Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?  (gelezen 330905 keer)

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #275 Gepost op: 2009/06/16, 18:43:19 »
Jawel, het is erg :(
Trek het je niet aan Cumulus, in Zuid-Limburg is men vrij pragmatisch ingesteld. ;) Zo van: Ach, de achtergrond is mooi, dus waarom een andere? Dat dat logo er niet bij past, is een schouderophaler.  =D
Even als troost: Steef gaat heus nog wel de GIMP gebruiken om dat logo weg te werken.  :D

« Reactie #276 Gepost op: 2009/06/16, 18:48:13 »
Trek het je niet aan Cumulus, in Zuid-Limburg is men vrij pragmatisch ingesteld. ;) Zo van: Ach, de achtergrond is mooi, dus waarom een andere? Dat dat logo er niet bij past, is een schouderophaler.  =D
Even als troost: Steef gaat heus nog wel de GIMP gebruiken om dat logo weg te werken.  :D
Ik heb ook die afbeelding nog zonder dat logo erin hoor, alleen de luiheid wint het op het moment even van mijn wil de oude achtergrond te vervangen. GIMP is me bovendien iets te lastig.:)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #277 Gepost op: 2009/06/16, 20:05:46 »
Met tweaken ben ik zelf nog niet begonnen word wel eens tijd.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #278 Gepost op: 2009/06/16, 20:45:47 »
Trek het je niet aan Cumulus, in Zuid-Limburg is men vrij pragmatisch ingesteld. ;) Zo van: Ach, de achtergrond is mooi, dus waarom een andere? Dat dat logo er niet bij past, is een schouderophaler.  =D
Even als troost: Steef gaat heus nog wel de GIMP gebruiken om dat logo weg te werken.  :D
Ik heb ook die afbeelding nog zonder dat logo erin hoor, alleen de luiheid wint het op het moment even van mijn wil de oude achtergrond te vervangen. GIMP is me bovendien iets te lastig.:)
Gewoon blijven gebruiken Steef, het zijn gewoon een stelletje hypocrieten. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 08:50:48 door Cumulus007 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #280 Gepost op: 2009/06/16, 22:07:41 »
Erg goed gedaan. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #281 Gepost op: 2009/06/16, 23:16:04 »
Getver KDE is bijna net zo erg als Vista.  XD

geen bashing he ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 21:19:56 door chris. »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #282 Gepost op: 2009/06/16, 23:19:42 »
+1
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 21:20:22 door chris. »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #283 Gepost op: 2009/06/16, 23:20:50 »
Toch vind ik het wel erg mooi,dat kde.Krijg niet echt dat vista gevoel hierbij.
Kubuntu 20.04

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #284 Gepost op: 2009/06/16, 23:47:51 »
Nou, wat let je?

« Reactie #285 Gepost op: 2009/06/16, 23:54:42 »
Nou, wat let je?
Heb net kubuntu er weer vanaf,wacht even tot 4.3 uitkomt. =D
Kubuntu 20.04

« Reactie #286 Gepost op: 2009/06/17, 08:49:09 »
+1
Dat schoot me eerlijk gezegd in het verkeerde keelgat. Als ik zie hoeveel mensen op Gnome verschrikkelijke desktops hebben (transparante panelen met nog steeds ondoorzichtige randen langs applets, niet bij elkaar passende thema's, enzovoorts), wat is hier dan mis mee?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 21:20:52 door chris. »

« Reactie #287 Gepost op: 2009/06/17, 09:08:39 »

Ik vind KDE mooier dan Vista :) En bewerkelijker.
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #288 Gepost op: 2009/06/17, 09:09:36 »
Nice.. vooral de randen rond het paneel :) Het dockje van boven, is dat gewoon een paneel?

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #289 Gepost op: 2009/06/17, 09:14:49 »
Vond die desktop nou ook niet de mooiste die ik gezien heb, maar met KDE kan je volgens mij echt mooiere dingen doen dan met Gnome.

Echter maak ik totaal geen gebruik van Gnome, dus spreek daarbij niet uit ervaring......

Ik vind trouwens KDE ook niet in de verste verte op Vista, XP of W7 lijken, het is toch anders! Tenminste, krijg echt een hele andere beleving bij Vista dan bij KDE. Wat ik trouwens in Vista wel prettig vind zijn de extra functie in de verkenner. Die mis ik toch wel een beetje in Dolphin (maar zeker ook op mijn XP laptop).

Trouwens, heb nu zelf KDE 4.3 Beta 2, en ben nog geen bug tegen gekomen. Voor een beetje normaal pc gebruik (lees internetten, e-mailen, office-gebruik en Dolphin etc.) dan he. En het is erg, erg verbeterd ten opzichte van 4.2. De moeite waard volgens mij!

@Kebabfish: Mooie Desktop! Gave achtergrond! Zelf gemaakte foto?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 09:16:21 door thieuke »
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

« Reactie #290 Gepost op: 2009/06/17, 09:25:34 »
Nice.. vooral de randen rond het paneel :) Het dockje van boven, is dat gewoon een paneel?

Het dockje boven is inderdaad gewoon een paneel, scheelt in resources. En je bent onafhankelijk van Compiz e.d.
En de foto's heb ik niet zelf gemaakt, wel zelf verzameld :P Ik pluk hier en daar op internet wat leuke wallpapers weg, en stop ze in de wallpaper map. Die worden dan vanzelf opgenomen in de Dia-voorstelling (elke 15 min een andere).

En ik dacht, voor de mensen die de vorige KDE-desktop niet zo mooi vonden, ik laat even een andere zien :) Het verschil met Vista moge duidelijk zijn.

edit: en rechtsonder heb ik nog een onzichtbaar kladblokje, die momenteel ook leeg is :)

edit2: Deze vind ik persoonlijk mooier, maar ik heb momenteel rond de 60 achtergronden

edit3: plaatjes lijken trouwens korreliger als ik ze hier post

« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 09:52:50 door kebabfish »

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #291 Gepost op: 2009/06/17, 09:51:40 »
Ik ga vanavond even mijn desktop hier posten. Heb namelijk een stijl gevonden, die niet eens randen heeft. Vond dat erg netjes, geloof wel dat die gewoon op kdelook.org stond, maar dat maakt verder niet uit, vond die wel wat hebben.

edit: je hebt helemaal geen bureaublad op je desktop, of is die net als je notitieblokje onzichtbaar?
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

« Reactie #292 Gepost op: 2009/06/17, 10:12:58 »
Systeeminstellingen -> Details van bureaubladthema, daar een andere achtergrond voor het notitieblokje instellen :)

« Reactie #293 Gepost op: 2009/06/17, 10:31:48 »
Toen ik net van Gnome was overgestapt had ik mijn desktop vol met widgets, maar ik ben dit meer gaan waarderen. KDE in rustige overzichtelijke stijl :) Bureaublad heb ik niet nodig, het paneeltje boven in combinatie met Alt-F2 zorgen dat ik alles snel kan openen. Documenten heb ik zo opgezocht met de folder in het onderste paneel. En ik vind het niet erg dat ik geen achtergrond heb bij het kladblok, zo hindert het de mooie landschappen ook niet :P
Maar wel bedankt voor de tip ;) Ik ben trouwens benieuwd naar het thema zonder randen.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #294 Gepost op: 2009/06/17, 10:49:50 »
Die folder in het paneel onder heb ik ook altijd, staat naast het weergeven van het bureaublad en naast Kmenu. Die is ontzettend makkelijk, bijvoorbeeld, ik download iets in mijn desktop-folder, die komt dus op mijn bureaublad terecht, vandaaruit kan je hem over die hele folder-weergave uit het onderste dock kopieren/verplaatsen. Erg mooi!

Ik heb nooit Gnome gehad, meteen KDE genomen, en inderdaad in het begin dat bureaublad met allerlei Widgets volgeplempt, maar in de loop van de tijd zijn ze eigenlijk allemaal weer verdwenen. Heb zelfs geen notitieblok, alleen bureaublad-weergave, en 1 dock onder.
Een extra Dock heb ikniet nodig, ik heb de meest gebruikte programma's in mijn Kmenu ondergebracht als favoriet, dan zit die gelijk onder het eerste tabblad van Kmenu!

Laat vanavond wel dat randloze thema zien.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 11:00:34 door thieuke »

« Reactie #295 Gepost op: 2009/06/17, 10:55:52 »
Ach ja, in het begin test je natuurlijk alle widgets uit. Maar na een tijdje merk je dat je er maar een paar echt gebruikt. Ik heb zelf 2 notitieblokken: één met taken die ik moet doen en eentje met inloggegevens voor bepaalde netwerkshares. Verder een pastebin-widget, als ik op printscreen druk, sleep ik het screenshot uit KSnapShot daar naartoe.. paar seconden later is het gepost op Imagebin.ca, werkt geweldig :)

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #296 Gepost op: 2009/06/17, 11:35:21 »
Goed om wat meer KDE gebruikers te zien, had altijd het idee dat ik vrijwel de enige was. Door zo even rond te neuzen, steken de KDE desktops er over het algemeen met kop en schouders boven uit. Nu heeft dat ook met smaak te maken, maar ik gebruik KDE, dus smaak heb ik wel degelijk  =D
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #297 Gepost op: 2009/06/17, 18:13:39 »
Dit is de eerste: die heet seamless. Wat je ziet is dat zaken die omhoog komen uit het onderste dock, die hebben dus wel een vak waar de onderdelen in staan, maar dit is zonder omkadering. De desktop-folder is helemaal niet omkaderd, je ziet alleen maar de streep en het woord bureublad:

Helaas is hierbij het dock zelf niet doorzichtig. Zo jammer zelfs dat ik zelf eigenlijk deze gebruik:

Zoals je ziet lijkt het dus in de verste verte niet op Vista, zoals dat eerder werd genoemd. Die kalender en die lijst met plugged in devices zijn normaal natuurlijk niet zichtbaar.

Er staat dus niks anders in mijn bureaublad dan 1 folder, ongeveer een kwart van het scherm, omdat ik daar alle downloads op opsla, en verder 1 dock onderaan, deze is wel altijd zichtbaar ingesteld.

De achtergrond kwam mee met KDE 4.3, vind deze wel mooi en scherp, en ik hou wel van groen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #298 Gepost op: 2009/06/17, 18:48:20 »
Mijn bureaublad:

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #299 Gepost op: 2009/06/17, 19:05:14 »
Minder tierelantijnen hiero...