Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu  (gelezen 22473 keer)

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2012/06/12, 21:55:05 »
"Ik had Vista hier draaien maar een 2de scherm open zetten was geen optie want dan wist ie het niet meer en werd het ontiegelijk traag."

Precies wat jij op Ubuntu eerst ook had? :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2012/06/12, 21:58:15 »
Nee dat had ik niet in Ubuntu. Daar heb ik andere problemen mee!

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2012/06/12, 22:17:26 »
Nee dat had ik niet in Ubuntu. Daar heb ik andere problemen mee!

Ow, ik dacht je ook problemen had met die multi-monitor in Ubuntu... my bad!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #53 Gepost op: 2012/06/13, 02:43:40 »
Nee dat had ik niet in Ubuntu. Daar heb ik andere problemen mee!

Ow, ik dacht je ook problemen had met die multi-monitor in Ubuntu... my bad!

Dat klopt maar dat probleem heb ik niet met vista gehad.
Nu geen problemen op mijn desktop dankzij de nvidia drivers die alles regelen op dat gebied.
Laptop is wat anders maar is wel beter geworden.

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #54 Gepost op: 2012/06/13, 18:01:55 »
Heb even mijn W7 ultimate bijgewerkt vandaag; voor 13 updates van 13,6 Mb groot heb ik welgeteld 22 minuten bezig geweest.
Opvallend waren de updates voor het .Net Framework dat maar liefst 12 minuten in beslag nam (voor amper 4 updates).
Ik heb alles geteld: de noodzakelijke reboot en afwachting tot werkend bureaublad (en dan nog was de schijf 5 minuten bezig vooraleer ik de nette melding kreeg dat de updates afgerond waren) .

In die tijd kan ik een pas geïnstalleerde Ubuntu 12.04 updaten van scratch (en dat zijn toch tegen de 100 updates) en dan is die nog sneller dan deze doordeweekse update van Windows.

Onnodig te vermelden dat ik dan nog eens tijd heb verloren aan AVG dat ook updates voorzag inclusief een reboot.

Dat Firefox moest updaten naar versie 13 laat ik achterwege (dat was maar 1 a 2 minuten werk).

Het zal allemaal wel goed bedoeld zijn, maar ik vind Windows een onwerkzaam systeem geworden in vergelijking met *ubuntu.
En ik blijf met een onveilige Windows zitten ;) dus wil ik nu bankieren moet ik weer naar mijn andere laptop met Kubuntu.

Zelfs gratis wil ik Windows in feite niet meer. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #55 Gepost op: 2012/06/13, 18:59:19 »
Ik was zo klaar met installeren en updaten van Windows 7 vandaag.
Niet te klagen en ook de drivers stonden er zo op.
Was zelfs verbaast dat het zo snel ging. Duurt normaal een stuk langer en dan heb ik de tijd om ondertussen rustig van alles te doen maar dat lukte nu niet. :(

Start nu net zo snel op als Voyager. Had niet verwacht dat het nu even snel gaat maar het kan ook bijna niet sneller meer. Mijn Bios duurt onderhand het langste om op te starten. =D

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #56 Gepost op: 2012/06/13, 20:27:19 »
Ja, maar Joris heeft AFAIK geen SSD emiel ;)

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #57 Gepost op: 2012/06/13, 20:49:27 »
Trouwens, heel even nog 1 dingetje voor SeySayux: ergens zei je dat GNOME haar System Settings van Mac had afgekeken omdat het zoveel op elkaar leek toch? Dat is wel waar, maar eigenlijk heeft GNOME het juist van GNUstep gejat: http://www.gnustep.org/experience/systempreferences.html

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #58 Gepost op: 2012/06/13, 21:02:08 »
@Vistaus: idd geen SSD maar een gewone 5400 SATA (zoals het gros van de mensen)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #59 Gepost op: 2012/06/13, 23:12:53 »
Op mijn HDD duurde het ook niet zo lang. Wel langer dan Xubuntu maar dat is logisch als je het vergelijkt met grote van installatie.
Maar op een SSD gaat het wel erg snel.

Ik doe er geen 4 uur over om Windows 7 erop te zetten met alle drivers en updates er op.
Alleen mijn laptop duurt vrij lang dankzij Toshiba meuk.

Offline Dave

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #60 Gepost op: 2012/06/14, 09:00:42 »
Heeft niets met Vista te maken dat na elke update Bing weer de standaard zoekmachine was bijvoorbeeld en zo nog wat meer maar puur beleids- kwestie.
Met win 7 ook een crime, kwam telkens terug. Ook de browser keuze was veranderd en moet je al meerdere schermen door.
Kun je beste zelf maar rechtstreeks downloaden.
Zit ook maar weinig verschil tussen vista en win7 al willen ze graag anders laten geloven.
Tis vooral de "beleving" wat doet voorkomen of het sneller gaat.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #61 Gepost op: 2012/06/14, 21:17:00 »
@Dave er is wel degelijk een groot verschil tussen Vista en Win 7.
Kwa uiterlijk zijn er maar een paar kleine wijzigingen gedaan maar wat onder de kap zit is wel op een aantal punten flink aangepakt wat er voor zorgt dat het wel goed werkt en vele malen beter is geworden in multitasking.
Het verschil is zelfs zeer groot wat mij heeft doen besluiten Windows 7 aan te schaffen.
Dat sprookje dat het niet uit maakt heb ik meer gehoord maar als je ze het verschil laat zien dan willen ze toch liever Windows 7.
Het is niet de beleving maar echt meetbare verschillen.

Maar na iedere update staat bij mij niet bing terug. Draai wel Chrome maar heb ook nog IE 9 draaien om mijn websites te testen en daar blijft alles netjes zoals ik wil.
Bij een update van 8 naar ie 9 is dat wel het geval maar bij mij staat er standaard ie 9 op als ik Win 7 installeer.
Is gelijk met sp1 erbij.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #62 Gepost op: 2012/06/14, 22:31:03 »
vele malen beter is geworden in multitasking.

Windows is nooit multitasking geweest en ook windows 7 is niet multitasking.
Zul je toch even de officiële boeken van microsoft moeten doorspitten.

- Roc

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #63 Gepost op: 2012/06/14, 22:39:02 »
Wat je in Win 7 kunt en in Vista niet is meerdere programma's naast elkaar laten draaien zonder dat het traag word en zelfs vast loopt.
Zet in vista 2 of meerdere programma's open en je hebt een probleem en dat heb je bij Windows 7 niet.


Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #64 Gepost op: 2012/06/14, 23:30:43 »
Zet in vista 2 of meerdere programma's open en je hebt een probleem en dat heb je bij Windows 7 niet.

Dit lijkt mij *sterk* ervaringsgebonden. Ik heb dit met Vista nooit meegemaakt. En ja, ik besef dat mijn ervaring net zo relevant is als die van jou. Maar het is zeker geen feit.

Offline wowo

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #65 Gepost op: 2012/06/14, 23:48:12 »
Heb onlangs voor iemand een recovery gedaan van Windows Vista (en daarbij als verplichting  ^-^ Ubuntu erbij gezet). Dat was weer een frustrerende ervaring. Ik geloof dat de computer wel 30 keer opnieuw moest opstarten.....
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik Vista best wel vond draaien (heb wel alle updates gedaan) ondanks alle kritiek die ik had gelezen.
Ubuntu draaide overigens beter. ^-^
Of mag ik dit niet schrijven ?
Desktop Ubuntu 24.04 LTS (op ander pc's nog Ubuntu 20.04 LTS)

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #66 Gepost op: 2012/06/15, 00:08:45 »
Wat je in Win 7 kunt en in Vista niet is meerdere programma's naast elkaar laten draaien zonder dat het traag word en zelfs vast loopt.
Zet in vista 2 of meerdere programma's open en je hebt een probleem en dat heb je bij Windows 7 niet.



Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de uitvoering an sich. Het Windows-concept laat geen echte multitasking toe. Ik zeg niet dat Unity dat wel perfect doet, maar komt IMHO wel meer in de buurt. Ik zal je nog eens een bezoekje brengen en dan kun je webOS op mijn telefoon zien om te zien wat echte multitasking is ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #67 Gepost op: 2012/06/15, 00:17:54 »
Zet in vista 2 of meerdere programma's open en je hebt een probleem en dat heb je bij Windows 7 niet.

Dit lijkt mij *sterk* ervaringsgebonden. Ik heb dit met Vista nooit meegemaakt. En ja, ik besef dat mijn ervaring net zo relevant is als die van jou. Maar het is zeker geen feit.

Op mijn i7 met 8 gig ram en een GTX 560 ti 2 gig was het ontiegelijk traag en liep het systeem vast als ik meerdere programma's open zette.
Deed ik dezelfde programma's open zetten op mijn laptop wat een i3 is met 6 gig ram en een intel videokaart dan was dat veel sneller en kon ik wel alles doen. Wisselen tussen de vensters ging soepel.
Niet alleen bij mij maar ook bij een kennis van mij die Vista op zijn laptop had hebben we Win 7 gezet met grote verbeteringen.
Toen ik Win 7 op mijn desktop zette, merkte ik een grote verbetering en had ik voor het eerst het gevoel dat mijn i7 sneller was dan mijn laptop.
Dacht eerst dat er iets mis was met mijn pc toen die trager was dan mijn laptop.

Vista is voor mij net als Win 95 was en dat is niet positief.
MS is niet voor niets snel er van af gestapt net als wat ze met ME deden.
Vista is wel stabieler geworden maar daar heb je ook alles mee gehad.

Ja wanneer kom je Vistaus?

Offline Dave

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #68 Gepost op: 2012/06/15, 17:06:30 »
Zet in vista 2 of meerdere programma's open en je hebt een probleem en dat heb je bij Windows 7 niet.

Dit lijkt mij *sterk* ervaringsgebonden. Ik heb dit met Vista nooit meegemaakt. En ja, ik besef dat mijn ervaring net zo relevant is als die van jou. Maar het is zeker geen feit.

De cijfers uit diverse testen bewijzen het maar ach als emiel er maar gelukkig mee is.

Offline Dave

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #69 Gepost op: 2012/06/15, 17:11:39 »
Femke die beveiliging om steeds al die schermpjes te krijgen kun je elimineren hoor.
Maar bij gewoon gebruik heb je dat verder niet.
Marketing technisch een superstunt geweest om toe te geven dat Vista niet jevanhet was.

Kijk zijn alweer 2 positieve meldingen over windows dus topic mag blijven he  :evil:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #70 Gepost op: 2012/06/15, 19:07:54 »
Leg dan maar eens uit waarom een i7 met alle laatste vista updates trager is dan een i3.
Vooral als er meer dan 1 programma open staat.
Daarbij waarom kwam MS ook al weer met Win 7 en wat was er in verbeterd omdat Vista het  niet kon!
MS wil niet voor niets Vista zo snel mogelijk vergeten.

Heb trouwens ieder systeem waar Win 7 op gezet werd of wat met een gelijk systeem vergeleken werd maar waar dan Win 7 op stond sneller zien worden of trager zien werken dan de Wn 7 versie en dan met namen als er meer open stond dan 1 programma.
Dan nog niet de vast lopers waar Vista nog steeds mee kampt.
Maar als jij het gebruikt, veel plezier er mee. Hier komt het nergens meer op en ik help niemand met Vista problemen. Als iemand met een Vista systeem komt zeg ik iedere keer dat ze er maar Win 7 op moeten zetten en dat hun problemen dan opgelost zijn. O de problemen zijn altijd het zelfde.
Traag bij meerdere programma's open en vast lopers.
Rede Vista heeft een hoop ram nodig en als je, je systeem niet vol gedaan hebt dan loop je vast.
Win 7 gebruikt zeel minder Ram waardoor het beter draait en het niet gelijk vast loopt als je meer dan 1 programma open hebt staan. Je ram is dan niet gelijk vol zoals in Vista wel is.



« Laatst bewerkt op: 2012/06/15, 19:21:50 door emiel1976 »

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #71 Gepost op: 2012/06/15, 20:25:01 »
"Daarbij waarom kwam MS ook al weer met Win 7 en wat was er in verbeterd omdat Vista het  niet kon!"

Klopt. Mijn middelbare school kocht iets van 3-4 jaar geleden nieuwe desktops. Windows Vista zou meegeleverd worden maar door alle problemen enzo ermee zag de school dat niet zitten en besloten hun Windows XP-licentie te vernieuwen en dat erop te zetten. Inmiddels staat er Windows 7 naar volle tevredenheid op.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #72 Gepost op: 2012/06/15, 21:50:43 »
Ja Microsoft heeft zelf gemerkt dat Vista niet echt goed gelukt was en vol fouten zat een nog zit voor een deel.
Ze hebben toen Windows 7 uitgebracht wat helemaal niet de bedoeling was.
Ze waren toen al met iets geheel nieuws bezig maar hebben toen alles op alles gezet om Vista te vervangen door Windows 7.
Heel veel bedrijven zijn toen Vista kwam bij XP gebleven of terug naar XP gegaan.


Offline Roel1963

  • Lid
Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #73 Gepost op: 2012/06/16, 10:06:52 »
Het Windows-concept laat geen echte multitasking toe.

Ben ik nou de enige die dit niet begrijpt?

Re: Onterecht bezwaar tegen Ubuntu
« Reactie #74 Gepost op: 2012/06/16, 10:49:56 »
Het Windows-concept laat geen echte multitasking toe.

Ben ik nou de enige die dit niet begrijpt?

Een van de weinige ja.