Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tablet  (gelezen 27342 keer)

Re: tablet
« Reactie #100 Gepost op: 2012/11/26, 21:37:51 »
Nou ze zijn dan toch nog sneller binnengekomen, wat?
De aller nieuwste FZ-A1 Panasonic
Ik denk dat ik de eerste ben in NL die nu werkelijk deze nieuwe tablet's heeft.
Verwachting was eerst december of januari maar tis toch nog sneller gegaan.

Nu eens gaan testen en kijken, dingen zien en voelen idd erg degelijk aan, daar is nix mis mee, maar tis wel heel duur speelgoed..  O0

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #101 Gepost op: 2012/11/26, 23:27:28 »
Wel raar van die knoppen onder het scherm terwijl je ook onscreen-knoppen hebt...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2012/11/27, 00:18:13 »
Slijmbal :P

Ik slijm nooit. =D

@Gandyman, Zien er goed uit.
Waarom heb je er 2? Vond je 1 niet genoeg om mee te spelen. ;)

« Reactie #103 Gepost op: 2012/11/27, 10:10:58 »
@Gandyman, Zien er goed uit.
Waarom heb je er 2? Vond je 1 niet genoeg om mee te spelen. ;)

Ze beginnen net met uitleveren en als ik er dan 1 laat komen en die zou net stuk zijn ? kan ik niet testen.
Als ik hem zelf kapot maak kan ik ook weer niet verder, dus 2 is handiger.
Als ze straks uit voorraad leverbaar zijn is het wat anders...

Wel raar van die knoppen onder het scherm terwijl je ook onscreen-knoppen hebt...

Onscreen knoppen zitten bij Android helemaal onderaan en zijn niet makkelijk te bereiken in een bewegend voertuig.
En de aan/uit knop mag best voorop zitten en met de user zet je hem weer in slaap, is ook niet handig als dit onscreen moet gebeuren..  =D

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2012/11/27, 11:05:28 »
off-topic:
@femke98: houd je dan wel van vieze screenprotectors?
end off-topic
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

« Reactie #105 Gepost op: 2012/11/27, 11:35:36 »
@Gandyman
Ik snap wel dat je er twee hebt gekocht. Als men beweert dat ze valbestendig zijn tot een hoogte van 1.20 meter, dan wil je dat toch proberen. :D

« Reactie #106 Gepost op: 2012/11/27, 12:18:15 »
Maar het scherm is al Gorilla Glass dus je zult er best wel wat voor moeten doen vooraleer er iets mee gebeurd...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2012/11/27, 19:59:17 »
Gisteren die Acer aangezet, Acer geregistreerd, en eens gekeken hoe het werkt.
Het zal aan mij liggen (want normaal gesproken ben ik niet gek) dat ik het niet helemaal begrijp nog. Android is toch heel anders hè. ;)

Eens kijken hoe ik mijn mail en zo erop krijg. En andere zaken die ik moet en kan instellen......................het is wel allemaal anders, hier ga ik lang over doen, merk ik wel.

Plus een screenprotector wil ik ook, want ik hou niet zo van vieze schermen.

Niet met je vingertjes aankomen, word het ook niet vies. ;) ^-^

Bij mij zat er al een mail app op waarbij ik bij instellingen zo de adressen in kon voeren.
Als je het eenmaal gewend bent is het makkelijk, het was voor mij ook weer even wennen ondanks dat ik een Android telefoon heb. Daar zit een oudere versie op en dat is net ietsjes anders.

« Reactie #108 Gepost op: 2012/11/27, 20:39:45 »
@Gandyman
Ik snap wel dat je er twee hebt gekocht. Als men beweert dat ze valbestendig zijn tot een hoogte van 1.20 meter, dan wil je dat toch proberen. :D

idd en nog veel meer, alhoewel ik een chimpansee heb zien donderjagen met dit model en die ging er beslist niet zuinig mee om, en jawel de tablet werkte nog, maar was wel rondom bekrast  =D

En het is voor ons niet alleen de robuustheid testen maar ook of we software erop kunnen laten werken zoals wij dat willen, enz enz...

Voorlopig heb ik geen klagen  ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #109 Gepost op: 2012/11/28, 00:04:52 »
Als mijn tablet dat zou kunnen, dan geloof ik dat graag zonder dat ik het nodig vind om te testen. ^-^

Merk in mijn omgeving een toename van Android tablet's. Veel vrienden en kennissen van mij hebben niets met Apple en vinden de iPad veel te duur en ze nemen nu steeds meer een tablet die wat goedkoper is.
Die Nexus 7 is wel gewild bij een aantal.
Niet dat ze het massaal kopen maar het worden er wel langzaam meer.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2012/11/28, 15:00:12 »
Ik zoek een handleiding Android. Echt waar, ik vind het een doolhof om dingen te vinden, ik snap dingen niet......ik mis een muis.........(ik mis voornamelijk het rechterknop menu, geen idee hoe ik dat op een tablet moet doen) bbrrrr..........
Acer heeft een eigen schil om android, maar misschien heb je wat aan de handleiding van de Nexus 7 die pure android draait:
http://www.portablegear.nl/google/nexus-7/handleiding/
Ubuntu MATE 16.04

Offline petervs

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 2012/11/28, 15:12:49 »
Heb je ook al een bestandsverkenner geïnstalleerd? Op de nexus moest je die apart installeren.
Dit is bijv. een goede: ES File Explorer
Ubuntu MATE 16.04

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2012/11/28, 17:06:52 »
Als je een woord of link aan blijft raken dan kun je die kopieren of in een nieuwe tab openen.
Is een soort rechtermuisknop.

Je eerste keer dat je met Android werkt zeker.
Is in het begin wennen maar als je het eenmaal door hebt is het simpel.

« Reactie #113 Gepost op: 2012/11/29, 19:45:08 »
een element 'vasthouden' is zelfs precies gelijk aan rechts klikken, als je met een keyboard werkt die een toets heeft voor een contextueel menu dan opent die precies het zelfde als je het zelfde geselecteerd hebt.

sprekende van keyboards:
ik heb net vandaag het kruidvat keyboardhoesje ontvangen, werkt goed, maar past niet geheel bij de tablet.
o.a. zit hij aan de rechter zijde helemaal negens aan vast, er zit wel een bandje elastiek maar die valt naast de hoek van het tablet.
verder is de USB kabel eigenlijk te kort, en haalt hij het daardoor niet goed naar de bovenkant van het tablet, hij komt er wel maar enkel over het scherm, niet langs of achterlangs.

verder werkt het wel goed, er zit ook een steuntje achter zodat je hem kan neerzetten, en is zelfs goedkoper dan enkel hoesjes (zonder keyboard) bij media markt (Groningen) zijn, wel soms wel 40,- kosten, en deze maar 24,99.
in tegenstellingen tot wat er op kruidvat.nl staat werkt hij wel met andere tablets, in elk geval de Yarvik GoTab TAB464EUK (welke mijn moeder heeft en ik even geprobeerd heb in de hoes).

thuis gebruik ik het tablet echter niet, want de WiFi van de tablet werkt wel goed, dat van mijn modem/router daarentegen is een ramp.
op werk via een virtuele router werkt hij wel goed, en ook toen ik laats bij foxoffire33 was werkte hij goed met de KPN ExperiaBox.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

FrSu

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: 2012/11/29, 21:04:24 »
Ervaringen hier met alternatieve mail apps? Gmail en de standaard mail app vind ik niet zo plezierig werken als je gewend bent aan bv thunderbird of Evolution.

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #115 Gepost op: 2012/11/29, 22:00:59 »
Sommigen geven K9 mail de voorkeur voor mail. Misschien is dat iets?