen stond hij in het turks enzo verder met alle talen behalve nederlands.

Sterk verhaal!

Moet wel een heel bijzondere pc zijn.

Als je ons eerst eens wat specificaties van je pc geeft komen we misschien al een heel stuk verder.

Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #20 Gepost op: 2012/12/02, 19:38:15 »
dat heeft niks met pc te maken volgens steunpunt niet is een pc van 3 jaar oud hp A670-nl

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #21 Gepost op: 2012/12/02, 19:49:14 »
Een simpele google-opdracht leert me dat Ubuntu probleemloos installeert op dit type HP.
Het lijkt me een enig aanbod van Bloom (zie hierboven) om je pc eens duchtig onder handen te nemen, ik zou dat aanbod direct aannemen mocht je met Ubuntu willen blijven werken.

De  Chinese taal komt pas tevoorschijn (= een bug dat wel) wanneer je de Engelse taal volledig verwijdert in je taalinstellingen.
De Turkse daarentegen MOET je hebben aangevinkt of hebben aangewezen tijdens de installatie.

Echter, het lijkt me beter dat we van een compleet schone lei herbeginnen, en zoals ik al zei: stuur eens een PB naar Bloom voor verdere hulp. Jou PC is, gelukkig genoeg, niet speciaal of apart genoeg voor Ubuntu om zo'n problemen te veroorzaken.

Hup de auto in zou ik zeggen !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #22 Gepost op: 2012/12/02, 19:56:03 »
dat heeft niks met pc te maken volgens steunpunt niet is een pc van 3 jaar oud hp A670-nl
Die HP is een hoogbejaarde pc (ruim tien jaar oud vermoed ik, niet 3 jaar) met een AMD Athlon XP 1800+ processor en de NVidia GeForce 3Ti-200 grafische kaart die daarin zit, wordt door moderne Linuxen standaard niet meer ondersteund. Standaard wordt daar trouwens maar 256 MB RAM in gezet, hoeveel heb jij er?
Welke Linux je kunt draaien hangt voornamelijk af van de vga-kaart en de beschikbare hoeveelheid RAM in een pc.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #23 Gepost op: 2012/12/02, 20:00:46 »
Ik heb geen 10 jaar maar 3 a 4 jaar ik weet zelf hoelang ik heb.

3x amd Phenom9(tm) 8650 triple-core processor

4 gb geheugen geforce 9100

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=3890778&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&lang=nl
« Laatst bewerkt op: 2012/12/02, 20:03:39 door Rene1979 »

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #24 Gepost op: 2012/12/02, 20:03:45 »
Dan klopt het modelnummer van HP niet dat je opgegeven hebt. (Ah, het moet een 6740 zijn ipv 670!)
Een triplecore AMD Phenom met 4 GB RAM en een NVidia GeForce 9100 is normaal geen enkel probleem.