@femke98, Precies je hoeft het niet te lezen.
Tevens is het volgens mij geen noodzaak om fanboy te zijn als je Linux gebruikt en mag je naast Linux ook Windows of OS X gebruiken.
Pas wel op met proberen van Win 8 want je word zo in het hoekje van Windows fanboy gedrukt of in jou geval Windows fangirl.
@niekn, Windows gebruikers zijn al van dag 1 gewend aan iconen.
Het was zo in 3.11 en werd in Win 95 voortgezet ondanks dat ze met het menu kwamen.
Het is voor velen een gewoonte geworden.
Zelf wil ik liever een leeg bureaublad en dat zie je bij al mijn Linux installaties.
Vandaar dat i de klassieke desktop in Linux met het klassieke menu verkies boven al die zoek dingen waar je ook weer een berg iconen op je scherm tovert.
@Vistaus, Jongeren willen bij de laatste mode horen. Jaren geleden droegen ze ausies of hoe het ook heet en dat was in. Dat betekende niet dat iedereen dat droeg en ik had er 1 a 2 in mijn klas en mijn school puilde er ook niet mee uit maar het was wel populair bij jongeren.
Dat iets populair is of dat jongeren het nieuwste van het nieuwste willen hebben betekend niet dat iedereen het in je klas heeft, 1 a 2 is al veel. Lijkt voor jou niet maar kijk eens naar hoeveel iPhones en Galaxy S toestellen je op straat ziet, overal zie je ze.
Tevens schaar ik mij niet meer onder de jongeren maar ik hoor ook niet bij de oudere. 36 is nou niet zo oud en met 21 kom jij net kijken.

Het erge is alleen dat kinderen dat al heel oud vinden.

@Gijsbert, Die mensen ken ik ook. Vast geroest aan hun pc en 1 er van roept nog iedere keer als ik langs kom dat DOS toch het beste systeem was en hij denkt iedere keer opnieuw dat ik DOS niet ken. Ben er mee gestopt om het hem te vertellen want hij vergeet het toch.