Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: arm met Ubuntu 12.04 (Precise)  (gelezen 482 keer)

Offline Progger

• Lid
  • Steunpunt: Nee
arm met Ubuntu 12.04 (Precise)
« Gepost op: 2012/05/11, 10:00:25 »
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 10:52:34 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: arm met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/11, 10:12:25 »
Goede reclame voor Linux dacht ik:
En voor Ubuntu, een pracht van een opsteker !
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Re: arm met Ubuntu 12.04 (Precise)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/11, 20:01:17 »

Offline lord4163

• Lid
    • Simpelbuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/11, 21:35:42 »
Voor een klein servertje is ARM echt super natuurlijk, maar grote servers die heel gestrest zijn hebben eigenlijk weinig nut om op ARM processoren te draaien, misschien heb je 3 ARM processoren om aan te gaan met een normale processor en of dat nou echt besparend is? Veel meer werk en ook de prijzen van de ARM processoren zijn volgens mij ook duur?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline foxofinfinety

• Lid
    • foxofinfinety
    • Foxofinfinety.com
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/11, 21:48:26 »
Voor een klein servertje is ARM echt super natuurlijk, maar grote servers die heel gestrest zijn hebben eigenlijk weinig nut om op ARM processoren te draaien, misschien heb je 3 ARM processoren om aan te gaan met een normale processor en of dat nou echt besparend is? Veel meer werk en ook de prijzen van de ARM processoren zijn volgens mij ook duur?
hangt er van af, de zuinigste Xeon kost 15W (1.6Ghz Dual-Core), dan bespaar je niet veel dus.
maar dat is de Xeon ULV series, kijk ik naar de E5000 series, en dan specifiek de E5310* (1.6Ghz, Quad-Core) dan is het 80W.
als je een ARM processor hebt die net zo snel is als die 2de, dan bespaart het wel.

maar, hoewel er 1,6Ghz Quad-Core ARM's SoC's zijn, wil dat nog niet zeggen dat die even snel zijn.
Citaat van: Apple Computers Inc.
de kloksnelheid alleen definieert de snelheid niet, de architectuur is net zo belangrijk
en ook als je niet zo fan bent van Apple, dit klopt dus wel, ik heb een machine met 195Mhz RISC processor, ja ja, 195Mhz, maar die kan dus met renderen wel sneller werken dan een 2,8Ghz Pentium 4.
maar met gewoon internetten o.i.d. wint de Pentium 4, en ook ruim.
het hangt er ook van af wat je met de processor wilt doen.

*in Dual Processor opstellen overigens zeer goed bruikbaar voor virtualisatie, moet er eigenlijk wel meer RAM bij, want dat is nu de beperking (en ja, ik heb twee E5310's in Dual Processor opstelling, met zijn tweeën gekocht voor €90  8-))

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/12, 10:22:49 »
Dat is inderdaad waar. Heb hier ook nog een Pentium 4-PC (P4 3,4 GHz) en als er een betere videokaart in zou zitten dan zou ie zo kunnen concurreren met mijn laptop die nota bene van vorig jaar is.