Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Naam uit Google halen?  (gelezen 502 keer)

Offline vragen

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Naam uit Google halen?
« Gepost op: 2012/04/28, 22:45:57 »
Jaren geleden (denk aan meer dan 12 jaar terug) zette ik overal mijn naampje bij. Dit was niet erg, want de zoekmachine (geloof Altavista werd toen gebruikt of Yahoo). Maar achteraf gezien was dit helemaal niet handig. Nu heb ik de webmaster van een website gevraagd of hij mijn achternaam wilde verwijderen. Dat heeft hij keurig gedaan. Nu staat daar alleen nog mijn voornaam op. Uiteraard weet Google dat nu ook en pakt deze resultaten niet meer. Maar wat nu? Nu deze namen verwijderd zijn, heeft Google weer in het verleden zitten te graven en komt weer met nieuwere websites waar ik ook op stond. Dit terwijl Google deze zoek resultaten NOOIT liet zien.

Ik begrijp hieruit dat wanneer ik mijn naam hier en daar laat verwijderen dat Google steeds weer iets nieuws gaat vinden wat met mijn naam te maken heeft? Je naam overal ten grabbel leggen is niet handig, wanneer je werkt zoekt dan achtervolgt je dit je hele leven helaas. Nu kunnen er ook meer mensen met mijn naam zo heten natuurlijk. Het zou mooi zijn dat op internet iets geregeld kon worden dat wanneer je ID vastgesteld is, dat dan je naam weggehaald kan worden, zo een dergelijke regel zou dan wel internationaal moeten gelden....

Offline vragen

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Naam uit Google halen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/10, 18:17:50 »
Nu maakt iemand het helemaal bond en schrijft onder mijn naam dingen op het internet. Je weet niet wie dat doet..... En als je er wat van wilt zeggen dan zou je bij elk schrijfsel een rechtszaak moeten beginnen?