Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: <OPGELOST> home van 2 distro's koppelen zichzelf?!  (gelezen 496 keer)

Offline soppel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
<OPGELOST> home van 2 distro's koppelen zichzelf?!
« Gepost op: 2012/10/15, 09:43:49 »
Op mijn PC staan diverse distro's. Het meest gebruik ik AVlinux 6,0

Maar ik heb ernaast een debian 6 -xfce staan om te experimenteren.  ( noem deze even V1)
Uiteraard met zijn eigen home partitie.

Omdat die debian min of meer om zeep is heb ik op 2 nieuwe partities debian xfce opnieuw geplaatst met wederom een home partitie. ( noem deze V2)
( waarom deze constructie? omdat ik dan kan afkijken in de andere versie.)

Nu kom ik in beide versies dezelfde bestanden in de home tegen :o
Ergo: wanneer ik een bestand een andere naam geef krijgt ie dat in de andere versie ook.

Wat kan hier misgegaan zijn??

« Laatst bewerkt op: 2012/10/16, 14:37:09 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline soppel

• Lid
Re: home van 2 distro's koppelen zichzelf?!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/15, 11:01:55 »
Klinkt logisch, en daar lijkt het ook op, maar ik heb met installeren toch echt een andere partitie opgegeven als /home.
Komt dat omdat jet 2x exact dezelfde linux-distro is, datze in de war raken? Ik heb dit niet eerder gehad. ( maar ook nooit 2 dezelfde distro's naast elkaar gehad)

Offline Bloom

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/15, 11:18:24 »
Je kunt het nakijken met
cat /etc/fstabbij beide Linux'en. Ik denk dat je dan zult zien dat /home telkens naar dezelfde partitie wijst. Je kunt dan /etc/fstab corrigeren om de juiste partitie in te vullen bij iedere Linux.

Offline soppel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/16, 14:36:20 »
En ja hoor, je hebt gelijk.
Heb even een spoedcursusje fstab gedaan, en probleem op kunnen lossen. Dank voor de tips!