"Als je product zo een negatieve naam heeft en iedereen massaal overstapt naar de concurrentie"
Ik suggereer niet dat de kwaliteit afhangt van het imago, maar er moet toch een reden zijn dat Windows Live Mail nog steeds miljoenen gebruikers heeft... dan doen ze blijkbaar tóch iets goed met hun product want ja, zelfs een goed gemarketeerd slecht product behoudt geen miljoenen gebruikers na zoveel jaren.
Simpel, gewone gebruikers gebruiken toch ook Windows ? Die marketing is gewoon geniaal; houd je gebruikers dom, maak het systeem nog dommer, kleef er een (vals) gevoel van veiligheid aan, biedt bovenop Security Essentials (heel goed gekozen naam, beter dan 'Security Suite') en geef als lege huls gewoon een woord "wauw". Mensen haken alles aaneen en denken met een superieur product te werken. En als die fantastische Microsoft daarbovenop een mailservice aanbiedt die met álles integreerbaar is, dan heb je vaste klanten.
Klanten die zelfs niet beter weten dan dat Bing een hele goede search engine is. FF is voor nerds ("IE doet toch alles wat die moet doen"),
en het woord Linux is iets dat bij de prullenbak van de Aldi ligt.
Je zou verrast zijn hoeveel mensen bij Hotmail of Outlook of wat dan ook van Microsoft gaan blijven. [/ Sarcasme uit]
Zelfs op de universiteit van Antwerpen zijn er die-hards die Windows 8 echt gaan verwelkomen met hun nieuwe laptop, ondanks massale demo's van *buntu en de mogelijkheden.