Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!  (gelezen 9981 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #25 Gepost op: 2012/05/18, 11:56:24 »
Ja en misschien heeft hij door dat Ubuntu geen succes wordt op de desktop
Het is al een succes op de desktop, alleen het grote publiek weet het nog niet ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #26 Gepost op: 2012/05/18, 18:02:32 »
Het is ten eerste niet waar dat hij alleen maar over servers gepraat heeft. Developer summit is voor ontwikkelaars in het algemeen, niet alleen server-ontwikkelaars.
Ten tweede is, zoals Ron al zegt, Ubuntu al wel een succes. Niet bij het grote publiek, maar kijk eens naar de tijdslijn. Hoeveel Ubuntu-gebruikers waren er 2 jaar geleden en hoeveel zijn er nu? In de grote markt is het een mier, maar relatief aan het marktaandeel is het een behoorlijke stijging over 2 jaar tijd.

« Reactie #27 Gepost op: 2012/05/18, 20:22:15 »
Wat ik overigens wel raar vind is dat Adobe gestopt is met Adobe Air omdat er volgens hun "niet genoeg gebruikers zouden zijn om het levend te houden". Maar als ik zie dat er 12000 mensen vragen om de Creative Suite te porteren naar Linux...
https://getsatisfaction.com/adobe/topics/produce_creative_suite_for_linux
Goed, de Creative Suite is te groot om voor 12000 mensen te maken, maar als dat er al 12000 zijn dan lijkt mij toch dat Air ook zoveel demand heeft aangezien je dan wel cross-platform apps hebt? Als dat er ook 12000 zijn dan is dat voldoende om een klein product als Air in leven te houden...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2012/05/18, 23:25:07 »
@markba, De meeste die ik ken, kennen Linux niet en zijn vrij sceptisch er over. Ze blijven liever bij wat ze kennen.
Daarbij zitten een hoop gamers en die zijn beter af met Windows dus die stappen niet over. Maar ook die zien het voor computer freaks en waren niet op de hoogte dat het veel makkelijker is geworden.
Degene die het kennen, kennen het nog uit de tijd dat vrijwel niets werkte in Linux en voor je het werkend had was je een week verder en was je de Terminal zat. Dat beeld bestaat bij veel van hun nog.
Door reclame te maken en te laten zien wat er is neemt dat beeld weg en dan laat je tevens heel veel mensen zien dat je bestaat.
O Mark als een Steve B ben ik ook niet voor maar iets anders mag zeker want zo is het een saaie peer.

@Vistaus, Die vergelijking is anders ja maar als je buiten die dingen o Steve J, Steve B en Bill G zag in andere interviews dan zie je een persoonlijkheid die Mark S niet heeft. Ook bij die interviews wisten ze over het saaie heen te stappen en ratelen ze niet een meuk cijfers op in een eentonige saaie manier.
Het moet geen van de 3 die ik noemde worden maar als ze iemand naar voren schuiven die het wel over kan brengen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #29 Gepost op: 2012/05/18, 23:50:18 »
Vergeet niet, dat de "anderen" een bedrijf hebben opgebouwd en rijk zijn geworden van hun product.
Mark is met Ubuntu begonnen, toen hij al rijk was, voor hem zijn het vaak principes, zoals opensource en openstandaarden.
Een geldwolf spreek mij niet aan, iemand met principes wel.
Daarbij is (voor zover ik weet) Ubuntu het enige democratische OS, wanneer je iets wilt, verzamel je mensen en dan kan bijna alles.
Via launchpad kan je een hoop invloed uitoefenen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2012/05/19, 02:02:22 »
Dat is wel zo Ron maar als Ubuntu groot wil worden, dan zullen ze toch moeten investeren in reclame en dergelijke.
De markt in India en China is nog helemaal open en als ze voor die 2 markten gaan dan kunnen ze het marktaandeel ineens flink laten stijgen.
Maar dan moeten ze net als Apple en MS er geld in steken want als je op iedere hoek van de straat 1 van die 2 ziet en je hoort af en toe iets van Ubuntu dan is de kans groot dat ze verliezen.
Dat is al jaren zo en dat geld nog.

Apple doet nu ook van alles om er marktaandeel te pakken en daar steken ze een hoop geld in.
Als Ubuntu dat ook niet doet dan blijven ze er achter aan lopen. Die open source dingen en dergelijk interesseert maar een kleine groep mensen en de groep word nog kleiner als je kijkt naar mensen die alleen voor open gaan. Dat geld ook daar en daar is het zelfs zo dat ze gek zijn op die nieuwe technieken en het ze niet eens uit maakt van wie het is als het maar bekend is.
Let wel dat als ze daar groot worden dan is dat ook gunstig voor ons. Er komt dan meer software naar Linux.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2012/05/19, 09:51:01 »
+1 Emiel juist ook mijn gedachte ,reclame (aantrekkelijk verpakt) is het a en o voor iets aan de man te brengen en bekend te maken.
@Markba zegt ook dat het de inhoud is die belangrijk is waar Hij volkomen gelijk in heeft ,maar als dat niet aantrekkelijk verpakt (presentatie) is kijkt (luistert) er bijna niemand naar.
Dat is algemeen bekend in de reclame wereld , de mensen zijn nu eenmaal zo.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2012/05/19, 10:11:13 »
Vergeet niet, dat de "anderen" een bedrijf hebben opgebouwd en rijk zijn geworden van hun product.
Mark is met Ubuntu begonnen, toen hij al rijk was, voor hem zijn het vaak principes, zoals opensource en openstandaarden.
Een geldwolf spreek mij niet aan, iemand met principes wel.
Daarbij is (voor zover ik weet) Ubuntu het enige democratische OS, wanneer je iets wilt, verzamel je mensen en dan kan bijna alles.
Via launchpad kan je een hoop invloed uitoefenen.
Nog zo iets Launchpad ,vind dat knudde ja ja zal wel protesten horen straks.
Meer als de helft van de gebruikers hier kent het niet en heeft daar ook geen account ,dan komt het nog daarbij dat alles in het Engels is.
Heb nog nooit in mijn leven zoveel het Google vertaal programma gebruikt zins ik daar een account heb en nog heb ik daar dikwijls fouten gemaakt.
Heb zelfs al een keer eraan gedacht dat hele spul (account) daar op te zeggen met de gedachte laat maar waaien dat spul ,ze bekijken het maar.
Goed de moderne jeugd en mensen hebben Engels gehad op school (ik Nederlands en Frans) dus voor mijn generatie is dat alles in het Engels knudde.
Zelfs MS heeft bv een Nederlandse helpdisk of ze ook echt helpen weet ik niet maar je kunt er toch in je moerstaal terecht.
Ach en zo zijn er nog meer voorbeelden ,zal maar stoppen tis alleen maar als je niet gedreven bent in het Engels je dan redelijk voor blog staat.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #33 Gepost op: 2012/05/19, 10:51:27 »
"De markt in India en China is nog helemaal open en als ze voor die 2 markten gaan dan kunnen ze het marktaandeel ineens flink laten stijgen."

Je bedoelt zoiets als winkels in China die Dell Ubuntu-PC's verkopen op grote schaal wat momenteel al aan de gang is?
http://arstechnica.com/information-technology/2011/10/dell-canonical-to-sell-ubuntu-pcs-at-retail-locations-in-china/

En in India zoiets als de overheid die overgeschakeld is naar Ubuntu?
http://news.softpedia.com/news/India-s-Justice-Sytem-Switches-to-Ubuntu-10-04-228451.shtml

En in IJsland waar een aantal scholen en overheidsinstanties zijn overgeschakeld naar Ubuntu en nu, 2012, de overheid ook?
http://www.zdnet.co.uk/news/business-of-it/2012/03/22/iceland-swaps-windows-for-linux-in-open-source-push-40154870/

Zoals je ziet worden die open markten dus al wel goed benut door Ubuntu :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2012/05/19, 20:40:11 »
Zekers Vistaus maar het kan altijd beter.
Neem nou die Japanse serie waar ze in voor komen met Unity. Als ze nu reclame maken van Ubuntu met dat het uit de serie is en je trekt een hoop jeugd naar je systeem. Zet er een app in dat je het Ubuntu logo kunt vervangen door het logo van de serie of dat ze zelf er iets in kunnen zetten en je zorgt er voor dat ze het helemaal willen.

Maar met reclame in de winkel kom je er niet alleen. Je moet veel meer doen dan dat en dan kom je toch op een launch alle MS en Apple en reclame op tv.
Waar was de grote Launch van 12.04?
Als ze dat groots hadden gebracht dan hadden ze de aandacht en konden ze laten zien wat Unity is en hoe het werkt.
Dan heb je buiten dat mensen het zien ook de kans om er over te vertellen en uit te leggen wat het is. Verpak dan wel de info zo dat het leuk is om naar te luisteren want als Mark dan doet wat hij tot nu toe in ieder interview heeft gedaan, dan heb je geen kijkers.
Zelfs Samsung heeft het gedaan met hun Galaxy S3. Daar werd info gegeven maar op een manier die aanspreekt.

« Reactie #35 Gepost op: 2012/05/19, 21:01:13 »
"Zet er een app in dat je het Ubuntu logo kunt vervangen door het logo van de serie of dat ze zelf er iets in kunnen zetten en je zorgt er voor dat ze het helemaal willen."

Lijkt mij dat die app er al is (al was het maar intern) gezien dat in die serie de Dash het logo van de serie gebruikt terwijl de rest van de icoontjes gewoon de standaard zijn...

"Verpak dan wel de info zo dat het leuk is om naar te luisteren want als Mark dan doet wat hij tot nu toe in ieder interview heeft gedaan, dan heb je geen kijkers."

Dat is een kulargument. Alle interviews die Mark totnutoe heeft gedaan zijn op UDS. Dat is voor DEVELOPERS.
Ja, hij zou wat minder technisch kunnen praten, maar dat valt niet onder jou argument. Dat is dan meer een algemeen iets voor als iemand zo even langs zou komen.

"Zelfs Samsung heeft het gedaan met hun Galaxy S3. Daar werd info gegeven maar op een manier die aanspreekt."

Die info heb ik niet gezien. Als volgens jou Samsung het zo groots doet dan had ik het voorbij moeten zien komen aangezien ik doorgaans bovenop gadget-nieuws zit.
Wil niet zeggen dat het er niet is, maar het is kennelijk dan minder groots gebracht dan jij denkt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2012/05/19, 22:53:55 »
Vistaus als je quote doe het dan met die functie of anders niet. Dit is zo niet te volgen.

Samsung brengt het niet groot?
Sorry maar iedere site bracht het nieuws wanneer de S3 gepresenteerd werd en dan is het een kleine moeite om even op de samsung site te kijken en dan zag je gelijk hoe je het kon volgen live via het internet met daarna herhalingen.
Zo goed heb je dus niet gekeken.

Tevens heb ik het niet alleen over die UDS maar over het algemeen.
Is wel logisch want hij moet het hebben van de zakelijke klant om geld te verdienen maar als je marktaandeel wilt hebben op de desktop dan moet je het anders aanpakken en tot op heden heeft ie ieder interview hetzelfde aangepakt en dat is zakelijk en saai.

« Reactie #37 Gepost op: 2012/05/19, 23:11:59 »
@emiel:
Dat live volgen klopt. Maar daarna heb ik er niks meer van gezien. Maarja, jij hebt ook niet op sites dingen over 12.04 gezien en ik wel. Dus wat dat betreft staan we daarin kiet, denk ik zo.

En je argument blijft appels met peren want je valt Mark nu aan over niet-UDS maar hij heeft helemaal geen interviews gegeven buiten UDS om (althans, niet op video, wel op papier). Hij heeft wel een praatje gehouden op CES dacht ik, maar dat is het dan ook. Verder zie je hem alleen op papier en op UDS, dus je punt gaat sowieso niet op aangaande interviews en hoe ie iets zegt. Over marketing in het algemeen heb je wel gelijk.

« Reactie #38 Gepost op: 2012/05/21, 18:36:03 »
Kijk eens aan Emiel, hier heb je je "benutte open markt" ;)
http://www.theregister.co.uk/2012/05/15/punjab_ubuntu_free_laptops_students/

« Reactie #39 Gepost op: 2012/05/21, 19:22:13 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #40 Gepost op: 2012/05/31, 10:44:47 »
@emiel: Het mag dan misschien wel niet 'booming' zijn, maar ik zie wel de laatste paar weken dat op Twitter ineens heel veel mensen blij zijn met Ubuntu 12.04, waarvan het grootste deel nog nooit Ubuntu gebruikt heeft (of misschien zelfs niet kende). Meerdere malen per dag komen dat soort berichten over mijn tijdlijn (geretweet door @ubuntudev). Dus geen 'booming', maar het geeft wel aan dat er enigzins een verschuiving aan het plaatsvinden is en dat er in ieder geval veel op Twitter over gepraat wordt, wat natuurlijk alleen maar goed is voor de publiciteit :)

« Reactie #41 Gepost op: 2012/05/31, 12:59:08 »
Het zou mij niets verbazen als 14.04 het meest geschikte computerplatform voor een groot aandeel van de computergebruikers zal zijn. :) Maar dan zal toch echt eerst het marktaandeel flink omhoog moeten gaan. Hoe geschikt een computerplatform is, is nu eenmaal voor een groot deel van de mensen afhankelijk van het aantal mensen in hun omgeving die kunnen helpen als ze ergens niet uitkomen.

« Reactie #42 Gepost op: 2012/05/31, 13:40:35 »
Mag ik eens iets op merken als eenvoudige gebruiker?Wil Linux of zelfs Ubuntu ECHT aan slaan,dan zal het verplichte gebruik van de terminal nog veel minder moeten worden!
Het is gelukkig al minder,maar moet nog veel minder!Eigenlijk moet het net zo worden als in Windows,dan pas kan het windows over vleugelen.
Mensen,en ik ook hebben gewoon een broertje dood aan die terminal met de opdrachten en command lines,dat is gewoon zo.Maar als dat in 14.04 zo gemaakt is,dan is het echt op rotten met windows! :evil:
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

« Reactie #43 Gepost op: 2012/05/31, 14:04:06 »
"Wil Linux of zelfs Ubuntu ECHT aan slaan,dan zal het verplichte gebruik van de terminal nog veel minder moeten worden!"

Ik heb al tijden geen terminal meer gebruikt voor simpele opdrachten, oftewel de dingen die een gewone eindgebruiker ook zou doen zonder terminal. Geen enkel probleem :)

« Reactie #44 Gepost op: 2012/05/31, 19:37:53 »
Nou,dan heb je waarschijnlijk al een tijd lang geen Ubuntu meer hoeven installeren!Ik heb na de verse installatie van 12.04 hem toch weer vaak moeten gebruiken!
Alleen als je sic Ubuntu gebruikt,heb je hem niet meer nodig inderdaad.Maar als je toch weer de dingen wil hebben die je ook in 10.04 had moet je hem toch echt weer gebruiken.Kijk maar eens hier in software hoe vaak er nog commando's worden geadviseerd als iets niet goed werkt..

« Reactie #45 Gepost op: 2012/05/31, 20:09:16 »
Al een tijd lang? Ik heb nog geen 2 weken geleden Ubuntu 12.04 voor het laatst geïnstalleerd :/

En dat men commando's aangeeft wil niet zeggen dat het niet grafisch kan. Alleen sommigen hier prefereren de terminal en raden dus commando's aan i.p.v. de grafische manier.

« Reactie #46 Gepost op: 2012/05/31, 20:13:11 »
Nah,niet alles kan met de grafische schil.Zeker niet als je rechten moet op eisen.

« Reactie #47 Gepost op: 2012/05/31, 20:23:57 »
Nah,niet alles kan met de grafische schil.Zeker niet als je rechten moet op eisen.

Wedden dat je rechten kunt aanpassen via Nautilus? Evt. kun je ALT+F2 --> gksudo nautilus doen om geavanceerdere rechten te kunnen aanpassen.
Ik kan me maar een paar dingen bedenken die niet via de grafische schil kunnen, maar dat zijn geen dingen waar Pietje Puk zich mee bezighoudt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2012/05/31, 20:57:09 »
Ik gebruik de Terminal dagelijks werkt heerlijk en nog snel ook :)

« Reactie #49 Gepost op: 2012/06/01, 11:28:30 »
Ja,maar daar gaat het niet om...Het gaat er om dat het gebruik van de terminal de mensen toch af schrikt...