Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?  (gelezen 43966 keer)

Re: zit windows 8 groei van ubuntu in de weg?
« Reactie #175 Gepost op: 2012/12/04, 11:30:18 »
Nee Joris, je mag helemaal niet de nieuwste generatie laptops/tablets gaan uittesten want dan ontkracht je Emiels "feit" dat ouderen geen nieuw spul willen =D =D

« Reactie #176 Gepost op: 2012/12/04, 11:34:04 »
hahaha Vistaus toch ......  =D  =D emiel bedoelt het goed hoor, hij is alleen heel enthousiast over de nieuwe µsoft-spullen (en dat mag van mij hoor) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Dave

• Lid
« Reactie #177 Gepost op: 2012/12/04, 11:36:56 »
Ik niet want het is volledig ontopic.
Denk ook niet dat Linux een spurt gaat maken op de tablets, win8 wel.
Zal zelfde gaan als met de notebooks.
alleen vwb de smartphone geloof ik niet dat het een groot marktaandeel gaat krijgen.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #178 Gepost op: 2012/12/04, 11:37:46 »
zitten er alweer 3 reacties tussen  :evil:

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #179 Gepost op: 2012/12/04, 15:11:34 »
Citaat
heb je er mee gewerkt?  quote emiel

Heb enkel even de Previeuw gedraaid, maar door werkomstandigheden ben ik terug naar Kubuntu/Xubuntu gegaan.
WP7 en hoger heb ik ongeveer een jaar gedraaid op mijn HTC HD2 en ik was (en ben) daar vol lof over.
Android echter leunt beter aan met Linux dus ik heb recent nog ICS op mijn HD2 gepleurd en vandaag Gingerbread vervangen (op mijn andere HD2) ook met ICS (custom rom's ) . De bedoeling is dan om de app uit te testen die toelaat CCTV-systemen remote te kunnen managen.
Anders had ik misschien W8 terug op mijn telefoon gezet, hoewel ik heel tevreden ben van ICS hoor.

Ik had met de desktop vrij snel door dat touch de vereiste handelingen zijn om W8 met gemak te kunnen bedienen, en het muisgedoe als secundair te beschouwen.
Vandaag, straks, ga ik naar de computerleverancier met mijn baas om de nieuwste generatie laptops/tablets te gaan bekijken en uittesten. Dus lekker veel met W8 spelen  :P .

Ik zie dat in dit topic ergernis begint te komen: laat ons gewoon stellen dat over W8 nog niet alles geweten is ;) i.s.m. de nieuwste hardware.
Ben wel benieuwd hoe Linux zal reageren op die nieuwe dingen. Maar heb het volste vertrouwen dat ook wij, Ubuntu, daar vlot met mee kunnen.

ICS bevalt mij goed. Ik heb op mijn tablet nu 4.1 en op mijn telefoon 2.3 maar 2.3 vind ik niet echt denderend.
W8 op de tablet geprobeerd en werkt fijn alleen het mist een hele hoop apps waardoor het niet kan wat ik er mee wil doen. Maakte voor mij de keus makkelijk.
Bij de telefoon wilde ik in eerste instantie over gaan op WP8 maar ik doe nu veel dingen met de tablet en ik gebruik mijn telefoon nu vrijwel alleen om te bellen en heb besloten om deze zeker nog een jaar te houden.
Moet hem eigenlijk rooten maar ik heb geen 2de telefoon mocht het fout gaan.

W8 draai ik op de desktop maar komt niet op de laptop.
Die gaat helemaal leeg want Cinnamon bevalt erg goed en draait soepel op het systeem en aangezien ik daar geen Windows meer heb gebruikt, gaat dat over op Linux. Zit er wel aan te denken om dan gelijk een SSD erin te doen. hoef er dan niet zo'n grote in te zetten want dat krijg ik met Linux toch niet vol.

Pas op want je mag geen 2 systemen fijn vinden om mee te werken.

@Dave, Telefoon zal wel groeien maar ik geloof niet dat ze die achterstand zomaar inhalen op de iPhone en Android. Ik denk al helemaal niet op Android omdat die nog hard groeien waar bij de iPhone de groei steeds minder snel gaat. iPhone en WP8 zullen 2 en 3 worden op grote achterstand op Android.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #180 Gepost op: 2012/12/04, 20:03:30 »

Verder ga ik Win 8 ook uitproberen. Mag ik dat hier niet melden? Doe het lekker toch!  :P
Zoals de meeste hier zullen doen, ook al zeggen ze dat maar niet, want ja...........je wordt zo afgekraakt hoor, door anderen.

nou afgekraakt wil ik niet zeggen, op persoonlijk vind ik dat bij windows 8 een aantal goede verbeteringen zijn doorgevoerd zoals het versimpelde taakbeheer, betere kopieervensters en de menu's zijn weer zichtbaar in de verkenner (bij vista en 7 moest je de ALT indrukken om "bestand", "bewerken" etc te openen) al ben ik niet zo'n fan van het lint, maar naast de positieve dingen vind ik dat windows 8 ook veel negatieve kanten heeft, de mix van 2 werkomgevingen door elkaar is gewoon verwarrend en het menu "alle apps" is gewoon een ontiegelijke rotzooi, maar ok dat is weer smaak, ik kan niet begrijpen hoe mensen kunnen werken met een vol bureaublad, waar anderen niet snappen dat mijn bureaublad altijd helemaal leeg is...

kortom eerlijk is eerlijk, er zijn wat goede dingen aan windows 8 er zijn ook wat slechte dingen, voor mij is het in ieder geval niet positief genoeg om van ubuntu weg te gaan, maar proberen is natuurlijk altijd leuk  =D =D

« Reactie #181 Gepost op: 2012/12/04, 20:12:10 »
@femke: Precies. Daarom zei ik al: jeugd die IK ken. Maar ik weet ook wel dat er genoeg zijn die om kunnen schakelen dus verschilt inderdaad nogal.

Trouwens, ik ben bijna 21 en ik snap ook niet heel veel van Android ondanks dat mijn telefoon wel Android draait... ben ik ook te oud dan? =D

Offline Dave

• Lid
« Reactie #182 Gepost op: 2012/12/04, 20:19:25 »

Verder ga ik Win 8 ook uitproberen. Mag ik dat hier niet melden? Doe het lekker toch!  :P
Zoals de meeste hier zullen doen, ook al zeggen ze dat maar niet, want ja...........je wordt zo afgekraakt hoor, door anderen.

nou afgekraakt wil ik niet zeggen, op persoonlijk vind ik dat bij windows 8 een aantal goede verbeteringen zijn doorgevoerd zoals het versimpelde taakbeheer, betere kopieervensters en de menu's zijn weer zichtbaar in de verkenner (bij vista en 7 moest je de ALT indrukken om "bestand", "bewerken" etc te openen) al ben ik niet zo'n fan van het lint, maar naast de positieve dingen vind ik dat windows 8 ook veel negatieve kanten heeft, de mix van 2 werkomgevingen door elkaar is gewoon verwarrend en het menu "alle apps" is gewoon een ontiegelijke rotzooi, maar ok dat is weer smaak, ik kan niet begrijpen hoe mensen kunnen werken met een vol bureaublad, waar anderen niet snappen dat mijn bureaublad altijd helemaal leeg is...

kortom eerlijk is eerlijk, er zijn wat goede dingen aan windows 8 er zijn ook wat slechte dingen, voor mij is het in ieder geval niet positief genoeg om van ubuntu weg te gaan, maar proberen is natuurlijk altijd leuk  =D =D

Niekn geen haar op m'n hoofd die maar denkt aan overstappen.
Neemt niet weg dat ik wel graag op de hoogte wil blijven en die andere systemen verken.

« Reactie #183 Gepost op: 2012/12/04, 20:39:54 »
Het zal nog wel even duren voordat de doelgroep die ik help, op Windows 8 is overgeschakeld, ze bijten zich nog steeds vast in Windows XP. Dus heb ik nog even de tijd om mij te verdiepen in de wonderbaarlijke wereld van Windows 8.  :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #184 Gepost op: 2012/12/04, 21:41:24 »
Nee Vistaus, maar je moet niet alles op je zelf betrekken nu.
 21 jaar of 50 jaar, daar zit nog wel een hele generatie tussen, misschien wel 2!!

En jij moet op de emoticons letten want ik maakte gewoon een grapje over die leeftijd ;) (al meende ik het wel dat ik Android niet echt snap)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #185 Gepost op: 2012/12/04, 23:54:45 »
@femke98, Precies je hoeft het niet te lezen.
Tevens is het volgens mij geen noodzaak om fanboy te zijn als je Linux gebruikt en mag je naast Linux ook Windows of OS X gebruiken.
Pas wel op met proberen van Win 8 want je word zo in het hoekje van Windows fanboy gedrukt of in jou geval Windows fangirl.  ;)

@niekn, Windows gebruikers zijn al van dag 1 gewend aan iconen.
Het was zo in 3.11 en werd in Win 95 voortgezet ondanks dat ze met het menu kwamen.
Het is voor velen een gewoonte geworden.
Zelf wil ik liever een leeg bureaublad en dat zie je bij al mijn Linux installaties.
Vandaar dat i de klassieke desktop in Linux met het klassieke menu verkies boven al die zoek dingen waar je ook weer een berg iconen op je scherm tovert.

@Vistaus, Jongeren willen bij de laatste mode horen. Jaren geleden droegen ze ausies of hoe het ook heet en dat was in. Dat betekende niet dat iedereen dat droeg en ik had er 1 a 2 in mijn klas en mijn school puilde er ook niet mee uit maar het was wel populair bij jongeren.
Dat iets populair is of dat jongeren het nieuwste van het nieuwste willen hebben betekend niet dat iedereen het in je klas heeft, 1 a 2 is al veel. Lijkt voor jou niet maar kijk eens naar hoeveel iPhones en Galaxy S toestellen je op straat ziet, overal zie je ze.
Tevens schaar ik mij niet meer onder de jongeren maar ik hoor ook niet bij de oudere. 36 is nou niet zo oud en met 21 kom jij net kijken. =D ;)
Het erge is alleen dat kinderen dat al heel oud vinden. :(

@Gijsbert, Die mensen ken ik ook. Vast geroest aan hun pc en 1 er van roept nog iedere keer als ik langs kom dat DOS toch het beste systeem was en hij denkt iedere keer opnieuw dat ik DOS niet ken. Ben er mee gestopt om het hem te vertellen want hij vergeet het toch. =D

« Reactie #186 Gepost op: 2012/12/05, 11:59:10 »
@emiel: Hier in Almere zie ik niet zoveel Galaxy's en iPhones... want half Almere loopt met een BlackBerry rond. Maar ik zie juist heel veel mensen van 30-40 hier met een iPhone lopen terwijl de 12-18 met een Blackberry of een sporadische Samsung loopt. En de mensen van 18-30 zie ik dus juist meestal met een niet-smartphone lopen, zie ook mijn eerder geposte statistieken.

Wil niet zeggen dat de jeugd helemaal niet het nieuwste van het nieuwste wil maar ik wil alleen duidelijk maken dat er dus wel degelijk ook een jeugd is die hun niet-smartphones gebruiken omdat ze het nog doen. En ja, ik vraag het ook aan die mensen (in Almere dan) waarom ze nog geen smartphone hebben dus het is wel gedegen.

« Reactie #187 Gepost op: 2012/12/05, 13:27:24 »
Dan zeggen ze dus over het algemeen "Mijn telefoon doet het nog prima dus ik hoef nog geen smartphone" of een enkeling zegt "Mijn abonnement loopt over 4 maanden af en ik neem dan misschien wel een smartphone".

En hahaha, ik bedoelde dus dat ik sporadisch wel iemand met een Samsung zie, niet dat ik die persé ken. Ik reis ook veel met de bus hè dus dan zie je ook verschillende soorten mensen ;) Waarvan het overgrote deel dus met een BB loopt en een ander deel met een iPhone of een sporadisch Samsungetje.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #188 Gepost op: 2012/12/05, 13:36:02 »
Maar 21 of 50....................daar zit echt verschil in hoor! ;)
Je komt net kijken, mijn oudste kleinzoon is alweer 19 .......
Maar goed ik ben dan ook alweer 60.
Mijn telefoon (HTC Desire) is nu 3 maanden uit het contract, dus nu bel ik prepaid, ik hoef niet de nieuwste, deze bevalt goed.
Die van mijn vrouw (zelfde model) is medio Februari uit contract en wordt dan ook prepaid.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #190 Gepost op: 2012/12/05, 15:31:54 »
Het zal nog wel even duren voordat de doelgroep die ik help, op Windows 8 is overgeschakeld, ze bijten zich nog steeds vast in Windows XP. Dus heb ik nog even de tijd om mij te verdiepen in de wonderbaarlijke wereld van Windows 8.  :rolleyes:

Mijn vrouw is ook verknocht aan XP. Maar nu met een nieuwe laptop......
Dus nu met windows8 en XP in virtualbox en raakt ze vanzelf ook een beetje gewend aan wat anders  :police:

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #191 Gepost op: 2012/12/05, 17:16:25 »
Uh, ja. Windows zit linux al lange tijd in de weg. Met windows 8 introduceert ze een mooie werk omgeving. Smaken verschillen uiteraard weer, maar windows holt niet bepaald achteruit in haar ontwikkeling, om van de revolutionaire vertaal technologie en hopelijk ook spraakherkenning maar helemaal te zwijgen.
Nog even en je spreekt Nederlands in, of schrijft een Nederlandse tekst, en er rolt  een correcte vertaling in welke taal dan ook uit. Tja en wij noemen unity revolutionair.....Nou zo goed werkt het trouwens hier niet eens.
Voortdurende compiz errors. Lubuntu draait wel erg stabiel.
Enfin, linux mocht willen dat ze kon concureren met windows. Het is ook appels met peren vergelijken. Groot geld tov low budget, etc. etc.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/05, 17:26:27 door leoquant »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #192 Gepost op: 2012/12/05, 19:20:54 »
@Vistaus, Ik heb een Galaxy S en hoor nog bij de jongeren. =D

@leoquant, En het ontbreken van marketing voor Linux op de desktop.
Maar dat is ook weer geld.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #193 Gepost op: 2012/12/05, 19:46:56 »
Uh, ja. Windows zit linux al lange tijd in de weg. Met windows 8 introduceert ze een mooie werk omgeving. Smaken verschillen uiteraard weer, maar windows holt niet bepaald achteruit in haar ontwikkeling, om van de revolutionaire vertaal technologie en hopelijk ook spraakherkenning maar helemaal te zwijgen.
Nog even en je spreekt Nederlands in, of schrijft een Nederlandse tekst, en er rolt  een correcte vertaling in welke taal dan ook uit. Tja en wij noemen unity revolutionair.....Nou zo goed werkt het trouwens hier niet eens.
Enfin, linux mocht willen dat ze kon concureren met windows. Het is ook appels met peren vergelijken. Groot geld tov low budget, etc. etc.

jaa zag dat filmpje ook en natuurlijk leuk project.
Maar we weten allemaal wat vertaal programma's doen.
De techniek is niet nieuw om gesproken tekst om te zetten in digitaal.
Hun denken nu wat nieuws te hebben door die digitekts te vertalen naar andere talen wat op zich misschien wel zo is maar softwarematig niet zoveel bijzonders.
Het vertalen van hele zinnen geeft nogal eens vreemde resultaten en om die in een andere taal weer te geven of zelfs te laten uitspreken mag je blij zijn als je de juiste bestelling krijgt van je Koreaanse bezorgdienst.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #194 Gepost op: 2012/12/05, 19:56:13 »

jaa zag dat filmpje ook en natuurlijk leuk project.
Maar we weten allemaal wat vertaal programma's doen.
De techniek is niet nieuw om gesproken tekst om te zetten in digitaal.
Hun denken nu wat nieuws te hebben door die digitekts te vertalen naar andere talen wat op zich misschien wel zo is maar softwarematig niet zoveel bijzonders.
Het vertalen van hele zinnen geeft nogal eens vreemde resultaten en om die in een andere taal weer te geven of zelfs te laten uitspreken mag je blij zijn als je de juiste bestelling krijgt van je Koreaanse bezorgdienst.

Ja, dat werd ook gezegd van Dragon Naturally speaking in het begin van haar ontwikkeling. Nu is het een superieur werkend spraakherkenningsprogramma geworden voor mensen met een handicap of gewoon in het bedrijfsleven.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #195 Gepost op: 2012/12/05, 19:57:34 »

Tja, Ron....we weten nu wel dat je 60 bent. Als je dit maar genoeg herhaalt dan ga je er zelf in geloven. Niemand is minder of meer, ondanks hoe oud je bent.

wát? Is die Ron al 60?? Allemachies dat verklaard wel veel natuurlijk....
Ben zelf nog een jonge hond en hoewel pensioen sinds januari alweer druk met de volgende motor vakanties uit te stippelen  :evil:
Mijn dochters zijn keurig opgevoed dus nog lang geen Opa al zit het er aan te komen  =D

« Reactie #196 Gepost op: 2012/12/05, 20:02:23 »

Hahahahaha spraakherkenning op Windows? Laat me niet lachen. Heb je niet gezien hoe Windows TellMe helemaal de pan in werd gehakt door met name Google Now? Windows TellMe kan wat zinnetjes vertalen naar tekst maar daar houdt het ook mee op. Nee beste leoquant, met Metro slaan ze inderdaad een moderne weg in maar met spraakherkenning hebben ze nog een hele lange weg te gaan.

En tja, jammer dat Compiz bij jou niet draait. Bij een hoop mensen wel. Het gaat om Unity op zich en niet of het lekker draait. Windows 8 zal ook niet op elke PC goed werken (heb al mensen gehoord over hoe het bij hun misging). Dat hou je nu eenmaal tijd want perfectie bestaat niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/05, 20:04:32 door Vistaus »

Offline Dave

• Lid
« Reactie #197 Gepost op: 2012/12/05, 20:25:24 »
Lang geleden en in windows 98 kon je tekst intikken die gesproken weer werd gegeven en gebruikte ik als de telefoon ging en kwam uit de speaker wie er belde (dus wat ik in had getikt)
Bij schoonmoeder was het dus "owh owh run for your live" als de telefoon ging.

Was software van dat Belgische duo wat toen nog in Windows 98 mee kwam(!) en keuze uit verschillende stemmen als Ghost en Merlin en nog wat.
Later bleken het boeven die wat sjoemelden met de inkomsten maar die techniek van hun is nog niet veel verder dan in de vorige eeuw eigenlijk.

Ben de naam even kwijt hoe dat duo genoemd werd. Herspy en blabla ofzo.

« Reactie #198 Gepost op: 2012/12/05, 21:02:56 »
Idd Dave, we zijn met de spraak/naar tekst nog niet veel verder gekomen. Op mijn mobiele telefoon kan je tekst opnemen die je anders in moet typen in een sms bericht. Leuk hoor, langzaam inspreken en niet te moeilijk woorden gebruiken of een accent hebben anders krijg je teksten die je echt niet terug wilt lezen. Ook voor de PC wacht ik nog steeds op een fatsoenlijk programma, zodat mijn ene typ vinger ook eens rust krijgt. Ik zie de eerste tien (een gokje) jaar daar nog geen verbetering inkomen, het hangt mijn inziens ervan af hoeveel gebruikers er zijn die deze technologie echt nodig hebben en of het betaalbaar is. En omdat ik toch al niet zoveel vraag, graag voor Linux geschikt. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #199 Gepost op: 2012/12/05, 21:12:07 »
Citaat
Hahahahaha spraakherkenning op Windows? Laat me niet lachen. Heb je niet gezien hoe Windows TellMe helemaal de pan in werd gehakt door met name Google Now?

huh? bizar "antwoord". vertel die hoon even door aan veel tevreden gebruikers? heb je het zelf gebruikt? ik bij vlagen vanaf de 5 "serie" tot de nieuwste. jij??? DNS werkt alleen op windows inderdaad.