@ Vistaus, nu een laatste poging dan..
Een winkel is een plek waar je heen gaat om dingen te kopen. Reclame dringt zich aan je op op plekken waar je niet bent om dingen te kopen. Shopping advertenties in de Dash zoekoptie zijn geen winkelfunctionaliteit als je niet expliciet naar Dash gaat om iets te kopen. Het is dan reclame. Dat reclame in Dash van een webwinkel komt maakt Dash nog geen webwinkel.
Je kan het mierenneuken noemen, maar ik vind het onderscheid tussen reclame en winkelfunctionaliteit belangrijk. Het eerste in naar mijn mening ongewenst, het tweede daar heb ik geen probleem mee. Een webwinkelmogelijkheid in Ubuntu is wat mij betreft ok, je gaat er heen als je iets wilt kopen, wil je dat niet, dan moet je er ook niet mee geconfronteerd worden. Het verschil is dat het eerste naar mijn mening niet ten dienste van de gebruiker is, maar vooral van belang van de adverteerder (vandaar ook dat die er voor wil betalen), een webshopmogelijkheid is wel ten dienste van de gebruiker, als deze er geen behoefte aan heeft, maakt deze er geen gebruik van, en hoeft deze er ook niet mee geconfronteert te worden.