Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tablet  (gelezen 27420 keer)

Re: tablet
« Reactie #75 Gepost op: 2012/11/22, 20:11:23 »
ook hier is de Proline 2 aangekomen, en ben er tot nu toe erg tevreden mee.

het is duidelijk een nieuwere dan uit de review van de eerdere 9.7", hoewel hij wel bleading heeft, heeft hij het niet enorm veel, de Youtube apps e.d. zijn gewoon de tablet versies en het aanraakscherm reageerd vrij goed.
hij mist wel af en toe een aanraking maar niet zoals in de review staat het meeste, echt af en toe.
wat ik vooral handig vind is dat er een Ethernet functie in zit, ik weet niet welke adapter(s) je kan gebruiken, maar voor mij is ethernet op de tablet wel handig.

overigens, de site van kruidvat staat "16GB opslag (uitbreidbaar tot 32GB met Micro SD)", uitbreiden met 32GB wil ook, ik het er een 32GB Kingston MicroSD kaartje in geprikt en die werkt gewoon.
*heeft er ondertussen ook nog een 32GB USB stikje aan hangen*

WiFi wil bij mij niet werken, maar ik moet er wel bij zeggen, ik heb Ziggo, en een Ubee, en ik denk dat het probleem in die Ubee zit.
ik neem hem morgen denk ik mee naar werk, en als het goed is kan ik dan proberen of WiFi daar wel werkt, wat ik wel verwacht, en zo ja licht het aan die Ubee (die volgens Ziggo normaal werkt, maar een bereik heeft wat minder is dan bluetooth...)

ik denk dat ik het mapje/keyboard er ook bij ga nemen, want dat is wel handig, ook i.v.m. bescherming van de tablet.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2012/11/22, 20:42:44 »
Krijg je toch alweer een notebook, zij het deelbaar  =D

« Reactie #77 Gepost op: 2012/11/22, 20:52:18 »
Krijg je toch alweer een notebook, zij het deelbaar  =D
nee, een netbook zul je bedoelen.

Dat hangt ervanaf hoe groot de toetsen zijn. De Lenovo IdeaTab met keyboard dock heeft een toetsenbord waarop een paar zeldzame functietoetsen ontbreken waardoor de toetsen lekker groot zijn zoals op een notebook.

Dus wie weet is dat bij deze Proline ook zo.

FrSu

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: 2012/11/23, 19:21:18 »
De Asus Transformer met dock heeft het allebei en het werkt prima. ;) 

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #79 Gepost op: 2012/11/23, 21:50:58 »

Mee eens. ^-^

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2012/11/24, 00:06:36 »

Mee eens. ^-^
De Asus Transformer is na de iPad de best beoordeelde tablet. Een toetsenbord is ook voor onze tablet verkrijgbaar, werkelijk niemand bij ons thuis heeft behoefte aan een toetsenbord..

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2012/11/24, 03:54:17 »

Mee eens. ^-^
De Asus Transformer is na de iPad de best beoordeelde tablet. Een toetsenbord is ook voor onze tablet verkrijgbaar, werkelijk niemand bij ons thuis heeft behoefte aan een toetsenbord..

Ik wil niet meer zonder.
Het bevalt mij zeer goed en vooral het typen werkt vele malen fijner.
Heb hem niet altijd aan het dock maar als ik moet typen dan hangt hij er aan.

Heb ook de bescherming waardoor ik hem ook zonder dock overeind kan zetten en het hele systeem is goed beschermt.
Om het laatste ging het bij mij om.

Dock geeft tevens flink wat extra accu duur erbij.
Kan 15 uur makkelijk zonder te laden er mee werken en het ding staat bij mij heel de dag aan.
Zet hem op standbij als ik weg ga en als ik naar bed ga hang ik hem aan de lader.
Dock heeft tevens een extra SD poort en een USB poort.

FrSu

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 2012/11/24, 09:29:59 »
Netbookje altijd op schoot, kan met de AT met Dock net zo. Typen uiteraard plezierig. Geen warmteafgifte en lawaai. Heb 'm al 5 avonden in gebruik en 's nachts op de standby dicht geklapt, Battery staat nu nog op 86%.  In deze combinatie is laden maar eens in de zoveel tijd nodig. Mijn netbookje moest ik vaak nog tijdens gebruik  weer opladen.

Alles voor internet en mailen werkt goed en snel.

2 nadelen voor mij nu:

Ik mis het werken met Linux wel een beetje en kan nog niet goed verbinding krijgen met mijn NAS. Het laatste wordt aan gewerkt met ES Explorer, het eerste kan ik zo nu en dan nog wel op mijn netbookje / testPC doen. Maar dat zal, denk ik, met verloop van tijd wel minder worden.

Edit: Benadering NAS met ES Explorer goed werkend gekregen, werkt prima.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/24, 10:22:09 door FrSu »

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #83 Gepost op: 2012/11/24, 09:41:42 »
Tja, maar een netbookje heeft een scherm als een tablet, alleen kan je hem er niet afhalen.
Dus is in mijn ogen een netbookje te vergelijken met een tablet met toetsenbordje, alleen niet deelbaar.
Als mijn toetsenbordje eraf kon, had ik dus een tablet.  ;)
Dit verhaal gaat alleen maar op als het scherm ook touch heeft. De meeste netboekjes hebben dat niet.

FrSu

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 2012/11/24, 10:24:19 »
En die combinatie vind ik nu juist erg plezierig om mee te werken. Ik heb geen muis meer nodig (met de pad  kan ik niet zo goed overweg, krijg er kramp in mijn vingers van).

FrSu

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 2012/11/24, 12:21:24 »
Als ubuntu een desktop versie ontwikkeld geschikt voor een aanraakscherm met de switchmogelijkheid naar een netbook desktop omgeving, zoals in Kubuntu, en dan ook nog op eenvoudige wijze door een leek te installeren in dualboot op een android , dan zou Ubuntu in mijn ogen een enorme hit kunnen scoren.

Ubuntu op een Android tablet is, zover ik weet, nog niet echt een succes. Maar heeft in mijn ogen wel een goede toekomst.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/24, 12:24:50 door FrSu »

« Reactie #86 Gepost op: 2012/11/24, 12:51:30 »
Als ubuntu een desktop versie ontwikkeld geschikt voor een aanraakscherm met de switchmogelijkheid naar een netbook desktop omgeving, zoals in Kubuntu, en dan ook nog op eenvoudige wijze door een leek te installeren in dualboot op een android , dan zou Ubuntu in mijn ogen een enorme hit kunnen scoren.

Ubuntu op een Android tablet is, zover ik weet, nog niet echt een succes. Maar heeft in mijn ogen wel een goede toekomst.

Toevallig kan je op jouw Asus Transformer Ubuntu installeren, wel onofficieel. En zo zijn er nog een paar waarop het onofficieel kan (zoals mijn HP Touchpad bijv. en dat is niet eens een Android-tablet, wel een zelfde Linux-basis). Officieel kan het alleen op de Nexus 7 (officieel=je krijgt ondersteuning van Canonical).

FrSu

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 2012/11/24, 15:57:49 »
@Vistaus: Heb je een link met info hierover? Misschien een idee om hierover een apart forum item te maken? Er zijn vast meer Ubuntu-ers die een Android tablet hebben en hiermee aan de slag willen. ^-^

« Reactie #88 Gepost op: 2012/11/24, 20:10:52 »
@Vistaus: Heb je een link met info hierover? Misschien een idee om hierover een apart forum item te maken? Er zijn vast meer Ubuntu-ers die een Android tablet hebben en hiermee aan de slag willen. ^-^

Ik plaats hier de linkjes van de tablets waarvan ik weet dat het kan en voor het bespreken kunnen we evt. een nieuw topic starten ;)

Android-tablets

Asus Eee Pad Transformer:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995157
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1852702

Asus Transformer T700:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1988174

Google/Asus Nexus 7:
https://wiki.ubuntu.com/Nexus7/Installation

Andere Linux (niet-Android)-tablets

HP Touchpad:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1304475
(enige nadeel is dat ze een beetje vreemd werken waardoor sommige fixes verderop in het topic verschijnen; er werkt dus al veel meer dan de eerste post zegt - en 12.04 komt eraan)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1364034
« Laatst bewerkt op: 2012/11/24, 20:22:17 door Vistaus »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2012/11/24, 23:18:19 »
Asus TF300T heeft ook Ubuntu.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1986730

Enige is wel dat je bij de Asus niet moet upgraden naar Android 4.1 want dan werkt het niet.
Voordeel is wel dat je met de Asus als je het dock erbij hebt, het wat fijner werkt dan alleen touch aangezien een aantal dingen nog niet aangepast zijn om fijn te werken met touch.
Maar snel is het niet.
Zou wel mooi zijn als ze het zo maken dat ook alle Android apps straks in Ubuntu werken op de tablet anders is het voor mij nutteloos omdat ik dan niet meer die dingen kan doen waar ik nu mijn tablet voor gebruik.

@FrSu, Ja je kunt lang met je accu doen en wat ik fijn vind is dat het dock je tablet vol houd zodat als je hem los haalt, je een volle tablet hebt.
Tevens wat je zegt word hij niet warm en werkt het fijner met het scherm dan het touchpad. Heb die touchpad ook uit staan omdat ik het toch niet gebruik.

NAS werkt bij mij zonder problemen en stel het zelfs zin vanaf mijn tablet.
Ik kijk films en dergelijke die op mijn NAS staan op mijn tablet en ik heb ook mijn clouds aan mijn tablet gekoppeld.
Gebruik Antek Verkenner waarin je een aantal clouds zoals Sky drive, Google en Dropbox aan kunt hangen.
Kan ik makkelijk van mijn server naar mijn cloud of omgekeerd dingen verplaatsen.

Bedien tevens XBMC met Yatse wat ik fijner vind dan de officiele app van XBMC en heb nu ook een Youtube app waarmee ik Youtube op mijn TV kan bedienen.
Heb een TV met van alles er op en dat is wel handig.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2012/11/25, 17:32:47 »
Ik ben overstag, ik kon hem niet laten liggen:

De Acer Iconia Tab A501 16 GB, met WIFI en G3 en weet ik veel wat er allemaal opzit.
Heb hem net opgehaald, spelen ga ik straks na de sportuitzending van 19.00 uur wel.

Mij benieuwen!
Welja, doe maar lekker ruig, volgens mij is de Acer Iconia Tab A501 beslist geen miskoop  ;)
Veel plezier ermee ! 

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2012/11/25, 20:52:24 »
Leuke tablet Femke98, ben benieuwd naar hoe je het vind werken na een tijdje.

Moest even kijken welke het ook weer was en toen kwam ik een filmpje tegen met die tablet en een PS3 controler. Was vergeten dat je die er ook nog aan kunt hangen en aangezien ik die 3 heb kan ik er makkelijk 1 er aan hangen.
leuk voor spellen.

FrSu

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 2012/11/25, 20:57:33 »
Joepie!! Weer een tablet gebruiker erbij!! Veel plezier ermee Femke  :D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2012/11/25, 21:39:54 »
Dan heb je peg gehad.
Ik heb heel veel uit Japan en China en zo laten komen en ik heb 1x bij moeten betalen en de rest kwam netjes binnen.
De leveranciers zetten er zelf af gift op met een lagere waarde waardoor je kans maakt dat het er door komt. De douane doet steekproeven en als je bij moet betalen dan heb je net peg gehad.
Maar ook voor het geen wat ik importeerde betaalde ik amper iets bij aangezien de waarde enkele honderden Euro's was en dan is 34 Euro bij betalen voor iets waar je hier het dubbele voor betaald goed te doen. =D

Anders zelf de hoes pimpen met dingetjes. =D

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #94 Gepost op: 2012/11/25, 22:12:24 »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijzelf steeds meer de smartphonegeneratie ga herkennen. Waar ik dat met mijn vorige mobiel niet had merk ik dat ik nu steeds vaker dingen op mijn mobiel doe die ik vroeger op mijn laptop deed. Of dat komt doordat de N9 wel bruikbare hardware en prachtige software heeft of doordat ikhet anderen ook zie doen weet ik niet. Ik kan iig nu wel tegen mijn zus zeggen dat ook ik kan multitasken ;)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2012/11/25, 22:32:05 »
toiletteren en mobiel freubelen?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2012/11/26, 01:34:11 »
toiletteren en mobiel freubelen?

Hahaha ja.

@Timo, Vrouwen kunnen net zo goed multitasken als mannen dat kunnen en dat is niet.
Het maakt niet uit of je een vrouw of een man bent. Maar zeg maar niet tegen je zus want vrouwen willen ook een keer iets kunnen wat mannen niet kunnen. =D ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2012/11/26, 12:42:31 »
Zeg, luister eens.
Vrouwen kunnen veel beter multitasken dan mannen, dat is algemeen bekend en onderzocht.
En in het dagelijks leven zo vreselijk herkenbaar!

Ik kan echt 5 dingen tegelijk doen, maar dan kan ik niet van mijn man zeggen.
En geloof mij nu maar dat (de meeste) vrouwen dit veel beter kunnen.

Ik geef je helemaal gelijk Femke98 en zal je niet tegenspreken.
 ^-^

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #98 Gepost op: 2012/11/26, 14:11:46 »
Jou geef ik graag gelijk femke98. ^-^

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #99 Gepost op: 2012/11/26, 19:30:03 »
Slijmbal :P