Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft stopt met Hotmail  (gelezen 27359 keer)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #25 Gepost op: 2012/08/01, 20:27:57 »
Outlook heeft bijna dezelfde interface. Het is alleen hier en daar iets makkelijker ogend.

« Reactie #26 Gepost op: 2012/08/01, 20:30:03 »
Nog steeds geen IMAP support, jammer hoor.

Dan zet je toch even ActiveSync aan? ;)

« Reactie #27 Gepost op: 2012/08/01, 23:18:40 »
Typisch weer zo'n misvatting dat iedereen alles met elkaar wil delen. Microsoft, je begrijpt er weer niets van.
Deel de Nigeriaanse spammails met je vrienden, automatisch wanneer je ze ontvangt! (setting staat by default aan en je moet door 3 lagen configuratie gaan om hem uit te zetten) :P

Serieus, ik snap niet waarom Microsoft opeens zijn service van naam wilt veranderen. Is er zo een negatieve klank gekomen bij "hotmail"? (wat trouwens al lang niet meer hotmail maar "Windows Live" heet...)

Als je product zo een negatieve naam heeft en iedereen massaal overstapt naar de concurrentie, zou het wel eens kunnen zijn dat de service die je biedt slecht is. Je kan dan proberen te verbeteren, of gewoon de moed hebben toe te geven dat je product er mee gedaan is en stoppen ermee. Niet er onder uit muizen door te veranderen. Maar ja, toegeven dat iets fout is is niet Microsoft's sterkste kant (Windows 8, of gewoon Windows op zich...)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #28 Gepost op: 2012/08/01, 23:53:40 »
Yup, erg negatief inderdaad. Ook geen miljoenen gebruikers ofzo.

« Reactie #29 Gepost op: 2012/08/01, 23:58:50 »
Yup, erg negatief inderdaad. Ook geen miljoenen gebruikers ofzo.
Suggereer je nu dat het aantal gebruikers analoog is aan de kwaliteit van het product c.q. het imago van het product?

« Reactie #30 Gepost op: 2012/08/02, 00:02:31 »
"Als je product zo een negatieve naam heeft en iedereen massaal overstapt naar de concurrentie"

Ik suggereer niet dat de kwaliteit afhangt van het imago, maar er moet toch een reden zijn dat Windows Live Mail nog steeds miljoenen gebruikers heeft... dan doen ze blijkbaar tóch iets goed met hun product want ja, zelfs een goed gemarketeerd slecht product behoudt geen miljoenen gebruikers na zoveel jaren.

« Reactie #31 Gepost op: 2012/08/02, 00:31:19 »
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze van de naam Hotmail af willen. Het imago daarvan is niet zo positief meer, je kan jezelf eigenlijk niet meer professioneel presenteren met een hotmailadres. Outlook vind ik persoonlijk sowieso professioneler klinken.

Betreft de inhoudelijke veranderingen moet ik het nog zien of het echt wat gaat worden. Persoonlijk vind ik dat ze teveel meedrijven met dat eeuwige gekoppel aan de social media. Voor mijn email wil ik een mail-client, dat wil ik helemaal niet koppelen met mijn Facebook en Skype. (In tegendeel zelfs, zoals Dan Bull al zei "I don't need a past this to facebook facility - just a faithful communication utility")
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #32 Gepost op: 2012/08/02, 00:32:39 »
Het niet eens meer Hotmail maar Windows Live Mail. En nieuwere e-mailadressen eindigen dan ook op @live.com of @live.nl

En ja, ik gebruik zelf Opera Mail als mailclient maar ik heb geen zin in ActiveSync voor dat ene mailtje per dag wat ik op Live/Outlook.com krijg.

« Reactie #33 Gepost op: 2012/08/02, 00:36:14 »
"Als je product zo een negatieve naam heeft en iedereen massaal overstapt naar de concurrentie"

Ik suggereer niet dat de kwaliteit afhangt van het imago, maar er moet toch een reden zijn dat Windows Live Mail nog steeds miljoenen gebruikers heeft... dan doen ze blijkbaar tóch iets goed met hun product want ja, zelfs een goed gemarketeerd slecht product behoudt geen miljoenen gebruikers na zoveel jaren.

Simpel, gewone gebruikers gebruiken toch ook Windows ? Die marketing is gewoon geniaal; houd je gebruikers dom, maak het systeem nog dommer, kleef er een (vals) gevoel van veiligheid aan, biedt bovenop Security Essentials (heel goed gekozen naam, beter dan 'Security Suite') en geef als lege huls gewoon een woord "wauw". Mensen haken alles aaneen en denken met een superieur product te werken. En als die fantastische Microsoft daarbovenop een mailservice aanbiedt die met álles integreerbaar is, dan heb je vaste klanten.
Klanten die zelfs niet beter weten dan dat Bing een hele goede search engine is. FF is voor nerds ("IE doet toch alles wat die moet doen"),
en het woord Linux is iets dat bij de prullenbak van de Aldi ligt.
Je zou verrast zijn hoeveel mensen bij Hotmail of Outlook of wat dan ook van Microsoft gaan blijven. [/ Sarcasme uit]

Zelfs op de universiteit van Antwerpen zijn er die-hards die Windows 8 echt gaan verwelkomen met hun nieuwe laptop, ondanks massale demo's van *buntu en de mogelijkheden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2012/08/02, 00:55:58 »
Ik ben er eigenlijk wel positief over.
Het werkt hier prima en het is veel overzichtelijker geworden dan het was en alles werkt bij mij ook sneller.
Ben er eigenlijk best tevreden over en vind het vele malen fijner dan Gmail.

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2012/08/02, 12:09:24 »
Ik heb wel diverse hotmail en live accounts en die haal ik allemaal binnen in Thunderbird. De interface van Live gebruik ik nooit meer. Werd er ook niet goed van, eigenlijk. En Outlook vind ik de grootste ramp in het e-mailgebeuren.  Maar miljoenen lopen er mee weg. Vrijheid blijheid, zou ik zeggen.  ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2012/08/02, 17:42:13 »
Ik heb wel diverse hotmail en live accounts en die haal ik allemaal binnen in Thunderbird. De interface van Live gebruik ik nooit meer. Werd er ook niet goed van, eigenlijk. En Outlook vind ik de grootste ramp in het e-mailgebeuren.  Maar miljoenen lopen er mee weg. Vrijheid blijheid, zou ik zeggen.  ;)

Outlook op de pc heb ik nooit wat gevonden maar je zit er op je werk vaak aan vast.
Maar outlook online ziet er anders uit en is een stuk overzichtelijker.

Kwam er net achter dat je ook de indeling kunt aanpassen. Heb ik gelijk gedaan en het werkt goed.

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2012/08/02, 18:57:01 »

Outlook op de pc heb ik nooit wat gevonden maar je zit er op je werk vaak aan vast.
Maar outlook online ziet er anders uit en is een stuk overzichtelijker.

Kwam er net achter dat je ook de indeling kunt aanpassen. Heb ik gelijk gedaan en het werkt goed.

Alleen werkt het niet met kmes. Ik denk er zelf over om er maar eens een punt achter hotmail  te zetten. Dan moet ik alleen mijn oude moeder die nog maar een paar jaar computert overkrijgen naar yahoo of gmail.  Het werkt wel in pidgin om te chatten met die outlook, het werkt alleen niet om met pidgin rechtstreeks naar je post te gaan. Ze maken je het dus moeilijk en ik heb er zo niet veel zin meer in. Ofwel laat ik de post naar gmail komen. Dat kan ik ook doen natuurlijk. Dat gaat ook rechtstreeks via pidgin. De kloterij is gewoon dat MS en msn/outlook zo erg is verweven in de samenleving, en dat idd zoals hier al gezegd de mensen dom bezig blijven met dezelfde dingen. Niet alleen met MS of, zo, maar op veel vlakken.

« Reactie #38 Gepost op: 2012/08/02, 20:21:20 »
@Willemtk: Nee, tuurlijk werkt het nog niet met KMess. Hotmail GAAT eruit, maar is er nog niet uit. Zolang Outlook.com nog niet helemaal af is houdt KMess het bij Hotmail-koppeling.

« Reactie #39 Gepost op: 2012/08/02, 22:14:06 »
Mijn persoonlijke mening:
Outlook.com is prachtig. Het werkt mooi. En ja. De sociale dingen kunnen weg. Maar die heeft GMail ook...

Zelf ga ik liever voor een zelf gehoste oplossing, want ik irriteer me dood aan reclames bij gratis diensten..

« Reactie #40 Gepost op: 2012/08/02, 22:16:38 »
@willemtk
Voor nu kun je ze ook gewoon naast elkaar gebruiken. Ik heb een Outlook adres aangevraagd dat is gekoppeld aan mijn Hotmail. Als ik inlog met de Outlook credentials kom ik gewoon in dezelfde mailbox. Mijn punt is dat je Hotmail credentials ook nog gewoon bestaan en je die dus voorlopig kan blijven gebruiken om in te loggen op de diverse IM-clients.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2012/08/02, 22:51:05 »
Het werkt hier prima en het is veel overzichtelijker geworden dan het was en alles werkt bij mij ook sneller.
Ik ben ook positief over de beta outlook.com, inderdaad zeer overzichtelijk met een windows 8 look   :evil:
Ik las ergens op internet dat microsoft  Skype in outlook wil integreren, vraag mij af of in de toekomst outlook optimaal zal werken in Ubuntu.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2012/08/02, 23:32:05 »
Minpunt is dat niet alles in de zelfde stijl is gemaakt. SkyDrive en de Agende wijken af helaas.
Hopelijk word dat dezelfde opzet en laten ze het hele Hotmail uiterlijk achter zich.

Heb geen Facebook en dergelijke dus geen last van dat delen.
Reclame ook niet meer.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2012/08/02, 23:33:36 »
Ik ben ook positief over de beta outlook.com, inderdaad zeer overzichtelijk met een windows 8 look   :evil:
Ik las ergens op internet dat microsoft  Skype in outlook wil integreren, vraag mij af of in de toekomst outlook optimaal zal werken in Ubuntu.

Als het vanuit de browser gaat dan is dat volgens mij geen probleem. Nu werkt ook alles prima in Linux via de webbrowser en mijn mail komt ook prima binnen in Thunderbird.

« Reactie #44 Gepost op: 2012/08/03, 00:46:57 »
Precies. En aangezien Skype nog steeds de Linux-versie verbeterd (ja, het is niet optimaal maar het is wel iets) dan neem ik aan dat ze die plugin ook wel voor Linux zullen maken (net als Google+ Hangouts/voormalige Google Talk) of in HTML5 zullen embedden.

« Reactie #45 Gepost op: 2012/08/03, 18:03:08 »
@willemtk
Voor nu kun je ze ook gewoon naast elkaar gebruiken. Ik heb een Outlook adres aangevraagd dat is gekoppeld aan mijn Hotmail. Als ik inlog met de Outlook credentials kom ik gewoon in dezelfde mailbox. Mijn punt is dat je Hotmail credentials ook nog gewoon bestaan en je die dus voorlopig kan blijven gebruiken om in te loggen op de diverse IM-clients.

Hier moet ik even op terugkomen. Inloggen via oudeadres @ hotmail.com werkt idd niet maar als ik met mijn nieuweadres @ outlook.com inlog lukt dat gewoon in Kopete (voor de goede orde dan zie ik ook mijn oude contacten nog).

« Reactie #46 Gepost op: 2012/08/03, 19:40:26 »
Citaat
Your password can't be longer than 16 characters.

Okee, Microsoft, WTF?

1) Mijn e-mail account is iets wat ik goed wil beschermen. Als ik daar een wachtwoord van 64 karakters in wil zetten, doe ik dat toch.
2) Nadat mijn wachtwoord door de hashfunctie is gehaald, is de lengte toch vast (uitgaande van een doordeweekse cryptografische hashfunctie zoals sha1 of blowfish).

Dus ofwel is dit een arbitraire beperking ("Onze gebruikers zijn te dom, het is onmogelijk dat ze meer dan 16 lettertjes zouden kunnen onthouden!") of de wachtwoorden worden niet beveiligd opgeslagen ("Onze gebruikers zijn te dom, we moeten ze hun wachtwoord in plaintext kunnen geven wanneer ze het vergeten.")...

Edit: Wil hun spamfilter wel eens testen... seysayux@outlook.com
« Laatst bewerkt op: 2012/08/03, 19:43:19 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #47 Gepost op: 2012/08/03, 19:45:08 »
Jammer dat men niet verder kijkt dan de GUI

bij inlog las ik een zeer intressante eigenschap van outlook, namelijk de OTP via SMS functie.
( het is alsof microsoft in ubuntu-kanalen meeleest, wat een goed idee )

« Reactie #48 Gepost op: 2012/08/03, 20:39:38 »
@willemtk

Hier moet ik even op terugkomen. Inloggen via oudeadres @ hotmail.com werkt idd niet maar als ik met mijn nieuweadres @ outlook.com inlog lukt dat gewoon in Kopete (voor de goede orde dan zie ik ook mijn oude contacten nog).

Geen probleem hier hoor.

« Reactie #49 Gepost op: 2012/08/03, 20:57:29 »
@willemtk

Geen probleem hier hoor.

Heb je een nieuwe Outlook aangemaakt of je Hotmail geupgrade naar Outlook? Dat laatste heb ik gedaan. Alle persoonlijke data is nog in tact, en ik kan ook mailtjes versturen namens en ontvangen van mijn oude Hotmail-adres. Inloggen op Microsoftdiensten met de Hotmail-account als loginnaam gaat echter niet meer (heb er verder  geen hinder van, gewoon een constatering van hoe het hier is), ww is nog wel hetzelfde.